Hei Arild! Om jeg ikke har misforstaatt saa har du bodd lenge i Siam ? Kan jeg spoerre om du har
norsk familie der, eller kone fra Siam som mange andre? Jeg er jo blitt Kinamann , det var forresten
ei dame paa NAV-kontoret hjemme som ga meg det navnet, da jeg var innom for aa melde flytting.
Jeg har bodd her i 13 aar og har kone fra Chengdu, og vi bor like utenfor storbyen.
Jeg ser at du/dere er veldig opptatt av valutaen, og lurer paa om dere flyr til Banken daglig, hahaha..
Selv en med minstepensjon har det jo veldig greit oekonomisk i landet med den store valutadifferansen.
I motsetning til har hvor det har vaert gj.snittlig 35 % i vaar disfavoer, opptil 60 i april-mai. og med priser
her som ligger skyhoeyt over thaiprisene paa alt.
Min kone sammen med en gjeng venninner var der i fjor og syntes de fikk saa mye for pengene at det trodde
det var feilregnet... Jaja, moro aa hoere litt mer fra landet. Jeg har savert mange vennepar som har bodd
der menge vintre 3-4 mnd. og likt seg godt. Jeg var noen dager hos en familie i Bangkok da jeg var paa
gjennomreise. Invitert til venner i "svenskebyen" soer for Pattaya noen aar senere, men desverre fikk mannen
denguefeber, og etter noen aar i Sverige doede han 2017, ble aldri kvitt plagene etter feberen.
Ellers oppsoekte jeg et barnehjem for misbrukte smaajenter fra Bangkok, det ligger i jungelen paa grensa
mot Burma. Jeg hadde lest om stedet og dro dit for aa se og hoere, og stoette dem litt. Veldig interessant
og ulikt turiststeder med all dritt en ser der.
Moro om du har tid til en prat. Ha det bra! Kinahilsen Fredrik Rognskog.
ps. det var en kar fra Valdres paa forumet tidligere, jeg husker ikkie navnet naa, noen som vet hvordan
det gikk med han, har slet med noe sykdom.ds.
Norsk krone mot Thailandske baht.
og lurer paa om dere flyr til Banken daglig??? nei det gjør vi ikke,Min kone sammen med en gjeng venninner var der i fjor og syntes de fikk saa mye for pengene at det trodde
det var feilregnet. prisene har steget ganske mye gjelder mat, drikke for farlang mat, thai mat har steget det å, det er ikke som før billig å bra, dette er i bangkok handler på big c å macro
det var feilregnet. prisene har steget ganske mye gjelder mat, drikke for farlang mat, thai mat har steget det å, det er ikke som før billig å bra, dette er i bangkok handler på big c å macro
-
Arild Holtet
Vel banken flyr vi ikke i daglig, det hender vi bare tar ut penger en gang annehver måned. Men som regel en gang i slutten av måneden.kinamann skrev: ↑04 des 2020, 09:51 Hei Arild! Om jeg ikke har misforstaatt saa har du bodd lenge i Siam ? Kan jeg spoerre om du har
norsk familie der, eller kone fra Siam som mange andre? Jeg er jo blitt Kinamann , det var forresten
ei dame paa NAV-kontoret hjemme som ga meg det navnet, da jeg var innom for aa melde flytting.
Jeg har bodd her i 13 aar og har kone fra Chengdu, og vi bor like utenfor storbyen.
Jeg ser at du/dere er veldig opptatt av valutaen, og lurer paa om dere flyr til Banken daglig, hahaha..
Selv en med minstepensjon har det jo veldig greit oekonomisk i landet med den store valutadifferansen.
I motsetning til har hvor det har vaert gj.snittlig 35 % i vaar disfavoer, opptil 60 i april-mai. og med priser
her som ligger skyhoeyt over thaiprisene paa alt.
