Coronavirus 2020

SomLao

Phay skrev: 09 feb 2021, 06:00 Trenger ikke å se til Iran for å finne kontroversielle meninger og påstander :lol:

Ai, det finnes til og med i nabohuset eller kanskje for enkelte enda nærmere
Det kan nok finnes hist og pist. Men det er jo langt fra slike enkeltvise utskudd til nasjoner hvor de mest foraktelige og ufyselige holdninger er institusjonaliserte og følges opp med voldelige sanksjoner og henrettelser. Akkurat det skulle det være ganske ukomplisert å si seg enig i.
CAT

Wood1958 skrev: 09 feb 2021, 14:08 Nå vet ikke jeg helt hvor du har det fra at alle Nordmenn bruker masker, selv snakker jeg med mange som fremdeles mener det ikke er nødvendig med begrunnelse det ikke trengs fordi det ikke er noe smitte her(lokalt)
Vet ikke hvor disse tall er hentet fra. Men om den meste,av smitten skjer videre internt mellom familiemedlemmer i samme husvære.har du kanskje en forklaring på hvorfor det er så mye smitte blandt Nordmenn.?
Kanskje de også undres,på,hvorfor de skal sende barna på skoler så de bringer smitten med hjem også. Mens de snakker,om Ola og
Kari som bare venter på at are land skal slutte med slike karantener så de kan delta i global spredning.
Skulle vel vært enda større forskjell om de er over 8 ganger flere som bor med flere generasjoner.
Er vel slik livsførsel hvor de yngre tar,vare på eldre som vistnok er så bra når det ikke er her i landet det gjøres.
2021-02-09 13.50.10.png

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/kR ... rmiljoeene
Jeg bare registrer hva jeg ser. På alle inngangs dører i de 3 kommunene jeg har vært innom de siste dg så står,det klart at det er påbudt med munnbind. Nordmenn bruker så godt som 100% ( finnes sikkert unntak) men flere berikere som jeg har møtt bruker ikke. Og det var ikke bare i går det ble registrert.
Mulig det er andleis i byen du bor. Og det skulle ikke forundre meg.
Lucifer is back :evil: :twisted:
Wood1958

Ingen tidsperspektiver men ser likt ut i TH også., får håpe det oppklares om tid for vanlig godkjenning til privat,helsesteder for de som venter , så en ikke i vesten innfører vasinesertifikater mens andre venter på vaksine i TH. Da kan besøk også bli vansklig.
2021-02-10 00.04.19.png
https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... not-failed
Sist redigert av Wood1958 den 10 feb 2021, 01:37, redigert 1 gang totalt.
Wood1958

CAT skrev: 09 feb 2021, 17:04 Jeg bare registrer hva jeg ser. På alle inngangs dører i de 3 kommunene jeg har vært innom de siste dg så står,det klart at det er påbudt med munnbind. Nordmenn bruker så godt som 100% ( finnes sikkert unntak) men flere berikere som jeg har møtt bruker ikke. Og det var ikke bare i går det ble registrert.
Mulig det er andleis i byen du bor. Og det skulle ikke forundre meg.
Som før nevnt, mange steder i distriktsnorge hvor covid var/er Oslofenomen. Tok sin tid bare å få dispensere med sprit i alle butikker i nærmeste tettsted. Men jeg er nå bare innflytter som en av de som du omtaler som sløve kniver i skuffen. Ser ikke vekk ifra at holdningene er likedan flere steder.i dette langstrakte land. Samtidig så virker det på daglige omtaler i pressen i forbindelse med utbrudd at munnbind vinner frem flere og flere steder, og at covid er mobil og reiseglad.Så hvem vet , kanskje kommer det flere munnbind rundt her etterhvert også. :roll:
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

SomLao skrev: 09 feb 2021, 14:59 Det kan nok finnes hist og pist. Men det er jo langt fra slike enkeltvise utskudd til nasjoner hvor de mest foraktelige og ufyselige holdninger er institusjonaliserte og følges opp med voldelige sanksjoner og henrettelser. Akkurat det skulle det være ganske ukomplisert å si seg enig i.
Kan man si at det starter med hist og pist og lar det få lov til å utvikle seg?

Vi brente hekser en gang i tiden, selv om det er lenge siden, så er det kanskje ikke så lenge siden jøder ble massedeportert og massakarert. Så det ligger latent i menneskeheten og kan skje igjen når en lar følelser og hat blomstre, og aksepterer at slike holdninger blir gjenfortalt om og om igjen msnge nok ganger til det blir en sannhet!

Jeg har hatt nok venner og bekjentskaper på facebook som har ramlet i den gryta. Nå hverken ser eller hører jeg de lenger for de er borte fra mitt nettverk og borte fra de fleste jeg kjenner sine nettverk, men de samles rundt andre som er mer likesinnede og fortsetter sin kamp for sin rett til å mene noe og fordømme noe. Vi så det kanskje oftere på AF hvor det var flere diskusjoner vedrørende syndere som ødela det norske samfunnet! Nå er det covid, og de samme samme synderene blir pekt ut ikke bare i Norge men også i Thailand.

