Thailands økonomi , og valuta svingninger

wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#221

Jeg leste en plass at han sjefen i Thailand har uttalt at dem skal ikke begynne å vaksinere i thailand før dem vet om vaksinen er sikker.
You Never walk Alone :D
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#222

Kolami skrev: 19 jan 2021, 04:00 Estimatene for antall turister til Thailand 2021 varierer uti fra dagsformen til lederskapet i Thailand. Det siste jeg registrerte var 10 millioner for hele 2021. For ett par uker siden skulle det komme 8 millioner bare i første kvartal 2021.

Det ser ut som menneskesmulging, narkotika, spillebuler etc.. har tatt over for turismen i disse dager.

Det andre jeg registrerte var at Thailand var en hub for forfalskning av medisiner. Jeg har riktignok hatt en ide at Thailand har vært en hub for alt ulovlige man kan tenke seg i verden. Det som er viktig i dette er at det finner veien inn til det thailanske markedet i disse dager. Det gjør også ketamin som kan skape opiotkrise Og hvem er storproduser av ketamin? Kina.

Det er ikke tvil om at juntaen med sin statsmannskunst for Thailand gjør ekstrem skade på økonomien til svært mange. Han er ikke riktig person, det er heller ikke Bank of Thailand (BOT), Sethaput Suthiwartnarueput. Thailand har ikke FED, men tar seg like store friheter hva det angår i en monetær pengepolitikk.

En annen ting som det står å lese ofte om hvor svake bankene i Thailand er i denne krisen. Samt deres uvilje til å gjøre nye lån for kunder.

Og en ting til slutt. Hvor raskt alt vil komme tilbake til normalen. Ifølge en jeg følger ofte hvor han snakket om pandemier i ett flere hundre års perspektiv. Det vil ta ca 30-40 år før det kommer tilbake til en normal hverdag. Covid19 er den 3de største pandemien pr idag, men langt unna de 2 største. Hvor godt Thailand og Norge vil klare seg avhenger av statsmannskunst fra øverste hylle og ingen av dem har det. Uansett så sies det at Norge er ett få land som vil klare seg best.

Uansett, spennende tider. Ikke bruk maske for ofte, hjernen trenger oksygen :lol:
Kolami, det var en god replikk. Jeg også er meget bekymret for LOS og verden forøvrig mtp Corona09-50/Kinaviruset. Hvis dette vedvarer vil vi mest sansynlig oppleve borgerkriger og muligens konflikter/krig hvor Kina er involvert. Det er en fortvilt situasjon vi står i. De svakeste og de fattigste står bakerst i alle køer. Hvis ikke verden får fix på pandemien så vil LOS synke som et strykejern. Jeg kjenner folk som eier flere eiendommer i Pattis og de sitter her i steinrøysa og får ikke reist ned for å passe på, eller vedlikeholde. Youtube viser jo en øde by hvor nærmest alt er stengt. 10 mill thaier som har mistet sitt livsgrunnlag er en utfordring av ... ja du vet.

Jeg har gjemmekontor og har åpnet en trøsteøl.
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#223

riflefish skrev: 08 jan 2021, 07:12 mye usanne rykter!
men at landet sliter ja,

vi ( kona og jeg) er veldi varsomme pga smitte faren,
kjøpte 5000 munnbind😂
for 3500 baht,
deler ut til naboer etc❤️
Mye usanne rykter? Er det ikke mye korrupsjon i Thailand. Har vel blitt blott lagt nå en gang for alle.
Lucifer is back :evil: :twisted:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#224

CAT skrev: 20 jan 2021, 15:34 Mye usanne rykter? Er det ikke mye korrupsjon i Thailand. Har vel blitt blott lagt nå en gang for alle.
korupsjon ?
eru gæren :D
det heter commisjon til agent,
og det var faktisk fradrags berettiget
i norge intil 1996 omtrent,
norge ækkno lurv dat gjelder folk og penger,
vel hørte om en kirketjener som " lånte litt fra kolekten"
men menighta jaga stakkarn, fra bygdi,
men , ,
han sku jo bare ha smultringer te kaffen,
i verden er det bare ærlige folk,
sånn ere vist litt av i nigeria å
men thailand håå nei :D
:mrgreen:
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958
Innlegg: 4143
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#225

[mention]Kolami[/mention]
Det andre jeg registrerte var at Thailand var en hub for forfalskning av medisiner. Jeg har riktignok hatt en ide at Thailand har vært en hub for alt ulovlige man kan tenke seg i verden
Mulig vestens medisinindustris grådighet blir for stor noen ganger. Mens andre lands innbyggere dør.
Første link litt om tidligere eksempler og politisk bakgrunn for slikt.
Men intresang problemstilling, om fks vacine ble like dyrt som endel kreftedisin , eller ikke tilgjengelig i TH på noen år og det samme skjedde, ville du tatt vaksina?
https://www.google.com/search?client=ta ... s-wiz-serp

http://www.bangkokpost.com/thailand/gen ... -aids-drug
Screenshot_2021-01-20-18-58-26.png
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#226

I Bangkok Post idag sto det å lese at ca 1.5 millioner thaier ifølge verdens banken har havnet i kategorien fattig. Det betyr at flere millioner har fått redusert kjøpekraft som kanskje er vel så viktig under en nedstening av økonomien.
https://www.bangkokpost.com/business/20 ... to-poverty

Så da gjenstår det å se hva som skjer i 2021 som jeg antar kommer til svi for de som ikke har posisjonert seg godt nok. Med tanke på at den enorme gjelden som thaier har bygget opp vil vi se flere stimiluspakker komme.

