Coronavirus 2020

CAT

Wood1958 skrev: 21 nov 2020, 19:03 Jeg er klar over at du ikke ser noe problem med covid og har andre meninger enn meg om hvordan og hvorfor det sprer seg.
Men jeg er like forundret over å beskylde noen for å spre et virus du ikke ser problemer med..
Det er ellers en veldig langvarig influensa i år og ikke så vanlig med så mange døde flere steder.
Du tillegger meg meninger jeg ikke har. Covid har blitt et kjempeproblem for verdens økonomien, IKKE fordi det du påstår. At dette viruset er så dødelig. Noe det ikke er.
Ja, jeg beskylder visse miljøer i norge for å stå bak mye av smitte problematikken vi opplever i norge nå.
Her jeg bor så har stort sett alt fra 17 mai, konfirmasjoner, div arrangementer, til bryllup blitt utsatt og avlyst, og det siden tidlig i våres. da er det jævlig å registrer at visse grupper fortsatt har digre begravelser, 3 dager bryllup og religiøse sermonier. Det er faktisk gått så langt at deres egne har gått ut i media og sagt at de kanskje burde avlyse/tenke seg om før de arrangere noe. (Han NRK profilen). Ellers er det rimelig stille fra polikerne/media. Ja, det er min mening og det står jeg for. Så får du surre videre på dine meninger.
Lucifer is back :evil: :twisted:
Wood1958

CAT skrev: 25 nov 2020, 19:47 Du tillegger meg meninger jeg ikke har. Covid har blitt et kjempeproblem for verdens økonomien, IKKE fordi det du påstår. At dette viruset er så dødelig. Noe det ikke er.
Ja, jeg beskylder visse miljøer i norge for å stå bak mye av smitte problematikken vi opplever i norge nå.
Her jeg bor så har stort sett alt fra 17 mai, konfirmasjoner, div arrangementer, til bryllup blitt utsatt og avlyst, og det siden tidlig i våres. da er det jævlig å registrer at visse grupper fortsatt har digre begravelser, 3 dager bryllup og religiøse sermonier. Det er faktisk gått så langt at deres egne har gått ut i media og sagt at de kanskje burde avlyse/tenke seg om før de arrangere noe. (Han NRK profilen). Ellers er det rimelig stille fra polikerne/media. Ja, det er min mening og det står jeg for. Så får du surre videre på dine meninger.
Nå har jeg faktisk fra bgynnlsen av tråden hatt med dødlighetsforskjeller , fra Wuhan og Hubei provinsen og resten av Kina så en fasit tror jeg ingen har , utenom deg.
Kjør løs med dine teorier .så finner jeg min informasjon og tenker mitt. Skal nok lese ditt også og ønsker deg en fin tur til TH.
Kanskje kan du få speilet dine holdninger om hvem som sprer i TH . Da jeg forstår at mange der mener det er de Amerikanske og Europeiske som sprer
smitte for tiden.Da er det jo bra at du drar og oppklarer .
Wood1958

Så blir vi nå presentert for" nyere forskning" en gang til, denne gang om hvordan risikoen for smitte faller med økning av avstand over 1 meter.
Nå er det fra Nakstad På slutten av videon. Ca 1,35.

https://www.dagbladet.no/video/derfor-s ... d/RH5fsCj3
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Siste nytt fra Statsministeren

Vaksine nyheter og tidsestimate for å åpne grensene igjen

https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... ned-friday
🌞
Wood1958

Phay skrev: 26 nov 2020, 15:11 Siste nytt fra Statsministeren

Vaksine nyheter og tidsestimate for å åpne grensene igjen

https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... ned-friday
En ting er å åpne døra, en annen er hvor åpen den blir i lang tid etterpå om dette er hva de får.
Hvem skal få? blir da muligheten for hvem Thai som kan reise ut uten tiltak karantene og komme inn andre steder om det forlanges modernisert gulbok både i vesten og der. Kan bli karantene og tiltak i lang fremtid i værste fall .
The contract is for the purchase of 26 million doses, enough for 13 million people.
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Wood1958 skrev: 26 nov 2020, 15:46 En ting er å åpne døra, en annen er hvor åpen den blir i lang tid etterpå om dette er hva de får.
Hvem skal få? blir da muligheten for hvem Thai som kan reise ut uten tiltak karantene og komme inn andre steder om det forlanges modernisert gulbok både i vesten og der. Kan bli karantene og tiltak i lang fremtid i værste fall .
Har forstått det slik at han skal vaksinerer sin egen befolkning for å stå bedre rustet, samt jeg leser også diskusjoner om covid sertifikater for å få lov til å fly, noe som innebærer at man har tatt en av de godkjente vaksinene.
🌞
Wood1958

Phay skrev: 26 nov 2020, 15:56 Har forstått det slik at han skal vaksinerer sin egen befolkning for å stå bedre rustet, samt jeg leser også diskusjoner om covid sertifikater for å få lov til å fly, noe som innebærer at man har tatt en av de godkjente vaksinene.
Da er det kanskje noe de har endret , det sto om bevilgningene i begynnelsen av uka .Men ikke til stort flere doser en det står her.
Er vel ca hva de får tilgang gjenom WHO sitt Covax . Kanskje de kjøper flere steder.
"covid sertifikater" Er hva jeg mente med moderne gulbok.Sånn vi hadde til sjøs men kanskje i nyere utgave. Det diskuteres i Europa fks Sverige også.
torbus

https://www.tv2.no/a/11784905/

Hvis dette er tilfelle kan jeg ikke forstå hvordan vaksinerte skal kunne ønskes velkommen i land hvor ikke flertallet er vaksinerte. I så fall kan f.eks. vaksinerte nordmenn bidra til utbrudd i land uten flokkimmunitet.
– Når vaksinerte personer infiseres med viruset kan de fortsatt skille ut virus og smitte andre. Vaksineprodusentene har ikke hevdet noe annet, og nylige fagfelle-vurderte forskningsartikler understreker dette, sier Traavik til TV 2.
Synes i det hele tatt det er mangelfull informasjon om hvordan massevaksinasjon av verdens befolkning skal foregå, og hvor lang tid de mener det vil ta.

Reiseboblene de snakket om i sommer lyktes dårlig, men kanskje kan de ha noe for seg når vaksinen er klar. Da mellom land med høy grad av vaksinasjon.
Wood1958

Kan jo virke som om enighet om karantene ikke er på topp. Først slapp studenter, så slapp pendlere som reiste ut og inn før 14 dager.Bare de tester seg hver 7 dag.Vet ikke da med ukependelere, 5 dager her så hjem, nye 5 dager osv.
Nå prøver FHI å få unntak med 4 ganger grense til rødt, men ble stoppet.
https://direkte.vg.no/coronaviruset/new ... tent=row-9
Folkehelseinstituttet (FHI) anbefalte tirsdag at arbeidsreisende fra Irland unntas innreisekarantene. Landet har 103 tilfeller per 100.000 tilfeller med en andel positive på 3,9 prosent.
I Oslo i dag ble barneskolene bedt om å gå i rødt, så får en se hva helseministeren sier denne gang .
Unesco har kart med en tidslinje uder pandmien hvor en kan se hvordan andre verdensdeler åpner og stenger skoler i takt med smitte .
https://en.unesco.org/covid19/educationresponse
Wood1958

Detta går så det suser, hvem vet? Kan det ende med unntak til alle i et rettferdighetsprisipp?FHI vil ha flere unntak
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/z ... ere-unntak
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»