10% ?? det er fordi krona har ramlet i verdi.
dette er ikke korrekt
Målt i Euro og Dollar så har verdien av fondet gått ned.
dette er ikke korrekt
Erna Solberg har bestemt seg for å slakte landet og økonomien.
dette er jo tullete, hun slakter da ikke økonomien, selvom jeg ikke er høyre tilhenger så gør ænra en bra jobb
Bare forpliktelsen "vi" (de) har påtatt seg med innnvandring
vel vi har tatt på oss disse forpliktelsene, men de som virkelig er flyktninger har da rømt fra krig og nød
dette bør du ha sett som er oppvokst ute, de som ikke er rejelleflykninger blir utvist
av multidysfunksjonelle koster mer enn hele Pensjonsfond Innvandring.
det norge yder til flyknimninger kommer da aldeles ikke opp i 110000 miliarder
Det blir ikke en eneste krone utbetalt til nordmenn og våre etterkommere.
nå øker olje fondet og avkastningen er over 1000 miliarder ??
Vi betraktes som skaffedyr
tull dette er en flåsete påstand forøvrig er også dyr liv
Utgifter til stat og kommuneadministrasjon er dobbelt opp av Sverige og Finland.
har du tall på dette? ja kostnadsnivå er høgt i norge
Vi er noen fjøsnisser som har stelt oss slik.
fjøsnisser hmm finner oss i hva,?
Avgiftsnivået på alt av varer og tjenester er skyhøyt over alle land i verden
vel det koster og drive et land som det drives og folk har det stort sett bra , er men alvorlig syk så er sykehus behandling gratis.
Våre gamle ligger i sin egen avføring på sykehjem
dette er jo tull jeg har hat begge mine foreldre på sykehjem det finnes få land i verden som har lignende tilbud til en stadig aldrende befolkning
mens de smittes av kinaviruet pga ambulerende hijabkledde stelledamer.
dette er harde ord som slettes ikke stemmer og jeg mener det har en rasistisk under tone,
Om hundre år ligger landet brakk.
det tror også jeg ikke bare landet men hele kloden og dette skyldes da ikke bedra i lilleputtlandet norge at naturen raseres
Oslo er en egen autonom enklave og hovedstaden er i Trondheim.
bevares , hvordan kan du si noe så merklig
[
jeg lurer litt på om du har stått opp med feil bein i dag, for så stupid har jeg ikke opplevd deg.
jeg gjentar jeg er sjela glad som er født i norge, har opplevd mye på 70 år,
da jeg ble født var snitt aldren 54 år.
Thailands økonomi , og valuta svingninger
[quote=MrDemongas post_id=31205 time=1613050623 user_id=111]
Jeg vil ikke komme med noen karakteristikker om deg, men jeg vil påberope meg fakta og dit samfunnet er på vei. Jeg er gift med ei fremmedkukulurell. Har bodd i tropiske land før du fikk av deg kortebuksene. At du ikke tåler at andre har synspunkter enn det du selv holder deg med, det viser bare at du er tildels innskrenket og utkrenket. Og jeg holder IKKE din dyslektsi opp mot det. Jeg har aldri kritisert et eneste ord eller bilde du har postet her eller andre steder. Om du en eneste gang gjentar at jeg kommer med rasistiske oppgulp, da skal vi snakkes.
Jeg vil ikke komme med noen karakteristikker om deg, men jeg vil påberope meg fakta og dit samfunnet er på vei. Jeg er gift med ei fremmedkukulurell. Har bodd i tropiske land før du fikk av deg kortebuksene. At du ikke tåler at andre har synspunkter enn det du selv holder deg med, det viser bare at du er tildels innskrenket og utkrenket. Og jeg holder IKKE din dyslektsi opp mot det. Jeg har aldri kritisert et eneste ord eller bilde du har postet her eller andre steder. Om du en eneste gang gjentar at jeg kommer med rasistiske oppgulp, da skal vi snakkes.
Sist redigert av riflefish den 11 feb 2021, 15:46, redigert 1 gang totalt.
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. 
riflefish skrev: ↑11 feb 2021, 15:44 Om du en eneste gang gjentar at jeg kommer med rasistiske oppgulp, da skal vi snakkes.
