Coronavirus 2020

CAT

https://www.dagbladet.no/nyheter/who-ne ... e/73228514
Hva skulle msm skrevet om hvis de ikke hadde Trump og covid.?

Fra spøk til alvor, håper norske politikere bruker noen av olje overskuddet til å bygge opp et stort forskningsmiljø for å utvikle og også produsere fremtidige vaksiner. Vi burde være fremst i værden på detta.
Lucifer is back :evil: :twisted:
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

[mention]Wood1958[/mention]

60% av befolkningen er vel det antallet som er villige til å ta vaksinen frivillig, mens de resterende er ikke sikre enda, eller vil ikke ta pga av overbevisningsårsaker at covid er hoax, ufarlig, vaksinen er farlig eller andre konspirasjonsteorier.
🌞
Wood1958

Phay skrev: 30 des 2020, 02:09 @Wood1958

60% av befolkningen er vel det antallet som er villige til å ta vaksinen frivillig, mens de resterende er ikke sikre enda, eller vil ikke ta pga av overbevisningsårsaker at covid er hoax, ufarlig, vaksinen er farlig eller andre konspirasjonsteorier.
Sikkert mange som ikke vil ha. Det skrives om forkjellige metoder for å få folk til å vaksinere seg, fks krav på jobb Men jeg tror ting vil ta tid. Første porsjon ble 10000 til alle land. De neste forsendelser skal fordeles ut fra innbyggertall. Så om fks Danmark får 80 000 kan de selge oss 800 via Sverige.Vet ikke hvem som vil selge, Tyskland kjøper ekstra selv, så de kan en ikke regne med i første omgang. Er det små land som vil hjelpe og selge blir jo 1%tilsvarende mindre på oss. Nå er det nok mange før meg i den køen så mye kan skje. Ser Myamar som skulle få 20 %fra covid nå satser på den Indiske vaksinen og kommer opp i 60 prosent av folk. Men vet ikke når den er ferdig. Danskerene har nettopp bevilget mer penger til sin vaksine og skal vel igang med litt større tester. Så tror markedet fylles fort. Men mye kan skje og vaksiner kan trekkes tilbake. Det får bli noen ekstra kaffekopper å se det an.
Brukeravatar
sikry
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

Her fra Bangkok , en som tar av seg munnbindet på bussen og snyter seg i et papir , tror også han spyttet på gulvet.Politiet tilkalt for å få han av bussen.

https://thethaiger.com/news/bangkok/pol ... s-nose?amp
Reinkarnert Pelle

sikry skrev: 30 des 2020, 06:03 Her fra Bangkok , en som tar av seg munnbindet på bussen og snyter seg i et papir , tror også han spyttet på gulvet.Politiet tilkalt for å få han av bussen.

https://thethaiger.com/news/bangkok/pol ... s-nose?amp
Kan vel ikke oppføre oss sånn uansett pandemi eller ikke :roll:
Livet mitt er en dans på nevroser :D
torbus

e-golf skrev: 29 des 2020, 22:27 Litt utenfor tema, men mener du journalistiske kriterier er annerledes i vg.no enn i document.no? Redaktøren i sistnevnte nettavis er medlem av redaktørforeningen, og å lukte ille er ikke diskvalifikasjonerende for å si at noe er galt. Jeg har flere eksempler på at bloggere og alternative media har stått i front for saker som msm tar æren for. Jeg får inntrykk av at du heier på flertallets diktatur (uten å ha tenkt deg om?). Jeg har litt dårlig tid, men ble provosert av den nesegruse beundringen for journalister i vg og andre msm. Nå er det romjulsfest som gjelder:)
Du har rett. Document var et dårlig eksempel. Jeg kjenner Document fra tiden da de var en liten blogg med et ekstremt diskusjonsforum, og var ikke klar over at de i løpet av de siste årene har tatt sikte på å bli en seriøs nyhetsaktør. I følge redaktørforeningen er de på god vei til å bli det. Det var således urettferdig av meg å sammenligne dem med bloggere og Resett (som ser ut til å ha tatt over for den formen Document holdt tidligere).

Deres politiske slagside er selvsagt uvesentlig, så fremt de følger etablerte regler for journalistikk, noe de i følge redaktørforeningen og Harald Stanghelle gjør. Her må det selvsagt skilles mellom kronikker skrevet på plattformens side for ytringer, og redaksjonelt stoff, men det gjelder for samtlige medier.

https://journalisten.no/alternative-med ... gen/322304
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Har vært på veien i 6 dager, og ser at alle utposter inn og ut av byer og landsbyer er besatt og er i beredskap. Har så langt ikke blitt stoppet en gang for sjekk etter snart 2000 km.

Men leser at Pattaya og Bangkok er under corfu i tillegg til Rayong, så en må regne med at det vil skje over hele landet snart?
🌞
Reinkarnert Pelle

De graver etter gull
SUHKHIRIN, Thailand (Reuters) - As the yellowish mud swirls away in the waters of Thailand’s Sai Buri river, Sunisa Srisuwanno lifts her wooden pan with a cluster of gleaming specks caught in the centre.
“That’s 100 baht,” she said, pointing to grains worth about $3.30 after little more than 15 minutes work with her gold panning partner, Boonsom Aeamprasert.

With global gold prices near an all-time high, the women are a rare bright spot for an economy hard hit by the collapse of tourism amid coronavirus travel restrictions.

“The gold panning business is doing well, especially during COVID-19,” said Sunisa, a 37-year-old mother of two. “Panning gold is our main staple. We sell gold today, we are able to buy food to feed the family.”

The area’s name - Gold Mountain - indicates that mining has gone on longer than anyone can remember in Sukhirin District, on Thailand’s southern border with Malaysia.

But it has been made more lucrative by rising gold prices, up
https://www.reuters.com/article/us-thai ... SKBN2940XI
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Wood1958

[mention]Tore Bustad[/mention]
Jeg henviste til en Norsk undersøkelse, jeg har gjentatte ganger henvist til at vi ikke akspterer hve de vet,andre steder.For etterpå lage,egne underøkelser som nok ofte viser det samme.
Forstår at du ikke ser slik på det når du avfeide de revulosjonerende nyhetene som fake news.
Men se her. På en tid hvor myndighetene i Norge gikk imot munnbind og fortalte oss at det ikke hjalp. Ja da startet Norske forsker og lege denne undersøkelsen, nå er den ferdig , mens myndigheter i mellomtiden har snudd og det er almen forståelse for at det hjelper.
I Sverige har de muligens erfaring og forståelse for at det er høyere andel positive blandt helsepersonell som jobber med covid.
Liten aksept munnbind og kollektivtrafikk, så der brukes litt mere av den i dag i Gøteborgposten.men uten å nevne helsepersonell.
Så muligens ikke fake news men "typisk Norsk"i flere tilfeller.Nå er undersøkelsen ennå ikke publisert i noe legetidskrift så muligens kunnskapen vil bestrides i miljøer hos Søta bror.I dag snudde også FHI og oppgraderte helsepersonell til prioriterte for vaksine, noe WHO har anbefalt som prioritert fra første stund, skulle bare mangle spør du meg. Også deres familier, som de vistnok vil gjøre i Thailand fks.Så atter en gang har vi fått tilført ny kunnskap.
Men hva mener du er fake news?
Screenshot_2020-12-30-15-11-19.png
Screenshot_2020-12-30-15-08-32.png

https://forskning.no/sykdommer-virus/sl ... er/1666978

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/ ... 1.39293205
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

tok nyttår i kveld!
med gode naboer
små griser og alslaks reker mm
begynte kl 1400,