Min kone sammen med en gjeng venninner var der i fjor og syntes de fikk saa mye for pengene at det trodde
det var feilregnet... Jaja, moro aa hoere litt mer fra landet. Jeg har savert mange vennepar som har bodd
der menge vintre 3-4 mnd. og likt seg godt. Jeg var noen dager hos en familie i Bangkok da jeg var paa
gjennomreise. Invitert til venner i "svenskebyen" soer for Pattaya noen aar senere, men desverre fikk mannen
denguefeber, og etter noen aar i Sverige doede han 2017, ble aldri kvitt plagene etter feberen.
Ellers oppsoekte jeg et barnehjem for misbrukte smaajenter fra Bangkok, det ligger i jungelen paa grensa
mot Burma. Jeg hadde lest om stedet og dro dit for aa se og hoere, og stoette dem litt. Veldig interessant
og ulikt turiststeder med all dritt en ser der.
Moro om du har tid til en prat. Ha det bra! Kinahilsen Fredrik Rognskog.
ps. det var en kar fra Valdres paa forumet tidligere, jeg husker ikkie navnet naa, noen som vet hvordan
det gikk med han, har slet med noe sykdom.ds.
Men vår norske krone sin verdi mot andre valutaer, de følger jeg med på morgen og kveld. Følger og med på hva vi kan vemte i tiden som kommer, og hvorfor krona svekkes eller styrkes-
Økonomi er artig å følge med på.
A.H.
-
Arild Holtet
Det blir spennende å se utviklingen for den norske krona resten av dette året. Vi har vel forhåpentligvis sett bunn av kroneverdien ved kjøp av baht i mars dette året.
Krona holdt seg greit over 3,30 baht på TT overføring. En krone som vi får mellom 3,4 til 3,9 baht for på TT overføring kan vi være fornøyde med. Krona styrket seg litt i dag, men litt forandringer utover ettermiddagen i dag. Men forandringer for krona er ganske minimale nå.
Tar og med en samleside for både veksling av kontanter og TT overføring nå. Den viser gjennomsnittet nederst på siden.
På dagens siste oppdatering av kursene i bankene, har disse 8 bankene i Thailand disse tallene:
Bank of Ayudhya.
Veksling av kontanter er på 3,27 baht, TT overføring er på 3,39596 baht.
Bangkok Bank
Veksling av kontanter er på 3,25 baht, TT overføring er på 3,39250 baht.
CIMB Bank
Veksling av kontanter er på 0,00 baht, TT overføring er på 3,39390 baht.
Kasikorn Bank.
Veksling av kontanter er på 3.24525 baht, TT overføring er på 3,38859 baht.
Siam Comercial Bank.
Veksling av kontanter er på 3,21625 baht, TT overføring er på 3,39625 baht.
TMB Bank.
Veksling av kontanter er på 3,28 baht, TT overføring er på 3,40625 baht.
Krung Thai Bank.
Veksling av kontanter er på 3,25 baht, TT overføring er på 3,40300 baht.
UOB Bank.
Veksling av kontanter er på 0,00 baht, TT overføring er på 3,40100 baht.
Da hadde TMB Bank beste kurs på TT overføring, og Kasikorn Bank hadde dårligste kurs på TT overføring.
Vekslingskontorene for veksling av kontanter har disse kursene:
Sia Money Exchange. 3,41 baht.
Super Rich. 3,41 baht.
Vasu Exchange 3,40 baht.
Da er den første uka i desember over, og da vil jeg ønske alle en riktig god helg.
A.H.
Krona holdt seg greit over 3,30 baht på TT overføring. En krone som vi får mellom 3,4 til 3,9 baht for på TT overføring kan vi være fornøyde med. Krona styrket seg litt i dag, men litt forandringer utover ettermiddagen i dag. Men forandringer for krona er ganske minimale nå.
Tar og med en samleside for både veksling av kontanter og TT overføring nå. Den viser gjennomsnittet nederst på siden.
På dagens siste oppdatering av kursene i bankene, har disse 8 bankene i Thailand disse tallene:
Bank of Ayudhya.