----------
jeg syntes ja det er en rasistisk tone undertone;
det og karakterisere sykeplefsker fra andre land på den måten
er dette en trussel ? vel jeg har vert i krigen før og er fanden ikke redd noen
Maken til sludder. Vi har alle rett til å uttale oss om hva vi mener innenfor ytringsloven bestemmelser, Men det å påberope seg fakta med en hel masse misforstått sludder om Norges økonomi og politikk, det bør ligge utenfor dette forumets intensjon. Vi får de politikere vi fortjener, vi har heldigvis frie valg som er til å stole på. Vi har demokrati, som kan synes å være en svært dårlig styreform, men er nok tross alt den beste styreform vi kjenner til - mener nok de fleste av oss. Å motsi de enkelte elementer som er nevnt fører nok ikke fram her. Det er tydelig hvor personen befinner seg politisk og kunnskapsmessig. Han vet nok best selv. Og det er ikke Riflefish jeg tenker på, han kan nok si mye rart han også om alt og alle, men han påberoper seg ikke sannheten og fakta som han andre karen.
Oljefondet
Kilde: https://www.nbim.no/no/oljefondet/markedsverdi/Markedsverdiens utvikling
Ved utgangen av første halvår 2020 var fondets markedsverdi 10 400 milliarder kroner.
Den største delen av verdien var avkastning på fondets investeringer, som totalt utgjorde 5 170 milliarder kroner. 3 169 milliarder av fondets verdi var tilførsel fra staten og 2 062 milliarder kom fra svingninger i kronekursen.
¨¨¨\-/¨¨¨ Lǚyóu ¨¨¨\-/¨¨¨
Thailand var nå et land som tjente på handelskrigen mellom US og Kina.
Endel Kinesisk industri lokaliserte seg i TH for å unngå Amerikansk toll.
Nå har Biden i dag snakket lenge med Xi .
Om noen Kineserene flytter hjem igjen får en se etterhvert.
Mye utenlandsk kapital har forsvunnet men Japanerene blir og er igjen største investor står det i Nikkei Asia.
https://asia.nikkei.com/Politics/Intern ... sing-China
Endel Kinesisk industri lokaliserte seg i TH for å unngå Amerikansk toll.
Nå har Biden i dag snakket lenge med Xi .
Om noen Kineserene flytter hjem igjen får en se etterhvert.
Mye utenlandsk kapital har forsvunnet men Japanerene blir og er igjen største investor står det i Nikkei Asia.
https://asia.nikkei.com/Politics/Intern ... sing-China
jeg laget en tiinermet analyse av den norske økonomien,KLO skrev: ↑11 feb 2021, 17:11 Maken til sludder. Vi har alle rett til å uttale oss om hva vi mener innenfor ytringsloven bestemmelser, Men det å påberope seg fakta med en hel masse misforstått sludder om Norges økonomi og politikk, det bør ligge utenfor dette forumets intensjon. Vi får de politikere vi fortjener, vi har heldigvis frie valg som er til å stole på. Vi har demokrati, som kan synes å være en svært dårlig styreform, men er nok tross alt den beste styreform vi kjenner til - mener nok de fleste av oss. Å motsi de enkelte elementer som er nevnt fører nok ikke fram her. Det er tydelig hvor personen befinner seg politisk og kunnskapsmessig. Han vet nok best selv. Og det er ikke Riflefish jeg tenker på, han kan nok si mye rart han også om alt og alle, men han påberoper seg ikke sannheten og fakta som han andre karen.
for og belyse at petroleums industir eksporten ikke har den store påvirkningen av kronekursen
nå er cruden på over 61$
eller rundt 500 nok fatet som tilsvarer vel 2 milioner ole equalinter,
det er det jeg begynte med så begynner
man og surre med at hovedstaten haner intronhjem og masse politisk svada, vi skal forlvrig ikje diskutere direkte piletikk,
sogar drar in masse usanheter som jegvtilbakeviser som sludser og naivt oppgulp
blander inn burkakledde sykeplere som vasker gamle som liker indrirdet for da faden neg væra måte på til tull,
norge er et bra land
vi har likevekt på kjøp og salg pånhande
i tilleg gav avkastningen pånoljefondet 1000 miliarder!
