[mention]e-golf[/mention]
Kode: Velg alt
Jeg er blitt glad i å isolere meg og det skal jeg fortsette med uavhengig av corona
Nå er det vel motstand generelt mot dette som driver smitte videre.Så en europeisk journalist brukte ord som lockdown light. Noe som kanskje kan passe når en stenger for det meste som en beveger seg ut for å gjøre i høstværet.
Tror ellers de som styrer har kunnskaper nok om hvilket tiltak som skal til for å regulere til ønsket smittetall. det er nå i de langtidssenarionen smitte og dødstall med 5 forkjellige nivåer. Da med varierende grad av tiltak.Slikt var det ok å følge Cuomo i New York. Han var ærlig og fortalte også til folk om effekt av de forskjellige tiltak, samt og tidsperspektiver av disse.Selv tror jeg mere på WHO om at det er tiltakene som reduserer smitte og ikke nødvendigvis virusets smittsomhet som svinger så mye Skulle det være mere smittsomt virus så kan det muligens reguleres med mere tiltak.
De har nå oppskrifter til å kjøre fra noen få tusen til over 800 000 smittede.Alt går vel på hva som du gjør. Isolere mennesker i større eller mindre grad.
Store sprik i US om vitenskap. Noen har maskepåbud andre ikke. Noen stater lukker skoler andre ikke.I North Dakota er smitten så stor så sykepleiere muligens må gå på jobb selv om de er positive . De mener at det bør innføres maskepåbud som tiltak først, noe som guvernøren nekter.Her i europa er reiselivsnæringen allerede ute. I England vil de ha fjernet karantener. Kan virke som økonomiske langtidsskader ved mye smitte ikke er så skremmende.
Etter første bølge ble mye sporet til skiferie. Nå har det vært høstferie. Reiseselskaper lukker ned. ,men ikke i vårt naboland. i høstferien kjørte svenske medier med reportasjer om Svenskene som var på Charterturer sørover i Europa og hadde det bra. Nå har de vist mye økining i smittetall. det blit ikke koblet til høstferien som vi ble frarådet å ta.Merkelig igrunn hvor forskjellige instanser og vitenskapsmenn det blir lyttet til.
https://www.standard.co.uk/news/uk/quar ... 69307.html
https://www.independent.co.uk/news/worl ... 22072.html
“The district relied on science and the data to reopen schools for in-person learning this summer and fall and relied on the same to decide that it was no longer safe for our students and employees to work in an in-person school environment,” Detroit Superintendent Nikolai Vitti said.
Minnesota joined states including New York in ordering bars and restaurants to close by 10 p.m. Wisconsin's governor this week advised people to stay home. Utah's governor put in place a statewide mask mandate, while Indiana's governor extended his state's mask rule for another month.
New Jersey Gov. Phil Murphy said Thursday he will sign an executive order to give towns and cities the option to limit hours at nonessential businesses after 8 p.m. The mayor of Newark, New Jersey, imposed a 9 p.m. curfew for residents of three hard-hit ZIP codes.