Veksling av kontanter er på 3,27 baht, TT overføring er på 3,39596 baht.
Bangkok Bank
Veksling av kontanter er på 3,25 baht, TT overføring er på 3,39250 baht.
CIMB Bank
Veksling av kontanter er på 0,00 baht, TT overføring er på 3,39390 baht.
Kasikorn Bank.
Veksling av kontanter er på 3.24525 baht, TT overføring er på 3,38859 baht.
Siam Comercial Bank.
Veksling av kontanter er på 3,21625 baht, TT overføring er på 3,39625 baht.
TMB Bank.
Veksling av kontanter er på 3,28 baht, TT overføring er på 3,40625 baht.
Krung Thai Bank.
Veksling av kontanter er på 3,25 baht, TT overføring er på 3,40300 baht.
UOB Bank.
Veksling av kontanter er på 0,00 baht, TT overføring er på 3,40100 baht.
Da hadde TMB Bank beste kurs på TT overføring, og Kasikorn Bank hadde dårligste kurs på TT overføring.
Vekslingskontorene for veksling av kontanter har disse kursene:
Sia Money Exchange. 3,41 baht.
Super Rich. 3,41 baht.
Vasu Exchange 3,40 baht.
Da er den første uka i desember over, og da vil jeg ønske alle en riktig god helg.
A.H.
-
Arild Holtet
Det har vært ett turbulent år dette 2020, og covid-19 har rystet de fleste land kraftig. Her i Thailand har det vært litt roligere rennt sykdomsmessig, men krona den har svingt kraftig dette året. Grafen fra Norges Bank viser ett turbulent år, men grafen fra sist uke er ikke så ille. Men jeg har i minne da Bangkok Bank bare ga 2,60 baht for krona. Det er å håe at vi ikke ser en slik svak krone mer ved kjøp av thailandske baht.
Siden det var farsdag på lørdag, så er vel kanskje bankene stengt på mandag. Men det ser vi i morgen, og ha en fortsatt hyggelig søndag.
A.H.
Siden det var farsdag på lørdag, så er vel kanskje bankene stengt på mandag. Men det ser vi i morgen, og ha en fortsatt hyggelig søndag.
A.H.
-
Arild Holtet
Goooooood morgen Thailand og goooooood morgen Norge. Tia går og i dag er det tirsdag den 8 desember og da får vi se, hva denne siste måneden i året gir av kurser for krona ved kjøp av baht.
Krona har blitt litt mer stabil og sterkere nå, etter vi fikk en del under 3,00 på TT overføring i mars dette året.
Krona holder seg over 3,30 baht på TT overføring, og desember startet så mye bedre enn november og krona den styrker seg litt: Noen av bankene har igjen over 3,40 baht på TT overføring.…….
På dagens første oppdatering av kursene, har de 8 bankene i Thailand disse tallene:
Bank of Ayudhya.
Veksling av kontanter er på 3,27 baht, TT overføring er på 3,39651 baht.
Bangkok Bank.
Veksling av kontanter er på 3,25 baht, TT overføring er på 3,39500 baht.
CIMB Bank.
Veksling av kontanter er på 0,00 baht, TT overføring er på 3,39750 baht.
Kasikorn Bank.
Veksling av kontanter er på 3,24525 baht, TT overføring er på 3,43470 baht.
Siam Comercial Bank.
Veksling av kontanter er på 3,22375 baht, TT overføring er på 3.40375 baht.
TMB Bank.
Veksling av kontanter er på 3,28 baht, TT overføring er på 3,41125 baht.
Krung Thai Bank.
Veksling av kontanter er på 3,26 baht, TT overføring er på 3,41500 baht.
UOB Bank.
Veksling av kontanter er på 0,00 baht, TT overføring er på 3,40900 baht.
Da hadde Krung Thai Bank beste kurs på TT overføring. Bangkok Bank hadde den dårligste kursen, og alle kursene er i skrivende stund.......