nå for dere slutte kjyte,
dere sku skamme dere misfornøde utaknemlige
ukritiske og kommer med løgner,
men det hører tiden til, ser det ut til
( tydlig noen som er av den dobelt moralske normen norge for normenn) men gjelder ikke kona mi
tror ikke det ~ er mye feil i min konklusjonriflefish skrev: ↑10 feb 2021, 06:36 tar en utgangs punkt i olje, gass, og ngl
i norsjøen
var siste dagene i 2020 på ca
2 135 000 fat
met dagens pris på 61 ~ $ pr fat
og prisen på dollar 8,44 nok
blir regnestykket slik
~ 2235000fat x 61$ fat x kursen 8,44
vil verdien av olje og gas produksjonen pr døgn bli
512 nok fatet)
x2135000 = 1 093 120 000
mao ca 1 miliard pr døgn
da royaletien er 70% ( olje skatt)~
alle tall er ~
så gpr det inn ca 700 000 000
syv hundre milioner pr døgn
men en ser tydlig at prisen på olje og gass
ikke har den store innvirkningen på kronekursen
norsk olje og gass og ngl er da ca 366 miliarder
pr år
ps oljefondet går har en osilerende stigende trend
til sammenligning har norsk fiske eksport
passert 110 miliarder
tyskland er vår største handels partner
hvor vi selger varer og tjenester for
163 miliarder
ps dette tilsvarer 13% av norsk eksport
https://www.innovasjonnorge.no/no/verkt ... ortmarked/
ps norges import eksport er~ lik
på ca 13 hundre miliarder,
men i tillegg er avkstningen på oljefondet
Solid avkastning for Oljefondet i 2020
Torsdag legger Oljefondet frem resultatet for 2020, og fasiten ble en avkastning på 1.070 milliarder kroner,
#
Utviklingen av petroleumsindustrien i Norge har ført til at landet vårt også har blitt en stor eksportør av tjenester i olje- og gass-sektoren til utlandet.
Norge er en liten og åpen økonomi med lang tradisjon for handel med andre land. I 2019 solgte Norge varer og tjenester til verden for totalt 1296 milliarder kroner (eksport), mens vi kjøpte varer og tjenester for 1239 milliarder kroner (import). Det er oljen som gjør at Norge har et handelsoverskudd med resten av verden, uten denne er Norge en netto importør.
så det står ikke så dårlig til med landet
norge har en særdeles sterk økonomi
og egenkapitalen etter at statsbudsjettet er gjordt opp + - på handels balansen
sitter vi igjen med særdeles mye penger
og som intensjonen er er lilleput nok lite påvoøirket av dagens olje pris
jeg har også god tro på vår nye sjef for oljefondet
vi får se nå kansje i annet kvartal og framover
siste året har da krona styrket seg betraktlig mot
us$
samme også mot thai baht
og dette for en vel tillege sittende rejering for
selv om verden er i nåtidens største krise
ps her ligger oljediretoratets produksjons tall
som stemmer med mitt oppsett
https://www.npd.no/fakta/produksjon/
Svarer her på dii innlegg i "hva gjør du nå" tråden. Du bør ta på deg brillene når du skal lese. Jeg sier for det første at oljeprisen har betydning for valutakursen, ikke at den følger den. For det andre sier jeg ikke at THB følger USD, jeg sier at THB måler sin styrke/svakhet i stor grad mot USD og Kinas valuta, noe som er helt forskjellig. Men du har mange gode elementer i din analyse, men å si den er korrekt eller har noe med fakta å gjøre, tror jeg ikke.
men , da erjo vi to noelunde enige da,KLO skrev: ↑12 feb 2021, 14:45 Svarer her på dii innlegg i "hva gjør du nå" tråden. Du bør ta på deg brillene når du skal lese. Jeg sier for det første at oljeprisen har betydning for valutakursen, ikke at den følger den. For det andre sier jeg ikke at THB følger USD, jeg sier at THB måler sin styrke/svakhet i stor grad mot USD og Kinas valuta, noe som er helt forskjellig. Men du har mange gode elementer i din analyse, men å si den er korrekt eller har noe med fakta å gjøre, tror jeg ikke.