Coronavirus 2020

Wood1958

riflefish skrev: 31 jan 2021, 13:19 var hos "
dyrlegen min i dag,!
han hadde plexiglass foran pulten
visir m briller og maske,
vi snakked covid 19,
forøvrik et særdeles god og flink lege,
han sa: vask henda, hold avstand, ikke ta ddg til ansiktet, og gå tidlig på kjøpesentere ungå marked
vaksina veit vi veldi lite om,
jeg spurte ville du tatt vaksne i morgen
om du kunne få en av de kjente!
han sa nei,
vi veit for lite,
følg mine råd og vent et år med vaksine!
harde ord,
men det er jo det smitteværn regime over alt nå
qr code over alt i dag 5 xanger!
+ trm målinge hele veien,
thailand tar smitteværn forandtaltninger særdeles nøya,
selvom store deler av turist og hotell industrein ligger nede m brukket rygg !
han forklarte forskell på kina vaksine og de andre,
men for lomplisert for en ikke skriftlærd,
så jeg tror somlegen sa på sjuke huset vi bruker fast,
at det hele drar ut i tid,
vel er vel egentlig et svar der man ikke kan arrestere han for og ha sskt noe feil,
forøvrik fikk jeg mine poser med nonstop
tbl ( for gamlinger),
var vel peke pinn om ikje og drikke øl da,
jo ja for og væra ærlig har jeg vert glad i en schang
eller to i blandt,
men med høye lipider etc etc livstils sykdommer

så ere vel også
korrekt, deå da
Ja en får sett erhvert her i Europa, Ungarn skal ha Kinavaksina, så får en kanskje etterhvert se forskjell på virkning også..
Korea drøyer også å skal ha sin egen vurdering og godkjenningsprosedyre.
Nå ble det også tidlig sagt fra WHO at det ikke skulle brukes uland og,fattige land som prøvekaniner. Så nå får vi jo teste ut på oss selv.
Wood1958

Og har man et søskenbarn på Gjøvik eller
annet sted så er det flott at det gies beskjed itide. Så folk får pakket bilen i tide og får dratt på besøk innen de eventuelt stenger.

https://direkte.vg.no/coronaviruset/new ... =share-btn
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

keg føler, har følt en stund, at noe ikke stemmer med helt m phifser vaksina,
først testa ut blandt 30000 ( alfor få)
så godkjennes etter flere runder,
så plutslig:/-,
vi har problemer med kapasiteten???!,?
for noe tull!
her er penger nok og et marked historien ikje har sett
maken til,
det er noe annet! og øke kapasiteten ville vert naturlig med nok folk og penger!
ere boe m den vaksina som ikke stemmer🙄🙄🙄
ere noe i at det skrives at folk har dauva a bivirkninger i norge,

jeg bare spør??
dette henger ikke på greip i min verden
der process og elektro og autmasjon har vert mitt fag
🙄🙄🙄
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958

Så ber komunene om "tiltak" regner med de får det. Og grove overtramp mot personvern med registrering skal de sikkert slippe om de vil inn noen steder.. Regner med at de slipper,slike testregimer som screening også. Et av argumentene mot var tross alt at det kunne slå uheldig ut for noen, og en må tenke på flertallet.Merkelig hvordan ord brukes(ironisk om det ikke forståes)
2021-01-31 18.28.09.png
https://www.dagbladet.no/studio/nyhetss ... post=55479
anmeno

riflefish skrev: 31 jan 2021, 07:44nr 4 i verden.
Hvor gammel er denne artikkelen, Latvia har 6 ganger mer døde enn Norge når man regner i døde pr 100 000
Kolami

Wood1958 skrev: 31 jan 2021, 18:40 Så ber komunene om "tiltak" regner med de får det. Og grove overtramp mot personvern med registrering skal de sikkert slippe om de vil inn noen steder.. Regner med at de slipper,slike testregimer som screening også. Et av argumentene mot var tross alt at det kunne slå uheldig ut for noen, og en må tenke på flertallet.Merkelig hvordan ord brukes(ironisk om det ikke forståes)

2021-01-31 18.28.09.png
https://www.dagbladet.no/studio/nyhetss ... post=55479
Mange gammle i Halden ;) ..men greia var vel at de er overbelastet pga Svinesund og det foregår rekrutering for å dekke trykket..Halden ville stenge ned pga trykket de ansatte hadde på seg var vel begrunnelsen..

Som du sier..stenge ned var for å slippe ett mulig utbrudd..ett føre var prinsipp mot covid har ikke vist seg å være så vellykket mange steder..lockdown i sin mest ekstreme form er jo ikke veien å gå for kinaviruset..

Enda har jeg til gode å se media skrive om hvor viktig det er med å spise for helsa og mosjonere...fearmongers hele bunten..

