Det blir spennende å se utviklingen for den norske krona resten av dette året. Vi har vel forhåpentligvis sett bunn av kroneverdien ved kjøp av baht i mars dette året.
Krona hadde noen dager med en svakere krone og en sterkere baht, men i går og i dag snudde det og krona styrket seg mot alle valutaer også thailandske baht. Krona svekket seg litt utover dagen, men er over 3,30 baht i de fleste bankene på TT overføring.
Tar og med en samleside for både veksling av kontanter og TT overføring nå. Den viser gjennomsnittet nederst på siden.
På dagens siste oppdatering av kursene i bankene, har disse 8 bankene i Thailand disse tallene:
Bank of Ayudhya.
Veksling av kontanter er på 3,18 baht, TT overføring er på 3,31133 baht.
Bangkok Bank
Veksling av kontanter er på 3,16 baht, TT overføring er på 3,30250 baht.
CIMB Bank
Veksling av kontanter er på 0,00 baht, TT overføring er på 3,30990 baht.
Kasikorn Bank.
Veksling av kontanter er på 3.1645 baht, TT overføring er på 3,29818 baht.
Siam Comercial Bank.
Veksling av kontanter er på 3,12875 baht, TT overføring er på 3,30875 baht.
TMB Bank.
Veksling av kontanter er på 3,19 baht, TT overføring er på 3,31750 baht.
Krung Thai Bank.
Veksling av kontanter er på 3,16 baht, TT overføring er på 3,31400 baht.
UOB Bank.
Veksling av kontanter er på 0,00 baht, TT overføring er på 3,31700 baht.
Da hadde TMB Bank beste kurs på TT overføring, og Kasikorn Bank hadde dårligste kurs.
Vekslingskontorene for veksling av kontanter har disse kursene:
Sia Money Exchange. 3,33 baht.
Super Rich. 3,33 baht.
Vasu Exchange 3,33 baht.
A.H.
Norsk krone mot Thailandske baht.
-
Arild Holtet
Goooooood morgen Thailand og goooooood morgen Norge. Tia går og i dag er det fredag den 20 november. Så får vi se hva denne måneden gir av kurs for krona ved kjøp av baht.
Krona har blitt litt mer stabil og sterkere nå, etter vi fikk en del under 3,00 på TT overføring i mars dette året.
Krona styrker litt og over 3,30 baht på TT overføring skal vi være fornøyde med.…….
På dagens første oppdatering av kursene, har de 8 bankene i Thailand disse tallene:
Bank of Ayudhya.
Veksling av kontanter er på 3,19 baht, TT overføring er på 3,31854 baht.
Bangkok Bank.
Veksling av kontanter er på 3,18 baht, TT overføring er på 3,32250 baht.
CIMB Bank.
Veksling av kontanter er på 0,00 baht, TT overføring er på 3,31930 baht.
Kasikorn Bank.
Veksling av kontanter er på 3,15775 baht, TT overføring er på 3,31906 baht.
Siam Comercial Bank.
Veksling av kontanter er på 3,14875 baht, TT overføring er på 3.32875 baht.
TMB Bank.
Veksling av kontanter er på 3,21 baht, TT overføring er på 3,33625 baht.
Krung Thai Bank.
Veksling av kontanter er på 3,18 baht, TT overføring er på 3,33700 baht.
UOB Bank.
Veksling av kontanter er på 0,00 baht, TT overføring er på 3,33200 baht.
Da hadde Krung Thai Bank beste kurs på TT overføring. Bank of Ayudhya hadde den dårligste kursen, og alle kursene er i skrivende stund.......
Sia Money Exchange 3,34 baht.
Super Rich 3,34 baht.
Vasu Exchange 3,33 baht.
A.H.
Krona har blitt litt mer stabil og sterkere nå, etter vi fikk en del under 3,00 på TT overføring i mars dette året.
Krona styrker litt og over 3,30 baht på TT overføring skal vi være fornøyde med.…….
På dagens første oppdatering av kursene, har de 8 bankene i Thailand disse tallene:
Bank of Ayudhya.
Veksling av kontanter er på 3,19 baht, TT overføring er på 3,31854 baht.
Bangkok Bank.
CIMB Bank.
