Coronavirus 2020

CAT

Wood1958 skrev: 05 jan 2021, 21:00 Tror ikke helt på ideen om å isolere oss fra resten på denne klode.
Mulig vi bare lager enda mere problemer for fremtiden.
Gi de en tier å si kjøp vacine av oss for en hundrings blir,for kortenkt
Om det ikke ble noe av eu satt vi vel selv i covaxsystemet.
Godt manøvrert over i lederposisjon og foreslått av Ursula i EU
Men vi har peng og kunne kjøpt hele fabrikken som ingen viste om kom til å lykkes med vacine
Hvor skiver jeg det at vi skal isolere oss??
vi skal handle me de som vil kjøpe våres varer og tjenester. og vi skal kjøpe varer hvor vi vil. fra thailand el UK eller EU.
men når det kommer til sikkerthet, beredskap og militære så skal vi ikke gå på kompromiss med noe eller noen.
vi har råd til det beste. se på israel. de er mindre en oss i areal og ca 9 mill mennesker. Går ikke på kompromiss med noen. Du stryker døm med håra...
Lucifer is back :evil: :twisted:
Wood1958

CAT skrev: 05 jan 2021, 21:33 Hvor skiver jeg det at vi skal isolere oss??
vi skal handle me de som vil kjøpe våres varer og tjenester. og vi skal kjøpe varer hvor vi vil. fra thailand el UK eller EU.
men når det kommer til sikkerthet, beredskap og militære så skal vi ikke gå på kompromiss med noe eller noen.
vi har råd til det beste. se på israel. de er mindre en oss i areal og ca 9 mill mennesker. Går ikke på kompromiss med noen. Du stryker døm med håra...
Slikt lever vi nok vel med begge 2 ved å ha vært vårt syn på.Men enig i dine 3 synspunkter på berdeskap, sikkerhet og militær. (Om det nå er så mye igjen av det siste :D )
Siste kapittel av denne coviden blir vel gjenoppbygning av verdensøkonomien.
Da hjelper det lite om en har et lite forsvar, olje som verden går vekk fra og papirpenger til noe som kanskje ikke satses på. Eller i dollar uten verdi.
Mener med det siste slik.
Ca 1 år siden det startet,utbrudd i østen.Vesten stakk og de satt tilbake. Døra ble lukket til vesten. Så oppdaget vi at tall steg og,vi var avhengig av verneutstyr osv. Vi hadde simpelten gjort oss avhengig.Men de røde tallene steg kom det etterhvert utstyr.
Boykott handelsboykott osv. Intet samarbeide om å løse dette. Ikke globalt. Ikke felles i vesten ,ikke i Europa, ikke engang særlig nasjonalt.
Selv om vi i realiteten satt i samme båt. Ingen medisiner, ingen vaksiner ingen kompetanse på epedemier,ser tallene ut som.
Vaksinerace starter. Hcer til sin kant. Norge kunne lett endt opp i covax.ingen vet hva slags, avtaler de andre selvstendige kjøperene har.
Vesten vinner racet. Gjør det samme en gang til , server segselv, fikser i tillegg en fabrikk i asia for å tjene der også.
De skulle ikke,få en dose før vi hadde dobbelt opp av hva vi trengte.
Mulig vesten i da har sendt noen signaler om hvor mye vi er verdt å satse på senere 2 ganger i tilegg , når økonomien skal kjøres igang igjen..
Vet ikke hva dette kommer til å koste EU men de har kanskje ikke så mye peng heller, EØS skal nok få delta i regninga, det skal muligens inn litt for kompensasjon fra Brexit også.
Amerikansk økonomi er muligens godt stekket også. Da hjelper det ikke med, aksjer derifra.
Så hva Asiaterene satser på får en vente å se.
Hypotetisk , men hva om Asiaterene vant vaksinerace og Russerene, mens vi kun satt i covax, det kunne lett gått slik de siste 5 mnd.
Jeg undres på hva synet på egoisme da hadde vært.
Før og i begynelsen av oljealderen hørte en oftere ordet solidaritet. Kanskje det hadde fått ny betydning?
Men fasit er ennå ikke lagt hverken vaksinemessig eller økonomisk. Så en får se etterhvert.
Sist redigert av Wood1958 den 06 jan 2021, 00:07, redigert 2 ganger totalt.
Wood1958

Samme stykke som sist trodde jeg da overskrift var lik. Men var vist litt forskjellig..om vaksine og Thailand

https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... ht-in-2021
Brukeravatar
e-golf

Jeg så nettopp en dokumentar på netflix fra 2019. Explained - The next pandemic. Scenariene de trekker opp er lignende de vi har i dag med smitteutbredelse, men noe annet med hensyn til dødelighet. Viruspandemi er det som mest sannsynlig vil få menneskeheten til å dø ut. Covid19 (sars cov2) virker i den sammenheng som en mild bris.
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

e-golf skrev: 06 jan 2021, 00:40 Jeg så nettopp en dokumentar på netflix fra 2019. Explained - The next pandemic. Scenariene de trekker opp er lignende de vi har i dag med smitteutbredelse, men noe annet med hensyn til dødelighet. Viruspandemi er det som mest sannsynlig vil få menneskeheten til å dø ut. Covid19 (sars cov2) virker i den sammenheng som en mild bris.
Tror nok så lenge det er levevilkår på denne planeten for mennesker vil det finnes mennesker virus eller ikke. Men spiller det noen rolle om menneskeheten overlever? Hvorfor er folk så opptatt av å berge menneskeheten til syvende og sist? Vi skal alle dø, men forhåpentligvis ikke imorgen ;-)