Mange eldre er med i treningsgrupper på treningssentra over hele Norge..,mange med kols og diabetes 2..enda har de ikke kreppert under viruset av de jeg vet om..mine foreldre ved om 1 person som har fått påvist covid..den dama hadde veldig dårlig helse, men du verden hun fikk en mildere forskjølelse..det er det eneste eksemplet jeg vet om..en annen jeg kjenner trener pensjonister og ingen av de har eller vet om noen som har fått covid..vel, kanskje ikke så rart når halvparten av covid tilfellene i Norge er utlendinger :lol:
Wood1958

Kolami skrev: 01 feb 2021, 01:59 Mange gammle i Halden ;) ..men greia var vel at de er overbelastet pga Svinesund og det foregår rekrutering for å dekke trykket..Halden ville stenge ned pga trykket de ansatte hadde på seg var vel begrunnelsen..

Som du sier..stenge ned var for å slippe ett mulig utbrudd..ett føre var prinsipp mot covid har ikke vist seg å være så vellykket mange steder..lockdown i sin mest ekstreme form er jo ikke veien å gå for kinaviruset..

Enda har jeg til gode å se media skrive om hvor viktig det er med å spise for helsa og mosjonere...fearmongers hele bunten..

Mange eldre er med i treningsgrupper på treningssentra over hele Norge..,mange med kols og diabetes 2..enda har de ikke kreppert under viruset av de jeg vet om..mine foreldre ved om 1 person som har fått påvist covid..den dama hadde veldig dårlig helse, men du verden hun fikk en mildere forskjølelse..det er det eneste eksemplet jeg vet om..en annen jeg kjenner trener pensjonister og ingen av de har eller vet om noen som har fått covid..vel, kanskje ikke så rart når halvparten av covid tilfellene i Norge er utlendinger :lol:
Det er vel i et ishockeyarrangement det i Halden det stammet fra. Og ifølge Nakstad en massesmittehendelse i en ishall hvor folk har reist hjem og spredt videre.https://www.vgtv.no/video/212300/naksta ... tent=row-2 Men mulig Høje maler seg inn i et hjørne når han nå sier de kunne innført det selv.
Kan kanskje bli flere andre komuner som gjør det etterhvert.
Jeg så komunelegen i Nordre Follo ikke ville senke fra rødt til gult for de minste mot barneombudets anbefalninger,pga Norges strategi. Så får en se hvordan det ender.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/v ... urderinger
2021-02-01 11.38.18.png
Wood1958

[mention]Kolami[/mention]
Legger til, Nei jeg er enig i at lockdown ikke er veien å gå som forebyggende. Men forstår bruken for å bremse å stanse.
Viruset tar nå sikkert pendlertoget og ekspressbussen alikevel med folk fremover.
Men hypotetisk om screening var innført kunne kanskje den/de smittede vært stanset fra å komme inn på ishockeyeventet.
Men trist at noen få kanskje ble stanset uten smitte. Det sitter allikevel flere lidende i dag uten smitte.
Hvis allikevel smitten kom inn og spredde seg ville en med registrering kunne spore de som var tilstede og få de i karantene mens samfunnet var åpent ellers.For lenge siden.
Nå sitter en og venter på at folk skal bli syke for deretter å teste samt spore på de enkelte etterhvert som de dukker opp.
Slikt tar både tid og det sprer seg samtidig, mulig med,litt,flere nedlukninger som resultat.De har nå 3 byer stengt ned istedenfor med tilhørende mange som sliter med,konsekvensene etter utbruddet.
Wood1958

Oslo som sone 1 åpner opp, de har jo vært stengt nede lenge. Jeg så pressekonferansen og måtte smile . I Oslo går de til gult for barna, på grunnlag av solid Norsk forskning om smitte blandt barn som jo går ut på at barn er lite motaglig og smitter mindre.
Rett etterpå forteller skolebyråden at lærere skal få utlevert munnbind :)
Slikt kan kanskje virke underlig om en mor i Nordre Follo jobber som lærerinne i Oslo.
På spørrerunden senere er det en journalist som spør om det blir munnbind for barn og,får til svar at de forholder,seg til FHI sine annbefalninger.
Men flott at tall går nedover. Helsebyråden nevnte også at engelskviruset er kommet for sannsynilgvis å bli.
Han nevnte også muligheten for at i fremtiden ved smitteutbrudd på fks byggeplass kan en stenge byggeplassen og drive omfattende sporing av disse personer og nærkontakter.istedenfor å stenge byen. Slikt lyder mere fornuftig synes jeg. Er,vel,hva de gjør i Seul ved utbrudd i kontorbyggninger. Byggeplassene har nå gode registreringrutiner over folk. Kanskje får de,så,gode erfaringer med det så,det kan utvides med grunnlag i egen Norsk forskning om de ikke kan se ut hva andre gjør.Nå har Amerikanerene vistnok også fått et nytt virus som smitter mere i LA
. Kanskje snart på tide å gjøre,som WHO. Se på det som et Covidvirus som muterer hele tiden og har varierende smittsomhet. For deretter ha smittevern som omfatter,ciruset med sine variabler.Men må være,godt for de i byen uansett at det blir litt lettere.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/v ... paa-tiltak
Screenshot_2021-02-01-18-10-47.png
Wood1958

Litt forløpige større tall om vaksine fra Israel med over 1 mill vaksinerte, og under ble 1000 smittede.
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/41 ... nen-funker
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»