Coronavirus 2020

Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

gunners vi er nok snart 8 miliarder

en live link som sier mye

https://www.worldometers.info/world-population/
Vedlegg
7BA743CC-11D8-468E-9854-C314D5FBD79B.png
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
gunners

Beklager at jeg opererte med for lavt tall på nåværende befolkningsantall, riflefish, og er takknemlig for at du korrigerer meg.
Men snart 8 milliarder er urovekkende, også prognosene for fremtidig befolkningsvekst.
Det gir grobunn for andre pandemier som kan bli atskillig farligere enn den vi har nå.
Hvis vi tenker bakover i historien har vi hatt bl a både svartedauen og pesten.
Ebola har også kviknet litt til i Afrika. Altså var den ikke helt utryddet.
'
Vitenskapen er nok nå mer obs og forbereder seg nok også på fremtidige pandemier som helt sikkert vil komme.
Og folketallet i verden bara øker og øker helt til naturen griper inn og reduserer antallet.
Det er synd at menneskene ikke selv har evnen til å ta grep før det er for sent.
For meg personlig har det liten betydning.
Jeg har få år igjen og hatt mine opplevelser. men tenker jo på etterkommerne.

Jeg prøver å være realistisk og tror ikke at jeg maler fanden på veggen.
Arild Holtet

Vi skal nok få merke covid-19 hele dette året, og det er ikke slutt da heller tror de fleste. Per i dag så er det dessverrer hele 2.407.837 døde i verden, og U.S.A topper og har dessverre om kort tid over 500.000 døde. Det er stygge tall og også mange som ikke har blitt registrert. Alle verdens land merker dette både på sykehus og landenes økonomi.

Vi får håpe at vi en dag ser dette er over, men det vil nok dessverre ta tid.

A.H.
Vedlegg
Screen Shot 2021-02-16 at 10.14.12.png
Screen Shot 2021-02-16 at 10.14.45.png
CAT

gunners skrev: 15 feb 2021, 16:39 Beklager at jeg opererte med for lavt tall på nåværende befolkningsantall, riflefish, og er takknemlig for at du korrigerer meg.
Men snart 8 milliarder er urovekkende, også prognosene for fremtidig befolkningsvekst.
Det gir grobunn for andre pandemier som kan bli atskillig farligere enn den vi har nå.
Hvis vi tenker bakover i historien har vi hatt bl a både svartedauen og pesten.
Ebola har også kviknet litt til i Afrika. Altså var den ikke helt utryddet.
'
Vitenskapen er nok nå mer obs og forbereder seg nok også på fremtidige pandemier som helt sikkert vil komme.
Og folketallet i verden bara øker og øker helt til naturen griper inn og reduserer antallet.
Det er synd at menneskene ikke selv har evnen til å ta grep før det er for sent.
For meg personlig har det liten betydning.
Jeg har få år igjen og hatt mine opplevelser. men tenker jo på etterkommerne.

Jeg prøver å være realistisk og tror ikke at jeg maler fanden på veggen.
Nei, du er veldig realistisk. Verden har ikke gjort nok for å bremse befolknings veksten.
Tvert i mot, spør du meg. Vi er allerede 2 milliarder for mange.
Faden har danset lenge på veggen.
Lucifer is back :evil: :twisted:
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

Vedlegg
753E4C7B-5FDF-4C20-8B87-C91C1A9EC5DA.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958

riflefish skrev: 17 feb 2021, 10:18 få innpå nok d vitaminer

https://www.nrk.no/norge/ny-korona-stud ... 1.15373009
Er en på andre breddegader er det
vistnok lite som skal til for å ha dekket dagsbehovet . Ifølge apotek 1

https://www.apotek1.no/kost-og-ernaerin ... /vitamin-d

Også en link til en Dvitamin kalkulator

https://www.melk.no/kalkulator/vitamin-d
20210217_111558.png
wiking

Jeg blir ikke skremt over så kalt 2.4 mill. døde av covid 19. Mye feil i statistikken over døde av covid 19. Og sist det dør normalt 150 000 hver dag i verden. Så dette tallet på 2,4 mill utgjør kun 4 prosent. Dem stenger ikke ned verdens økonomi pga de andre 96 prosent døde. Og avisene i Tyskland har jo begynt å skrive om at myndighetene presset videnskapsfolk til beskrive en wurst case. Internt var vitenskapsfolkene uenig om dette. Dødelighet i Tyskland er på 0.07 prosent i følge dokument som skrev om dette som tyske aviser har begynt å skrive om. Ser vi hvordan Norske myndigheter har styrt er det på samme måte- virker som dem har sam snakket. Det begynner å bli skremmende å se hvor hjerne vasket det Norske befolkningen har blitt. Ser en del plasser der alle som jobber i butikkene bruker mund bind og over 90 prosent av kundene bruker mundbind. Dem bruker munnbind selv når dem kjører bil alene eller går tur alene. Selv om mange eksperter sier at munnbind ikke har noen hensikt. Det kan derimot gi skader - manglende oksygen man resirkulere c02. Og viruset kan kom igjennom munnbindet og man kan også bli smittet gjennom øynene. Mange eksperter og leger er enig i dette. Du kan også svekke immunforsvaret ved å bruke munnbind.
You Never walk Alone :D
anmeno