Men ærlig talt vi kjemper til siste slutt, men?
🌞
MrDemongas

"Hvorfor er folk så opptatt av å berge menneskeheten til syvende og sist?"
Du har ikke sett eventyret og drømmene i dine barns øyne. Du har jo ikke barn og har ikke opplevd det. Det er en egen mekanisme i mennesker som ønsker å bringe livet videre. Det gjør de gjennom sine barn.
Så sett igang.
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

MrDemongas skrev: 06 jan 2021, 03:29 "Hvorfor er folk så opptatt av å berge menneskeheten til syvende og sist?"
Du har ikke sett eventyret og drømmene i dine barns øyne. Du har jo ikke barn og har ikke opplevd det. Det er en egen mekanisme i mennesker som ønsker å bringe livet videre. Det gjør de gjennom sine barn.
Så sett igang.
Jeg har sett drømmer som brast, og møtt for mange skuffede sjeler igjennom livet til å bringe barn inn i denne verden. Noen synes jeg er egoistisk, men jeg tenker nå mest på barne jeg skulle sette til livs, så tror jeg gjorde det rette valget for min egen del. Nå kan ikke min kjæreste få barn, så da må jeg finne meg ei ny ei eventuelt, og ikke vet jeg om jeg kan få barn selv? For jeg har jo aldri prøvd å få barn.

Jeg synes det er for mange som aldri skulle tenkt tanken å sette barn til livs, og desverre så har mange av de fått barn så det holder med både en, to, tre og fire til og med :D

Får håpe dagens ungdom nå virkelig fikk seg en vekker og ser hva som virkelig betyr noe, og at det å være glamour model eller blogger kanskje ikke er så viktig allikevel når man kan ta utdannelse og redde verden og bli en helt.. Norge trenger helsepersonell på mange områder og kanskje det blir satt mer fokus på nettopp det nå, og da snakker vi også psykisk helse, og ikke bare krise beredskap rent fysisk.

Tror covid nå begynner å tære på svært mange som har måtte leve som en jojo i en lengre periode og blir satt tilbake gang på gang, også nå selv om vaksinen er på plass.
🌞
Reinkarnert Pelle

Kanskje vi får akkurat de barna og treffer de menneskene vi skal omgås i løpet av livet :roll:

I følge reinkarnasjons forskningen mener de det uten at jeg skal ta det for sannhet for jeg vet det ikke :D
Livet mitt er en dans på nevroser :D
torbus

I Debatten i går var temaet veien videre etter vaksinen. En tallknuser har regnet på konsekvensene ved å slippe opp på tiltakene etter at risikogruppene er vaksinert. Han kom fram til at vi med et ikke usannsynlig reproduksjonstall på 1,8, risikerer 75000 nye smittede i døgnet. Sykehuskapasiten vil sprenges fordi tallene på unge som må på sykehus som følge av covid er ganske høy (høyere enn jeg var klar over), samfunnet vil måtte gå i full lockdown over tid for å gjenopprette kontrollen, mens inntil 550 mennesker som ikke er i risikogruppene vil dø.

Konklusjon fra panelet: Også de økonomiske konsekvensene vil bli vesentlig verre enn de er i dag dersom vi slipper viruset løs etter at eldre og syke er trygge som følge av vaksinering, og siden covid rammer veldig ulikt økonomisk, er det de med minst som vil rammes hardest. Her tas det også høyde for psykisk helse, som kanskje ikke alltid kommer like godt fram når det snakkes om dødsfall, sykdomsforløp og arbeidsplasser.

De tre mest prominente helsetoppene deltar i panelet, der de også redegjør for norsk strategi.

https://tv.nrk.no/se?v=NNFA51010521
CAT

Phay skrev: 06 jan 2021, 04:40 Jeg har sett drømmer som brast, og møtt for mange skuffede sjeler igjennom livet til å bringe barn inn i denne verden. Noen synes jeg er egoistisk, men jeg tenker nå mest på barne jeg skulle sette til livs, så tror jeg gjorde det rette valget for min egen del. Nå kan ikke min kjæreste få barn, så da må jeg finne meg ei ny ei eventuelt, og ikke vet jeg om jeg kan få barn selv? For jeg har jo aldri prøvd å få barn.

Jeg synes det er for mange som aldri skulle tenkt tanken å sette barn til livs, og desverre så har mange av de fått barn så det holder med både en, to, tre og fire til og med :D

Får håpe dagens ungdom nå virkelig fikk seg en vekker og ser hva som virkelig betyr noe, og at det å være glamour model eller blogger kanskje ikke er så viktig allikevel når man kan ta utdannelse og redde verden og bli en helt.. Norge trenger helsepersonell på mange områder og kanskje det blir satt mer fokus på nettopp det nå, og da snakker vi også psykisk helse, og ikke bare krise beredskap rent fysisk.

Tror covid nå begynner å tære på svært mange som har måtte leve som en jojo i en lengre periode og blir satt tilbake gang på gang, også nå selv om vaksinen er på plass.
Plutselig ringer Tore på sporet på døra di, og der stårn med en liten soi mix som letter etter pappaen sin😂😂
Lucifer is back :evil: :twisted:
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»