Coronavirus 2020

CAT

Wood1958 skrev: 15 des 2020, 14:15 Smittevernlegen i Oslo er bekymret for økt smitte etter jul, men han er nå ikke en poltiker som fatter vedtak.

På dagens pressekonferanse kom det også untak for ektefeller, samtidig ble det presentert at Folkehelsedirekroratet og FHI har konkludert med at negativ test etter 7 dager er,like bra som 10 dager karantene. Jeg har tidligere lagt ut hva WHO mener om risikoen.Så ingen henvisning til WHO i den saken.
Står vel i litt kontrast til Ernas grunnlag for å snu i saken om å teste seg før folk reiser hjem til Jul.
Det ble ble begrunnet med at slikt bare gav et øyeblikksbilde ,men godt nok med 72 timers øyeblikksbilde før en kommer. Godt nok med øyelikksbilde etter en uke i karantene. Nå kom det vel frem i går at Oslo ikke hadde kapasitet til å teste alle studnter som vil hjem til jul, og jeg tenker på han i WHO som for litt siden sa at i vesten har vi en tendens til at det vi synes som umulig , ja det begynner vi ikke på, men lar heller være.
Tallene har sluttet å falle, det er vel en reaksjon fra tiltak som kom for noen uker siden.Da får tiden fremover vise om de faller mere eller om tiltakene var for dårlige.
Det blir pekt på naboland med stigende smitte og orientert om at vi muligens får det samme. Da blir det muligens en kostbar pris for mange at det ikke ble satt tiltak inn som er gode nok.
2020-12-15 13.48.58.png

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/k ... e-enn-foer

Med dagens pressekonferanse.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/B ... .av-januar
Det er gi gass og bremse samtidig.
Etter 3/4 år med covid, har en jo begynt å lære litt( selv jeg), holde avstand, sprite hender, ikke samles i større grupper, ta hensyn til gamlemor, skoler stenges ned osv
Men komme inn fra utlandet uten covid testing og kollektiv transport inn til byen e OK...
Jeg blir skremt av udugligheten til disse som styrer landet. Det går igjen og igjen.
Det har blitt et voldsomt byråkrati.
Alt virker tilfeldig, og regler og forbud forandres stadig.
Lucifer is back :evil: :twisted:
CAT

SomLao skrev: 15 des 2020, 16:25 Det kan jo være at Kong Haakon heller mente han skulle gi alt for Norge. "Mit liv vil jeg hellige Norges vel" het det seg faktisk i samme åndedrag. :)
Jeg bare husker myntene en gang i tiden. Der stod det Alt for Norge.
CAT

anmeno skrev: 15 des 2020, 15:36 Ja ja så feil kan man ta, jeg trodde at du hørte til langt ute til høyre.
Er vel mer konservativ en liberal. Kommer nok ikke til å se meg stemme for legalisering av hasj.😏
Ja, langt utpå høyre siden, så tenker vel du FrP, og bruke betegnelsen langt utpå høyre sia om FrP, tror jeg du får vanskeligheter med å underbygge.
Wood1958

CAT skrev: 15 des 2020, 17:03 Det er gi gass og bremse samtidig.
Etter 3/4 år med covid, har en jo begynt å lære litt( selv jeg), holde avstand, sprite hender, ikke samles i større grupper, ta hensyn til gamlemor, skoler stenges ned osv
Men komme inn fra utlandet uten covid testing og kollektiv transport inn til byen e OK...
Jeg blir skremt av udugligheten til disse som styrer landet. Det går igjen og igjen.
Likte "gi gass og bremse" samtidig.
Importsmitte er nok viktig å stoppe.
Men om det bare er 1 til 2% av smitte blir det mye annet å ta fatt i om det er vilje
Nå tror jeg det ville komme på forsiden av avisen om det de neste 10 dager om det kom 10 til 20 000 hver dag fra Frankrike eller Spania og fikk fritt reise rundt i Norge.
Ingen test ingen kontroll med karantene.
Men det er intet om slikt når juletrafikken begynner.
Allikevel like mange som forlater Oslo og nabokomuner samtidig som smittetrykket er nogenlunde det samme.Snart nede i 200 pr 100 000 innbygger begge land og Oslo med nabobyer.
WHO har vist intet å lære til HD og FHI.
Nå referes det til de ,riktignok veldig selektivt så jeg antar at de også følger med .Selv håper jeg de som styrer får lære mere,
da etter neste valg.
Screenshot_20201215-183052.png
https://www.ecdc.europa.eu/en/cases-2019-ncov-eueea
Sist redigert av Wood1958 den 15 des 2020, 18:57, redigert 1 gang totalt.
SomLao

CAT skrev: 15 des 2020, 17:05 Jeg bare husker myntene en gang i tiden. Der stod det Alt for Norge.
Det jeg prøvde å si, var at mottoet "Alt for Norge" opprinnelig kom fra Kong Haakon. Det han nok ganske så klart mente med det, var at han nettopp vil gi "Alt for Norge". Altså noe helt annet en "MAGA" og lignende egoistisk snusk og brunspraglet, nasjonalistisk navlebeskuelse.
wiking