Veksling av kontanter er på 0,00 baht, TT overføring er på 3,31930 baht.
Kasikorn Bank.
Veksling av kontanter er på 3,15775 baht, TT overføring er på 3,31906 baht.
Siam Comercial Bank.
Veksling av kontanter er på 3,14875 baht, TT overføring er på 3.32875 baht.
TMB Bank.
Veksling av kontanter er på 3,21 baht, TT overføring er på 3,33625 baht.
Krung Thai Bank.
Veksling av kontanter er på 3,18 baht, TT overføring er på 3,33700 baht.
UOB Bank.
Da hadde Krung Thai Bank beste kurs på TT overføring. Bank of Ayudhya hadde den dårligste kursen, og alle kursene er i skrivende stund.......
Sia Money Exchange 3,34 baht.
Super Rich 3,34 baht.
Vasu Exchange 3,33 baht.
A.H.
-
Arild Holtet
Det blir spennende å se utviklingen for den norske krona resten av dette året. Vi har vel forhåpentligvis sett bunn av kroneverdien ved kjøp av baht i mars dette året.
Krona holdt seg greit over 3,30 baht på TT overføring i dag.
Tar og med en samleside for både veksling av kontanter og TT overføring nå. Den viser gjennomsnittet nederst på siden.
På dagens siste oppdatering av kursene i bankene, har disse 8 bankene i Thailand disse tallene:
Bank of Ayudhya.
Veksling av kontanter er på 3,19 baht, TT overføring er på 3,31802 baht.
Bangkok Bank
CIMB Bank
Veksling av kontanter er på 0,00 baht, TT overføring er på 3,31890 baht.
Kasikorn Bank.
Veksling av kontanter er på 3.172 baht, TT overføring er på 3,31521 baht.
Siam Comercial Bank.
TMB Bank.
Veksling av kontanter er på 3,20 baht, TT overføring er på 3,33000 baht.
Krung Thai Bank.
Veksling av kontanter er på 3,17 baht, TT overføring er på 3,33000 baht.
UOB Bank.
Veksling av kontanter er på 0,00 baht, TT overføring er på 3,32700 baht.
Da hadde TMB Bank og Krung Thai Bank beste kurs på TT overføring, og Kasikorn Bank hadde dårligste kurs.
Sia Money Exchange. 3,34 baht.
Super Rich. 3,34 baht.
Vasu Exchange 3,34 baht.
Nok en uke er over, og da ønsker jeg alle en riktig god helg..
A.H.
Bank of Ayudhya.
Veksling av kontanter er på 3,19 baht, TT overføring er på 3,31802 baht.
Bangkok Bank
CIMB Bank
Veksling av kontanter er på 0,00 baht, TT overføring er på 3,31890 baht.
Kasikorn Bank.
Veksling av kontanter er på 3.172 baht, TT overføring er på 3,31521 baht.
Siam Comercial Bank.
TMB Bank.
Veksling av kontanter er på 3,20 baht, TT overføring er på 3,33000 baht.
Krung Thai Bank.
Veksling av kontanter er på 3,17 baht, TT overføring er på 3,33000 baht.
UOB Bank.
Veksling av kontanter er på 0,00 baht, TT overføring er på 3,32700 baht.
Da hadde TMB Bank og Krung Thai Bank beste kurs på TT overføring, og Kasikorn Bank hadde dårligste kurs.
Sia Money Exchange. 3,34 baht.
Super Rich. 3,34 baht.
Vasu Exchange 3,34 baht.
A.H.
-
Arild Holtet
Da har vi kommet godt inn i november måned, og opp og ned går norsk krone som de flesta andre valutaer i verden. Helt ille ser det ikke ut for krona styrket seg litt forrige uke.
I morgen er det en ny uke og nye muligheter. Slett ikke umulig at krona svekker seg litt, men det vet vi ikke før i morgen. For det som går opp kan også gå ned.
Ha en fortsatt god søndag.
A.H.
I morgen er det en ny uke og nye muligheter. Slett ikke umulig at krona svekker seg litt, men det vet vi ikke før i morgen. For det som går opp kan også gå ned.
Ha en fortsatt god søndag.
A.H.