I Thailand så er det lett å bortforklare hvorfor det er slik at Burmesere blir syndere, men hvorfor skjer det samme med våre nyborgere av vårt vakre land.
🌞
MrDemongas

Når man har undermålere i ledelsen i smittesentralene, helt uten utdannelse og det eneste de kan skilte med er noen koranvers og manglende kontemplasjonsevne, da har du en perfekt oppskrift på dårlig og mangelfull kommunikasjonsevne hvor det motsatte er høyst nødvendig. Flesteparten i Oslo som er kinasmittet er somaliere og pakistanere. Go figure.
Dagens situasjon prøves så godt som mulig å bli begravd av msm.
Brukeravatar
Phay

MrDemongas skrev: 10 feb 2021, 10:33 Når man har undermålere i ledelsen i smittesentralene, helt uten utdannelse og det eneste de kan skilte med er noen koranvers og manglende kontemplasjonsevne, da har du en perfekt oppskrift på dårlig og mangelfull kommunikasjonsevne hvor det motsatte er høyst nødvendig. Flesteparten i Oslo som er kinasmittet er somaliere og pakistanere. Go figure.
Dagens situasjon prøves så godt som mulig å bli begravd av msm.
Kan kalle det elendig integrering rett og slett!
🌞
Brukeravatar
Phay

Ser ut til at Tegnell bekrefter noe jeg fryktet allerede når jeg bestemte meg for å bli i Thailand på ubestemt tid, lagt ned firmaet og nå venter på den dagen skal komme at jeg får ett vaksinasjonsbevis som lar meg reise uhindret mellom Norge og Thailand.
En sykdom vi ikke kan vaksinere bort
Sveriges statsepidemiolog Anders Tegnell frykter at coronaviruset ikke vil forsvinne. Slik vurderer han situasjonen for framtida.
https://www.dagbladet.no/nyheter/en-syk ... t/73391046
🌞
Wood1958

Phay skrev: 10 feb 2021, 13:12 Ser ut til at Tegnell bekrefter noe jeg fryktet allerede når jeg bestemte meg for å bli i Thailand på ubestemt tid, lagt ned firmaet og nå venter på den dagen skal komme at jeg får ett vaksinasjonsbevis som lar meg reise uhindret mellom Norge og Thailand.

https://www.dagbladet.no/nyheter/en-syk ... t/73391046
Ja synd å følge med på, WHO har advart lenge mot vestens strategi, Fauci advarte mot det i november, også andre Amerikanske forskere som advarte mens de lot viruset herje i US. Jeg leste også ei Norsk epideiolog snakke om det for litt siden.
Om vi vaksinerer alle her,og lite folk andre steder får vaksine kan viruset fortsette å mutere. Vaksinen blir uvirksom og vi rykker tilbake til start.
Da snakker de vist om et 5 til 7 års perspektiv.

Fra november

https://www.smh.com.au/world/north-amer ... 56ehm.html
SomLao

Phay skrev: 10 feb 2021, 01:52

I Thailand så er det lett å bortforklare hvorfor det er slik at Burmesere blir syndere, men hvorfor skjer det samme med våre nyborgere av vårt vakre land.
Det kan man spørre seg selv om. Og det er ikke noe enkelt svar på det. Men husker jeg som ung ikke kunne fordra kristendommen fordi den rangerte mennesker. De gode - eller rettere sagt de rettroende - kom til himmelen. Alle vi andre skulle pines i helvete i all evighet. For ikke å snakke om synet på kvinner, homofile osv. I mine øyne et motbydelig og totalt forkastelig menneskesyn. Og den gang var praktisk talt alle på venstresiden enig med meg. Det samme forkastelige menneskesyn finner vi i religionen til mange av Norges nye borgere. Bare at det er enda mer middelaldersk og om mulig enda mer menneskefiendtlig. Men hva skjer: Størstedelen av venstresiden omfavner det helt ukritisk. Det som tidligere var progressiv og konstruktiv religionskritikk, stemples nå fort vekk som islamofobi og gjerne rasisme. Usunn og direkte ondskapsfull sosial kontroll feies under teppet. Kvinneundertykking, tvangsekteskap, homofobi og alskens uhyrligheter likeså. Fra regjeringshold ser vi at man i stedet bruker masse ressurser på kampen mot islamofobi. Jeg tror slike nesten internaliserte strutseaktige holdninger som kan oppfattes som stikk i strid med all fornuft, bidrar til polarisering og øker skepsisen mot flerkultur. Selv om man selvsagt ønsker å oppnå det motsatte.
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»