Sia Money Exchange 3,41 baht.
Super Rich 3,41 baht.
Vasu Exchange 3,41 baht.
A.H.
Krona har blitt litt mer stabil og sterkere nå, etter vi fikk en del under 3,00 på TT overføring i mars dette året.
Krona holder seg over 3,30 baht på TT overføring, og desember startet så mye bedre enn november og krona den styrker seg litt: Noen av bankene har igjen over 3,40 baht på TT overføring.…….
På dagens første oppdatering av kursene, har de 8 bankene i Thailand disse tallene:
Bank of Ayudhya.
Bangkok Bank.
CIMB Bank.
Kasikorn Bank.
Siam Comercial Bank.
TMB Bank.
Krung Thai Bank.
UOB Bank.
Da hadde Krung Thai Bank beste kurs på TT overføring. Bangkok Bank hadde den dårligste kursen, og alle kursene er i skrivende stund.......
Super Rich 3,41 baht.
Vasu Exchange 3,41 baht.
A.H.
hygglig trend!Arild Holtet skrev: ↑08 des 2020, 04:11 Goooooood morgen Thailand og goooooood morgen Norge. Tia går og i dag er det tirsdag den 8 desember og da får vi se, hva denne siste måneden i året gir av kurser for krona ved kjøp av baht.
Bank of Ayudhya.
Bangkok Bank.
CIMB Bank.
Kasikorn Bank.
Siam Comercial Bank.
TMB Bank.
Krung Thai Bank.
UOB Bank.
Super Rich 3,41 baht.
Vasu Exchange 3,41 baht.
A.H.
pg us$ blir rimligre! ( 8,74
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. 
https://www.dailyfx.com/usd-nok
The US Dollar / Krone is the most popular pair to trade the Norwegian currency. The price of the Krone is influenced by changes in interest rates and oil prices. The pair saw a lot of volatility between 2002 and 2008 because of the changes in oil prices and the global financial crisis. Norway's economy largely benefits from trade, and a lot of that trade is done with the UK and the Euro-zone. Therefore, the Krone is significantly affected by changes in those economies.
linken over er live
The US Dollar / Krone is the most popular pair to trade the Norwegian currency. The price of the Krone is influenced by changes in interest rates and oil prices. The pair saw a lot of volatility between 2002 and 2008 because of the changes in oil prices and the global financial crisis. Norway's economy largely benefits from trade, and a lot of that trade is done with the UK and the Euro-zone. Therefore, the Krone is significantly affected by changes in those economies.
linken over er live
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. 
-
Arild Holtet
Beklager ett feil tastetrykk, og Kasikorn Bank hadde 3,40470, ikke 3,43470 som jeg skrev på morgenen.
A.H.
A.H.
Hei igjen! jeg skal ikke spoerre om dere har vaert i Banken i dag, men det gjelder penger,dvs SKATT.Arild Holtet skrev: ↑08 des 2020, 04:11 Goooooood morgen Thailand og goooooood morgen Norge. Tia går og i dag er det tirsdag den 8 desember og da får vi se, hva denne siste måneden i året gir av kurser for krona ved kjøp av baht.
Bank of Ayudhya.
Bangkok Bank.
CIMB Bank.
Kasikorn Bank.
Siam Comercial Bank.
TMB Bank.
Krung Thai Bank.
UOB Bank.
Super Rich 3,41 baht.
Vasu Exchange 3,41 baht.
A.H.
Det diskuteres paa VGD akkurat naa. Betaler dere skatt til Thailand, og i tilfelle hvor stor % >
Jeg skatter i Norge og det blir ca. 12 % etter avregning. Samtidig betaler jeg for frivillig medlemskap
iFolketrygda 500/mnd. Moro aa faa vite hvordan det er med pensjonister i Thailand, saa jeg er
takknemlig for et raskt kmort og greit svar!. vennlig hilsen Fredrik Rognskog