CAT skrev: 15 des 2020, 17:03 Det er gi gass og bremse samtidig.
Jeg er ikke skremt av denne covid smitten. Jeg mener det er overdrevet. For det første så er ikke denne testen å stole på. Den har alt for mye feil- mye falsk posetiv smitte der. Noe som skaperen av denne testen også sier. Ellers så har covid 19 lav dødelighet- FHI sier den er på 0,12 prosent. Alså nesten på samme nivå som influensa. Og i tillegg viser det jo i de fleste land at dem ikke har noen overdødelighet- noe som også gjelder Sverige. Mange venter jo på covid 19 vaksinen som har blitt en melke ku for vaksine produsentene. Til nå har dem allerede tjent flere hundre milliarder kroner. Med sin reklame om over 90 prosent effekttivitet, Jeg tror ikke på jule nissen- når man vet at effekten på influensa ligger på 70 prosent. Og et år i Norge var den på 19 prosent. Jeg har tro på noen av disse forskerne som sier at corona vil bli den nye influensa. En litt dødelighet i begynnelse men så blir dødelighet mindre. For viruset er ikke tjent med å ta liv av verten sin- dem er mere tjent med å holde verten i livet. :D
You Never walk Alone :D
Wood1958

Etter å ha lest om politisk press andre steder fra, og om utrygt å ta vaksine i bruk tidlig andre steder.Mener derimot Tyskerene det kan svekke tillit om en ikke gjør det samme her.
Nå skal vi kanskje få det godkjent før jul, jeg undres da på om vi kommer til å få høre om de som stemmer imot og hvorfor her i Europeisk presse,
på lik linje med at de 4 som stemte nei fikk plass i amerikansk presse.

https://www.theguardian.com/society/202 ... -two-weeks
2020-12-15 19.22.26.png
Wood1958

wiking skrev: 15 des 2020, 19:29 Jeg er ikke skremt av denne covid smitten. Jeg mener det er overdrevet. For det første så er ikke denne testen å stole på. Den har alt for mye feil- mye falsk posetiv smitte der. Noe som skaperen av denne testen også sier. Ellers så har covid 19 lav dødelighet- FHI sier den er på 0,12 prosent. Alså nesten på samme nivå som influensa. Og i tillegg viser det jo i de fleste land at dem ikke har noen overdødelighet- noe som også gjelder Sverige. Mange venter jo på covid 19 vaksinen som har blitt en melke ku for vaksine produsentene. Til nå har dem allerede tjent flere hundre milliarder kroner. Med sin reklame om over 90 prosent effekttivitet, Jeg tror ikke på jule nissen- når man vet at effekten på influensa ligger på 70 prosent. Og et år i Norge var den på 19 prosent. Jeg har tro på noen av disse forskerne som sier at corona vil bli den nye influensa. En litt dødelighet i begynnelse men så blir dødelighet mindre. For viruset er ikke tjent med å ta liv av verten sin- dem er mere tjent med å holde verten i livet. :D
Får jo håpe vaksine er mere efektivt en naturlig imunitet, i Korea har de statistikker over folk som er blitt syke for andre gang,nesten alle hadde antistoffer etter første gangs syk.
Jeg ser også det forklares med overdødlighet flere steder , og det brukes ord som at mange ville dødd alikevel. Men ikke sikkert det var deres tid.
Kanskje blir det noen huller iden teori når forskning begynner å tyde på en fallende gjenomsnittelig levealder. Noe som jo har vært stigende samtidig med svingninger i dødstall. Men da må en nok ha pandemien gående en stund for å kartlegge helt.
Leste et sted at ca 2 år hitil i år i Sverige.Men finner ikke linken igjen.
Overdødlighet regnes vel fra alle aldersgrupper, men dødlighet covid er muligens ikke så spredt.
Sist redigert av Wood1958 den 15 des 2020, 20:28, redigert 1 gang totalt.
CAT

wiking skrev: 15 des 2020, 19:29 Jeg er ikke skremt av denne covid smitten. Jeg mener det er overdrevet. For det første så er ikke denne testen å stole på. Den har alt for mye feil- mye falsk posetiv smitte der. Noe som skaperen av denne testen også sier. Ellers så har covid 19 lav dødelighet- FHI sier den er på 0,12 prosent. Alså nesten på samme nivå som influensa. Og i tillegg viser det jo i de fleste land at dem ikke har noen overdødelighet- noe som også gjelder Sverige. Mange venter jo på covid 19 vaksinen som har blitt en melke ku for vaksine produsentene. Til nå har dem allerede tjent flere hundre milliarder kroner. Med sin reklame om over 90 prosent effekttivitet, Jeg tror ikke på jule nissen- når man vet at effekten på influensa ligger på 70 prosent. Og et år i Norge var den på 19 prosent. Jeg har tro på noen av disse forskerne som sier at corona vil bli den nye influensa. En litt dødelighet i begynnelse men så blir dødelighet mindre. For viruset er ikke tjent med å ta liv av verten sin- dem er mere tjent med å holde verten i livet. :D
https://www.friatider.se/norske-virusfo ... boratorium
enig at dødligheten ikke er så høy som først fryktet.
ja, skulle vel kjøpt aksjer i bio tec selskapene.
Jeg er mest bekymret for indirekte innvirkninger denne pandemien har skapt. mange forsker på virus nå, sikkert noen lunatics der ute som har lært et og annet om virus produksjon som ikke bør havne gale hender.
legger ved en link fra nordmannen som er blitt intervjuet på nytt i et svenskt høyre ekstremistisk, nazi brunsvidd, rasistisk søpla langt utpå høyre siden nettavis😆
så i følge de «korrekte» på dette forumet så er dette så konspiratorisk at bare valget i usa skulle være fixet overgår dette.
døm selv..
Brukeravatar
e-golf

Jeg vil bare presisere at 0,12 prosent dødelighet gjelder for et av de minste landene (Norge) og bare fra juni til november 2020. Det er med andre ord ikke fasiten!
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»