wiking skrev: 17 feb 2021, 21:01 Jeg blir ikke skremt over så kalt 2.4 mill. døde av covid 19. Mye feil i statistikken over døde av covid 19. Og sist det dør normalt 150 000 hver dag i verden. Så dette tallet på 2,4 mill utgjør kun 4 prosent. Dem stenger ikke ned verdens økonomi pga de andre 96 prosent døde. Og avisene i Tyskland har jo begynt å skrive om at myndighetene presset videnskapsfolk til beskrive en wurst case. Internt var vitenskapsfolkene uenig om dette. Dødelighet i Tyskland er på 0.07 prosent i følge dokument som skrev om dette som tyske aviser har begynt å skrive om. Ser vi hvordan Norske myndigheter har styrt er det på samme måte- virker som dem har sam snakket. Det begynner å bli skremmende å se hvor hjerne vasket det Norske befolkningen har blitt. Ser en del plasser der alle som jobber i butikkene bruker mund bind og over 90 prosent av kundene bruker mundbind. Dem bruker munnbind selv når dem kjører bil alene eller går tur alene. Selv om mange eksperter sier at munnbind ikke har noen hensikt. Det kan derimot gi skader - manglende oksygen man resirkulere c02. Og viruset kan kom igjennom munnbindet og man kan også bli smittet gjennom øynene. Mange eksperter og leger er enig i dette. Du kan også svekke immunforsvaret ved å bruke munnbind.
Så konklusjonen din er at leger har svekket immunforsvar.
Brukeravatar
e-golf

wiking skrev: 17 feb 2021, 21:01 Jeg blir ikke skremt over så kalt 2.4 mill. døde av covid 19. Mye feil i statistikken over døde av covid 19. Og sist det dør normalt 150 000 hver dag i verden. Så dette tallet på 2,4 mill utgjør kun 4 prosent. Dem stenger ikke ned verdens økonomi pga de andre 96 prosent døde. Og avisene i Tyskland har jo begynt å skrive om at myndighetene presset videnskapsfolk til beskrive en wurst case. Internt var vitenskapsfolkene uenig om dette. Dødelighet i Tyskland er på 0.07 prosent i følge dokument som skrev om dette som tyske aviser har begynt å skrive om. Ser vi hvordan Norske myndigheter har styrt er det på samme måte- virker som dem har sam snakket. Det begynner å bli skremmende å se hvor hjerne vasket det Norske befolkningen har blitt. Ser en del plasser der alle som jobber i butikkene bruker mund bind og over 90 prosent av kundene bruker mundbind. Dem bruker munnbind selv når dem kjører bil alene eller går tur alene. Selv om mange eksperter sier at munnbind ikke har noen hensikt. Det kan derimot gi skader - manglende oksygen man resirkulere c02. Og viruset kan kom igjennom munnbindet og man kan også bli smittet gjennom øynene. Mange eksperter og leger er enig i dette. Du kan også svekke immunforsvaret ved å bruke munnbind.
0.07 prosent er tvilsomt og sannsynligvis et tulletall! Det er ingen sikre tall på dødeligheten ennå! Foreløpig er det sannsynlig at dødeligheten er mellom 0 og 1 prosent i Norge, men høyere tall i England. Spanskesyken eksisterer i dag også, men dødeligheten av den er det fortsatt uenighet om.
https://sml.snl.no/spanskesyken
Olav Seglem
Sted: Satuk/buriram-Egersund

Ser i bangkok post idag at et nytt hotell truer med saksøking etter negativ omtale fra kunde.
Denne gangen er det et hotell som har fungert som katantenehotell for myndighetene.
Kunden har hatt god tid til dokumentere både rom og mat gjennom opphpldet sitt.
Hotelledelsen er mektig sur og krever erstatning for tap av sitt "gode navn og rykte".
Rettsak neste for kunsen har ikke tenkt gi seg.
Heldigvis er han thai, så håper han har en sjans .
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»