Coronavirus 2020

Wood1958

riflefish skrev: 02 jan 2021, 12:26 ser ut til at det vil skje noe,
nå ere sjekkpunkter på 14 utfartsårer fra bangkok
ja tailand har oppdatering på thai og engelsk vær dag
må trykke på engelsk verson

https://m.facebook.com/LiveNBT2HD/live_videos
Jeg ser de Riffle men tenkte en oversikt generell over de 4 nivåene med forklaring på hva som eventuelt stenger forskjellig ut fra smittenivå.
Når stenger de forskjellige ting utmfra nivå 1 til 4 .Og hva er åpent imde forskjellige nivåene.
torbus

Wood1958 skrev: 02 jan 2021, 11:58 Ja sånn kan det gjøres. Men har du sett noen liste over hvordan tiltakene blir ut fra de 4 forskjellige krisenivåer?
Jeg ser Koreanerene har egen nettside om det men finner ikke tilsvarende for Thailand?
Richard Barrow er den fremste kilden for dette på engelsk. Han oversetter fra offisielt hold og legger ut. Først og fremst på Twitter. Han er særdeles aktiv om dagen, og informasjonen forandres fortløpende.

Alle som trenger å orientere seg i Thailand, bør derfor følge ham på Facebook og Twitter (det er på Twitter han legger ut mest). Han er flink til å svare de som spør, og har mange kontakter (blant annet fra offisielt hold) som svarer dersom noen spør under hans tweets.

Akkurat nå har i hvert fall alle provinser muligheten til å gjøre det på sin måte. Det gjør at det er svært viktig å sette seg inn i de ulike provinsenes respektive regler dersom man reiser mellom dem.

Kartene til Barrow er fargemerket, men det er vanskelig å orientere seg når alle de 77 provinsene har mulighet til å lage ulike regler. Ikke ulikt her, for øvrig, men konsekvensen av å bryte reglene er sannsynligvis mer dramatiske i Thailand, så det er verdt å oppdatere seg dersom man flytter seg mellom provinsene.

Barrow ble forresten æret av dronningen i England for hjelpe briter i utlandet forleden.
Wood1958

Tore Bustad skrev: 02 jan 2021, 12:45 Richard Barrow er den fremste kilden for dette på engelsk. Han oversetter fra offisielt hold og legger ut. Først og fremst på Twitter. Han er særdeles aktiv om dagen, og informasjonen forandres fortløpende.

Alle som trenger å orientere seg i Thailand, bør derfor følge ham på Facebook og Twitter (det er på Twitter han legger ut mest). Han er flink til å svare de som spør, og har mange kontakter (blant annet fra offisielt hold) som svarer dersom noen spør under hans tweets.

Akkurat nå har i hvert fall alle provinser muligheten til å gjøre det på sin måte. Det gjør at det er svært viktig å sette seg inn i de ulike provinsenes respektive regler dersom man reiser mellom dem.

Kartene til Barrow er fargemerket, men det er vanskelig å orientere seg når alle de 77 provinsene har mulighet til å lage ulike regler. Ikke ulikt her, for øvrig, men konsekvensen av å bryte reglene er sannsynligvis mer dramatiske i Thailand, så det er verdt å oppdatere seg dersom man flytter seg mellom provinsene.

Barrow ble forresten æret av dronningen i England for hjelpe briter i utlandet forleden.
RICHARD Barrow passer på sin tilattelse til å,være,der. Og hans kart er vel nogenlunde de samme som kommer i BP
torbus

Wood1958 skrev: 02 jan 2021, 12:53 RICHARD Barrow passer på sin tilattelse til å,være,der. Og hans kart er vel nogenlunde de samme som kommer i BP
Det med tillatelse skjønte jeg ikke stort av, men kartene er de samme som er overalt. Tilleggene til dem er derimot samlet inn og oversatt av ham. Den informasjonen finner du ikke så veldige mange andre steder, med mindre du vil vente på avisene dagen etter. Men all den tid mye forandrer seg på timesbasis, er det sent.

Akkurat nå ser han ut til å ha tatt på seg jobben med å arbeide med dette så lenge han ikke sover. Ergo kommer informasjonen hyppig.

