Ulike flyselskap har ofte forskjellige regler for hvor stor kapasitet an kan ha på slike batteripakker som for mange er blitt nødvendige hjelpemidler i en tid hvor man benytter enheter som smartmobil mm som gjerne ikke holder en hel dag. Spesielt gjelder dette når man er på reise og helst vil unngå lete etter strøm for lading «hele tiden».
Slike hurtigladere med batterrier tillates ikke i det hele tatt være pakket i innsjekket bagasje.
Hovedflyplassen i Bangkok, Suvarnabhumi har en oversikt over hva de tillater der.
Les mer HER
Power Bank på fly
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
- Thaituristen
Jeg reiser i morgen, og hadde tenkt å ha min powerbank i håndbagasjen. Da for jeg heller pakke den ned i kofferten.......for det er vel lov?
- Thaituristen
........eller? Min powerbank er på 6700mAh
Enkelte batterier må ikke pakkes ned i kofferten. Da risikerer du å bli ropt opp. De har blitt så strenge på dette med batterier nå at de stort sett alltid spør om du har pakka det ned når du sjekker inn.
Her står det litt om hva som er lovlig og hva som ikke er det.
Har med 3 stk på 10.000 mA i håndbagasjen. Ingen i innsjekket bagasje. Så det skal være grei skuring.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Den skal du ta med i håndbagasje, alt under 20.0000 mah skal man ta med som håndbagasje, også opptil 30.000 mha avhengig av antall enheter.Noodle skrev: ↑29 des 2017, 08:27 Enkelte batterier må ikke pakkes ned i kofferten. Da risikerer du å bli ropt opp. De har blitt så strenge på dette med batterier nå at de stort sett alltid spør om du har pakka det ned når du sjekker inn.
Skal man mellomlande/bytte fly i andre land enn EU ville jeg sjekket regler, feks Tyrkia, Dubai, Kina.
Thailand ser ut til å praktisere "EUregler"
Det er viktig at merkingen på batteriet er godt lesbart.
Sist redigert av Bill den 29 des 2017, 09:29, redigert 1 gang totalt.