Det slites mye i den sektor, det er bare å bøye seg i støvet for,de, og deres familier som deg som jo betaler en høy pris.Lamong skrev: ↑25 des 2020, 01:34 Det er ikke bare Oslo hvor testing begrenses, smitten her vi bor er så alvorlig at det nå er kun nærkontakter som de har kapasitet til å teste. Fruen jobber i eldreomsorgen og der hun jobber har det vært to store utbrudd til nå. Hun og hennes kolleger blir kun testet hvis de har symtomer, hvis de selv insisterer kan de få ta en hurtigtest, som ikke er veldig å stole på.
Ellers har jeg enorm respekt for de som jobber i frontlinjene, full arbeidsdag i fullt smittevernsutstyr, noen ganger må de stå noen timer ekstra, noen ganger doble skift Akkurat nå er halve kollegiet til fruen i karantene, de er normalt for få ansatte uansett. Hun hadde langfri forrige helg, tre hele dager fri, men hun begynte igjen tirsdag og skal jobbe hver dag fram til 4 januar. Vi håper det ikke blir nødvendig med dobbeltskift i perioden. Jeg testet ut det å gå med munnbind en hel dag, det er en jobb i seg selv. Fruen må i tillegg skifte både munnbind, beskyttelsesklær og visir mellom hver pasient hun hjelper. Vi praktiserer også sosial distanse her i hjemmet, jeg og vår datter satt på kjøkkenet og fruen satt i stua under julemiddagen. Hjemmet lukter det ikke akkurat av myrra og julebakst, det er heller en eim av desinfeksjonsmidler døgnet rundt.
.
Det er bare å holde ut og vente på at det skal bli bedre etterhvert. Håper dere får muligheter til å nomalisere samt ta igjen det tapte snart.
Igrunn tragisk, samfunnet snudd på hodet, unntak etter untak , tiltak med forbud , mye fra normalen med regler, men en påskjønnelse for innsatsen deres som er vi sårt trenger. Da er det ikke untak og regler skal følges.
Fortsatt god jul