En annen ting som kanskje er av betydning for Thailand, er valutalmanipulasjon. Yellen, som er tidligere meldem av FED, samt elsker ekstreme former for stimilus, er nå finansminister under Biden. Det hun har gått ut og sagt er hun vil slå ned på valutamanipulasjon.
https://www.ft.com/content/284ec8e5-7ff ... 378d4b4c0f

Det var TDR i enn tråd som nevnte thaiers enorme gjeld.
viewtopic.php?f=76&t=1626

Blir det en condokrise i Bangkok, Pattaya og Hua Hin? Noen vet sikkert mer enn meg om dette, men jeg registrer at prisene begynner å gå ned.

Idag sto i Bangkok Post at personbil salget har falt 33% alene.
Combat
Innlegg: 115
Registrert: 03 jul 2018, 11:07

#227

Hvis verdien på huset mitt i huaHin blir halvert og vi får 5 baht for krona så blir det vel ikke så gale?
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#228

Kolami skrev: 21 jan 2021, 04:58 I Bangkok Post idag sto det å lese at ca 1.5 millioner thaier ifølge verdens banken har havnet i kategorien fattig. Det betyr at flere millioner har fått redusert kjøpekraft som kanskje er vel så viktig under en nedstening av økonomien.
https://www.bangkokpost.com/business/20 ... to-poverty

Så da gjenstår det å se hva som skjer i 2021 som jeg antar kommer til svi for de som ikke har posisjonert seg godt nok. Med tanke på at den enorme gjelden som thaier har bygget opp vil vi se flere stimiluspakker komme.

En annen ting som kanskje er av betydning for Thailand, er valutalmanipulasjon. Yellen, som er tidligere meldem av FED, samt elsker ekstreme former for stimilus, er nå finansminister under Biden. Det hun har gått ut og sagt er hun vil slå ned på valutamanipulasjon.
https://www.ft.com/content/284ec8e5-7ff ... 378d4b4c0f

Det var TDR i enn tråd som nevnte thaiers enorme gjeld.
viewtopic.php?f=76&t=1626

Blir det en condokrise i Bangkok, Pattaya og Hua Hin? Noen vet sikkert mer enn meg om dette, men jeg registrer at prisene begynner å gå ned.

Idag sto i Bangkok Post at personbil salget har falt 33% alene.
i dag sliter store deler bolig fritidseiendom industrien,
det er et enormt tilbud for tiden,
mange mange vil ut,
men det finnes ikke kjøpre med penger,
også som alle veit i pattaya jomtien chaam hua hin og phuket chang mai er det dønn stille,
bankene sliter nok også,
men er en ute etter fritidsbolig , ( synd og si det)
er det nok kjøpers marked, om noen måneder vil
mange mange flere eiere av eindommer i de overnemte plasser gå konkurs,
mange er allerede konkurs,
har jeg bor i moban vår har det kommet ytterligre
10-15 plasser til salgs,
folk vil flytte ut fra byen og til hjembygda
og drive alle former for mat produksjon
men det står stille,
noen plasser som har stått tomme i årevis der har
eiere begynt og sette i stand forfallende plasser for salg,
det er krise over alt, eindom industri, og økende arbeidsløshet,
kriminaliteten øker ,
politi jobber nå på spreng med dobbelskift og lange dager.
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#229

riflefish skrev: 21 jan 2021, 05:54 i dag sliter store deler bolig fritidseiendom industrien,
det er et enormt tilbud for tiden,
mange mange vil ut,
men det finnes ikke kjøpre med penger,
også som alle veit i pattaya jomtien chaam hua hin og phuket chang mai er det dønn stille,
bankene sliter nok også,
men er en ute etter fritidsbolig , ( synd og si det)
er det nok kjøpers marked, om noen måneder vil
mange mange flere eiere av eindommer i de overnemte plasser gå konkurs,
mange er allerede konkurs,
har jeg bor i moban vår har det kommet ytterligre
10-15 plasser til salgs,
folk vil flytte ut fra byen og til hjembygda
og drive alle former for mat produksjon
men det står stille,
noen plasser som har stått tomme i årevis der har
eiere begynt og sette i stand forfallende plasser for salg,
det er krise over alt, eindom industri, og økende arbeidsløshet,
kriminaliteten øker ,
politi jobber nå på spreng med dobbelskift og lange dager.
Tviler jeg på at politet har det så travelt( ennå). De har jo verken prostitisjon, trafficking eller illegal gambling.
https://thethaiger.com/coronavirus/rayo ... ling-den😂😂
Lucifer is back :evil: :twisted:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#230

CAT skrev: 21 jan 2021, 09:54 Tviler jeg på at politet har det så travelt( ennå). De har jo verken prostitisjon, trafficking eller illegal gambling.
https://thethaiger.com/coronavirus/rayo ... ling-den😂😂
nå erjo dette med nattklubber , barer og resturanger så og si borte ikkno er åpne etter kl 2100,
ilegal gambling blir det nok slått ned på om det er tips,
veit ikke helt hva du legger i ordet traffiking nå?
men en ting kan jeg si ; ( ville vesten er ikke som før"
prostitusjon veit ikke jeg hvor finnes nå,
men jeg veit bombesikkert at politiet nå har
mye mete og gjøre m kriminalitet,
jeg ser vær dag. kl 0830 og 1730
går det nå to fulle busser med fanger plus en lastebil kasse vil gjette det er over 100
fanger som kjører til og fra retten i klong dan central prison,

før korona var det kun en buss,
ingen vanlig buss det er gitter foran vindua
så kjører disse nye marjene picups med fange bur
hele dagen med mistenkte som blir kjørt i varetemao synlig at det arresteres flere og politifolka jeg kjenner jobber nå støtt,
og gjør så godt de kan,
,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Økonomi og næringsliv»