And here we go. Myndighetene har crackdown på overstayers nå. De kan bl.a. være en fare for nasjonal sikkerhet, hevdes det.
På dette bildet tatt av tilfeldige pass fra arrestasjonene, er det minst tre (!) norske pass.
Lykke til med det. Et tungt opphold hos IDC venter for disse, og minimum 5 års svartelisting.
https://www.thaivisa.com/forum/topic/10 ... paign=news
983 foreigners busted for overstays in 3 days
du burde henre det du har skrevet om IDCThaibreak skrev: ↑24 nov 2017, 10:42 And here we go. Myndighetene har crackdown på overstayers nå. De kan bl.a. være en fare for nasjonal sikkerhet, hevdes det.
På dette bildet tatt av tilfeldige pass fra arrestasjonene, er det minst tre (!) norske pass.
Lykke til med det. Et tungt opphold hos IDC venter for disse, og minimum 5 års svartelisting.
https://www.thaivisa.com/forum/topic/10 ... paign=news
.
thaibreak!
til skrekk og advarsel!
det var en sterk historie!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. 
Ny runde med overstay-kontroller. Denne gangen på Koh Samui. Bl.a. 325 indere arrestert.
Det fylles opp på IDC i Bangkok nå. Mange av disse inderne med sine koner og barn, må tilbringe flere år der som mellomstasjon, under elendige forhold, før de får samlet nok penger til å komme seg hjem til India. Jeg husker dette var et tema da jeg var der også.
Håper ingen nordmenn var blant de arresterte her. Èn japaner for øvrig med hele 14 års overstay.
https://www.thaivisa.com/forum/topic/10 ... -province/
Det fylles opp på IDC i Bangkok nå. Mange av disse inderne med sine koner og barn, må tilbringe flere år der som mellomstasjon, under elendige forhold, før de får samlet nok penger til å komme seg hjem til India. Jeg husker dette var et tema da jeg var der også.
Håper ingen nordmenn var blant de arresterte her. Èn japaner for øvrig med hele 14 års overstay.
https://www.thaivisa.com/forum/topic/10 ... -province/
Indierne som er tatt her er ofte i skredderyrket ja, men jeg har sett dem på Koh Samui i alle yrker egentlig. Utrolig at man ikke har kommet disse til livs tidligere. Problemet denne gangen, er nok at dette har kommet i regi av det militære regimet, og ikke lokalt politi og immigrasjon. Det er nok byttet mye penger mellom hendene her, før man ikke hadde noe annet valg enn å arrestere dem, etter påtrykk utenfra.
Jeg kan også bekrefte at jeg selv ble tilbudt å betale meg ut av min egen situasjon for endel år siden, sammen med en gjeng fra Nigeria. Det ville koste 60.000 bath for hver enkelt. Noen av nigerianerne fikk hjelp fra ei god og rund, thailandsk dame, som assisterte dem med penger, mens jeg selv ikke hadde mulighet til å hoste opp noe slikt den gangen. Da hadde jeg selvsagt aldri utsatt meg selv for overstay i første omgang.
Dette skjedde til og med på første stopp inne på IDCs kontorer.
Rett før jeg reiste til Thailand sist leste jeg om hvordan militæret slo ned på "sorte" i Sukhumvit. Det fikk en del oppslag fordi nesten alle som ble arrestert var fra Afrika. Jeg tenkte derfor at det ikke ville være særlig mange av dem i denne delen av Bangkok når jeg ankom et par dager etter opprydninga, men der tok jeg feil. Både mannfolka og kvinnfolka var der. Det hang til og med et par stykker noen meter unna politibooth-en like ved inngangen til soi 15. Det er godt mulig det var færre av dem enn uka før, det vet jeg lite om, men de var fortsatt en synlig del av bybildet.
Hva tror du forresten skjer hvis en turist går bort til en av politifolka som sitter ved det bordet og forteller at afrikaneren som står fem meter fra dem nettopp forsøkte å selge kokain?
Hva tror du forresten skjer hvis en turist går bort til en av politifolka som sitter ved det bordet og forteller at afrikaneren som står fem meter fra dem nettopp forsøkte å selge kokain?
Det er akkurat det som er latterlig med Thailand..de er strenge der men ikke her osv...selv om 99% slipper unna uansett hva slags ulovligheter de måtte gjøre.Noodle skrev: ↑23 des 2017, 18:17 Rett før jeg reiste til Thailand sist leste jeg om hvordan militæret slo ned på "sorte" i Sukhumvit. Det fikk en del oppslag fordi nesten alle som ble arrestert var fra Afrika. Jeg tenkte derfor at det ikke ville være særlig mange av dem i denne delen av Bangkok når jeg ankom et par dager etter opprydninga, men der tok jeg feil. Både mannfolka og kvinnfolka var der. Det hang til og med et par stykker noen meter unna politibooth-en like ved inngangen til soi 15. Det er godt mulig det var færre av dem enn uka før, det vet jeg lite om, men de var fortsatt en synlig del av bybildet.
Hva tror du forresten skjer hvis en turist går bort til en av politifolka som sitter ved det bordet og forteller at afrikaneren som står fem meter fra dem nettopp forsøkte å selge kokain?![]()
Hvor mange som Thaibreak og andre er det som opplever å bli stoppet pga oversstay? det kun snakk om bad luck..ikke noe annet...bad bad luck..
Før eller siden blir man stoppet hvis man holder på lenge nok, gjerne i mange år før det skjer noe. og selv da er det bad luck....
Man kan vel si at sjansene for å bli oppdaget øker om man gjør ting som vekker interesse. Som å gjøre noe i fylla, være involvert i et trafikkuhell etc. Der man ofte må vise fram passet sitt, eller en kopi.
Selv om jeg ble stanset på et fortau i en ren rutinekontroll, uten å tiltrekke meg noen som helst oppmerksomhet. Var pent kledd og godt stelt, bare på feil sted til feil tid.
Uansett bad luck eller ikke, det er definitivt ikke verdt risikoen. Alle som har hatt et opphold på IDC vet dette, så jeg håper litt info gjør at andre også ser det.
Noe av det verste er egentlig alt man må forlate uten å få ordnet opp i, eller gitt beskjed om. Det bærer rett til IDC, ofte uten bagasje eller noe. Telefonen tas fra deg, og du får selvsagt ingen tilgang på internett. Alle beskjeder må gjøres på telefon på vei til IDC.
Best å ha papirene i orden ja!
God jul alle sammen!
Selv om jeg ble stanset på et fortau i en ren rutinekontroll, uten å tiltrekke meg noen som helst oppmerksomhet. Var pent kledd og godt stelt, bare på feil sted til feil tid.
Uansett bad luck eller ikke, det er definitivt ikke verdt risikoen. Alle som har hatt et opphold på IDC vet dette, så jeg håper litt info gjør at andre også ser det.
Noe av det verste er egentlig alt man må forlate uten å få ordnet opp i, eller gitt beskjed om. Det bærer rett til IDC, ofte uten bagasje eller noe. Telefonen tas fra deg, og du får selvsagt ingen tilgang på internett. Alle beskjeder må gjøres på telefon på vei til IDC.
Best å ha papirene i orden ja!
God jul alle sammen!