Folk følger selvsagt hvem de vil, men dersom noen som ikke skriver her befinner seg i Thailand og trenger raske oppdateringer, er det altså Richard Barrow som er mannen å følge.
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

Wood1958 skrev: 02 jan 2021, 12:53 RICHARD Barrow passer på sin tilattelse til å,være,der. Og hans kart er vel nogenlunde de samme som kommer i BP
yes , han holdt på og ryke før jul,
han må balansere hva han skriver nå
for emigration ligger " litt i hæla " på
han,
han må veie det han skriver nå,!
fordi han har visum som ikke jornalist men
og imigration i paknam er veldi ,, !!

vil ikje si mere
en brite i 4 soier unna er godvenn med han
jeg
har truffet gubben,
begavet fyr.
han underviser i engelsk
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958

riflefish skrev: 02 jan 2021, 13:15 yes , han holdt på og ryke før jul,
han må balansere hva han skriver nå
for emigration ligger " litt i hæla " på
han,
han må veie det han skriver nå,!
fordi han har visum som ikke jornalist men
og imigration i paknam er veldi ,, !!

vil ikje si mere
en brite i 4 soier unna er godvenn med han
jeg
har truffet gubben,
begavet fyr.
han underviser i engelsk
Helt enig , han har god innsikt , men begrenses på ytringer.
Det jeg tenkte på er noe i likhet med en slik oversikt fra korea (eldre stykke som eksempel)
Men fra de 4 nivåer i Thaialnd.
Screenshot_2021-01-02-13-29-22.png
https://m.pulsenews.co.kr/view.php?year=2020&no=1122656
Sist redigert av Wood1958 den 02 jan 2021, 13:46, redigert 1 gang totalt.
torbus

Noen ganger lurer jeg på om noen av dere har innebygde aversjoner mot annet enn personlige synsinger om mennesker dere tydeligvis ikke vet særlig mye om. :)

Richard Barrow skriver som han har skrevet i 10 år. Det gjorde han også i perioden da han nesten ikke fikk innvilget visum sist. Han gjorde det klinkende klart allerede før han fikk visumet, både på Facebook og Twitter, at han aldri ville slutte å si fra dersom han mener det er noe å si fra om. Noen av dere mener alt som er negativt om Thailand bør skjules, mens Barrow mener det er positivt å få fram også negative sider. Både for å hjelpe turister og fastboende utlendinger, men også for å fremprovosere endringer.

Jeg er helt enig med ham. Negativt er ikke nødvendigvis negativt, men positivt.

Hvis dere hadde fulgt Barrow ville dere sett at han gjør nøyaktig det samme nå som han har gjort hele tiden, at han roser der det bør roses og kritiserer der det bør kritiseres. Det gjelder også under pandemien.

Når dere mistror mennesker er det for øvrig vanlig folkeskikk å vise til eksempler som underbygger det dere skriver. Noe annet er bare simpel baksnakking.
Brukeravatar
riflefish

den engelse oppdateringa kommer på slutten etter
ca 40
minutter veldi klar og grei oppdatering på ca 15 minutter

Vedlegg
0BF0738D-20EF-4D4B-8CD1-66F000A4C2F0.jpeg
Brukeravatar
riflefish

Tore Bustad skrev: 02 jan 2021, 13:37 Noen ganger lurer jeg på om noen av dere har innebygde aversjoner mot annet enn personlige synsinger om mennesker dere tydeligvis ikke vet særlig mye om. :)

Richard Barrow skriver som han har skrevet i 10 år. Det gjorde han også i perioden da han nesten ikke fikk innvilget visum sist. Han gjorde det klinkende klart allerede før han fikk visumet, både på Facebook og Twitter, at han aldri ville slutte å si fra dersom han mener det er noe å si fra om. Noen av dere mener alt som er negativt om Thailand bør skjules, mens Barrow mener det er positivt å få fram også negative sider. Både for å hjelpe turister og fastboende utlendinger, men også for å fremprovosere endringer.

Jeg er helt enig med ham. Negativt er ikke nødvendigvis negativt, men positivt.

Hvis dere hadde fulgt Barrow ville dere sett at han gjør nøyaktig det samme nå som han har gjort hele tiden, at han roser der det bør roses og kritiserer der det bør kritiseres. Det gjelder også under pandemien.

Når dere mistror mennesker er det for øvrig vanlig folkeskikk å vise til eksempler som underbygger det dere skriver. Noe annet er bare simpel baksnakking.
nå kan jo andre en også deg følge richard barrow!
jeg harvda fulgt han på webben og tvitter
og facebook,
ingen tvil han er dyktig og som jeg skrev begavet
ellerså forstår jeg ikke hva DU skriver,
ikke engang med godviljen til.
tore bustad!
MrDemongas

Tore B skriver ganske lettleselige innlegg. Dine, Rifle, må jeg bruke noe mer tankekraft på, men jeg stotrer meg gjennom og har til slutt fått en viss forståelse av hva du vil frem til. Og dette er ikke til forkleinelse for noen, men tvert imot, en oppfordring til fortsatt deltagelse på asianett. Alt godt!
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»