-
Arild Holtet
Goooooood morgen Thailand og goooooood morgen Norge. Tia går og i dag er det mandag den 23 november. Så får vi se hva resten av denne måneden gir av kurs for krona ved kjøp av baht.
Krona holder seg over 3,30 baht på TT overføring skal vi være fornøyde med.…….
Bank of Ayudhya.
Veksling av kontanter er på 3,19 baht, TT overføring er på 3,31421 baht.
Bangkok Bank.
Veksling av kontanter er på 3,18 baht, TT overføring er på 3,32000 baht.
CIMB Bank.
Veksling av kontanter er på 0,00 baht, TT overføring er på 3,31830 baht.
Kasikorn Bank.
Veksling av kontanter er på 3,168 baht, TT overføring er på 3,31449 baht.
Siam Comercial Bank.
Veksling av kontanter er på 3,145 baht, TT overføring er på 3.3250 baht.
TMB Bank.
Veksling av kontanter er på 3,20 baht, TT overføring er på 3,33250 baht.
Krung Thai Bank.
Veksling av kontanter er på 3,18 baht, TT overføring er på 3,33500 baht.
UOB Bank.
Sia Money Exchange 3,33 baht.
Super Rich 3,34 baht.
Vasu Exchange 3,32 baht.
A.H.
Krona holder seg over 3,30 baht på TT overføring skal vi være fornøyde med.…….
Bank of Ayudhya.
Veksling av kontanter er på 3,19 baht, TT overføring er på 3,31421 baht.
Bangkok Bank.
Veksling av kontanter er på 3,18 baht, TT overføring er på 3,32000 baht.
CIMB Bank.
Veksling av kontanter er på 0,00 baht, TT overføring er på 3,31830 baht.
Kasikorn Bank.
Veksling av kontanter er på 3,168 baht, TT overføring er på 3,31449 baht.
Siam Comercial Bank.
Veksling av kontanter er på 3,145 baht, TT overføring er på 3.3250 baht.
TMB Bank.
Krung Thai Bank.
Veksling av kontanter er på 3,18 baht, TT overføring er på 3,33500 baht.
UOB Bank.
Sia Money Exchange 3,33 baht.
Super Rich 3,34 baht.
Vasu Exchange 3,32 baht.
A.H.
Hei i Thailand! Jeg har tittet inno noen faa ganger, og undres paa hvorfor dere ersikry skrev: ↑18 nov 2020, 12:53 Jeg visste ikke at Ford hadde lagt ned , men derimot GM Chevrolet.
https://media.gm.com/media/th/en/chevro ... gm-th.html
saa opptatt av krone/bath-kursen. Med min. 3x krona har dere verdens beste oekonomi
saa det burde ikke vaere noe problem. Med lave priser paa alt i landet har jo en minstepensjonist
flust med penger naar en bor i Siam. Jeg har sjoel vaert der to ganger, bl.a. bodd hos en familie
i Bangkok og kjenner til forholdene.
I tillegg har jeg flere vennepar som har bodd der 3-4 mnd. hver vinter i opptil 14 aar, og de lyver ikke.
Kursen betyr jo at en med minstepensjon faar minst 300.000 bath, en svimlende sum for en thai.
Jeg faar naa utbet. 18.000 NOK i alderspensjon. Det tisvarer i dag ca. 11.000 CNY, og alle varer
er betydelig dyrere her i Kina. Det betyr at jeg har kun 1/3 saa mye aa rutte med som dere, og tar
vi prisene med saa blir det halvparten. Men med fornuftig planlegging, ikke uteliv, restaurant o.l. og
absolutt null alkohol kan vi ogsaa hjelpe vaar nygifte soenn m. fam.
Saa opp med humoeret karer, og ta godt vare paa helsa, unngaa helt alkohol - saa slipper Sjoemanns-
kirka aa ta haand om familier til berusede nordmenn, slik de desverre maa gjoere naa. hilsen Kinamann.
Kloke ord , men slikt sier nå ingen ting om hvordan kjøpekraften er opprettholdt eller ikke, og er nok en vesentlig del av bilde.kinamann skrev: ↑23 nov 2020, 06:34 Hei i Thailand! Jeg har tittet inno noen faa ganger, og undres paa hvorfor dere er
saa opptatt av krone/bath-kursen. Med min. 3x krona har dere verdens beste oekonomi
saa det burde ikke vaere noe problem. Med lave priser paa alt i landet har jo en minstepensjonist
flust med penger naar en bor i Siam. Jeg har sjoel vaert der to ganger, bl.a. bodd hos en familie
I tillegg har jeg flere vennepar som har bodd der 3-4 mnd. hver vinter i opptil 14 aar, og de lyver ikke.
Kursen betyr jo at en med minstepensjon faar minst 300.000 bath, en svimlende sum for en thai.
Jeg faar naa utbet. 18.000 NOK i alderspensjon. Det tisvarer i dag ca. 11.000 CNY, og alle varer
er betydelig dyrere her i Kina. Det betyr at jeg har kun 1/3 saa mye aa rutte med som dere, og tar
vi prisene med saa blir det halvparten. Men med fornuftig planlegging, ikke uteliv, restaurant o.l. og
Saa opp med humoeret karer, og ta godt vare paa helsa, unngaa helt alkohol - saa slipper Sjoemanns-
kirka aa ta haand om familier til berusede nordmenn, slik de desverre maa gjoere naa. hilsen Kinamann.
Flere har nok dratt til Thailand for å ha mere å rutte med,Nå kan en sitte i Norge også å klare seg med lite på en pensjon .
Spinke å spare, planlegge, unnvære socialt liv, resturang ,uteliv,og så videre. Kanskje slikt vurders som en del av bildet imed livskvalitet for flere.
Da betyr Arilds tråd om Bathkurs mye.Likeså om en panlegger innvestering.bolig ,bil, famile osv.
Slikt kommer sikkert ann på personlig bakgrunn og behov i livet som jo er vesentlig forskjellig fra folk til folk.
Men momenter som 45 år med voksende levestandard, og mentalitet med sikkerhet og forutsigbarhet for livet er nok viktige faktorer for mange i dagligdagen.
Men fint å se andre delta i forum også.Skriv gjerne mere fra hvor du er når emner dukker opp i andre tråder. Mye å lære om Asia .
Takk for innlegget men jeg kan ikke skjønne at dette var tenkt til mitt innlegg.kinamann skrev: ↑23 nov 2020, 06:34 Hei i Thailand! Jeg har tittet inno noen faa ganger, og undres paa hvorfor dere er
-
Arild Holtet
Bank of Ayudhya.
Veksling av kontanter er på 3,19 baht, TT overføring er på 3,314121 baht.
Bangkok Bank
CIMB Bank
Veksling av kontanter er på 0,00 baht, TT overføring er på 3,32010 baht.
Kasikorn Bank.
Veksling av kontanter er på 3.172 baht, TT overføring er på 3,31994 baht.
Siam Comercial Bank.
Veksling av kontanter er på 3,145 baht, TT overføring er på 3,32500 baht.
TMB Bank.
Krung Thai Bank.
Veksling av kontanter er på 3,18 baht, TT overføring er på 3,33800 baht.
UOB Bank.
Veksling av kontanter er på 0,00 baht, TT overføring er på 3,33100 baht.
Da hadde Krung Thai Bank beste kurs på TT overføring, og Bank of Ayudhya hadde dårligste kurs.
Super Rich. 3,34 baht.
Vasu Exchange 3,33 baht.
A.H.
Bank of Ayudhya.
Veksling av kontanter er på 3,19 baht, TT overføring er på 3,314121 baht.
Bangkok Bank
CIMB Bank
Veksling av kontanter er på 0,00 baht, TT overføring er på 3,32010 baht.
Kasikorn Bank.
Veksling av kontanter er på 3.172 baht, TT overføring er på 3,31994 baht.
Siam Comercial Bank.
Veksling av kontanter er på 3,145 baht, TT overføring er på 3,32500 baht.
TMB Bank.
Krung Thai Bank.
Veksling av kontanter er på 3,18 baht, TT overføring er på 3,33800 baht.
UOB Bank.
Veksling av kontanter er på 0,00 baht, TT overføring er på 3,33100 baht.
Da hadde Krung Thai Bank beste kurs på TT overføring, og Bank of Ayudhya hadde dårligste kurs.
Super Rich. 3,34 baht.
Vasu Exchange 3,33 baht.
A.H.