Etter valget 24. mars 2019

RobertX
Sted: Cebu City, Filippinene

Håper de klarer å kaste monarkiet på historiens dynge der det hører hjemme, og så få tøylet og skjæer bort det meste av militæret.

Det er den eneste måten Thailand kan bli et anstendig land å leve i for den jevne mann og kvinne. Og å få bukt med korrupsjonen og elite systemet.

En god gammeldags revolusjon.

Så får de ribbet tyskeren som sitter og styrer Thailand for det meste av verdier og gitt det til folket.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
sikry
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

Jeg følger med på demonstrasjonen med bruk av youtube live. Her en oppdatering fra VG sinn penn.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/9O ... -paa-krise
AirBus350

RobertX skrev: 16 okt 2020, 16:10 Håper de klarer å kaste monarkiet på historiens dynge der det hører hjemme, og så få tøylet og skjæer bort det meste av militæret.

Det er den eneste måten Thailand kan bli et anstendig land å leve i for den jevne mann og kvinne. Og å få bukt med korrupsjonen og elite systemet.

En god gammeldags revolusjon.

Så får de ribbet tyskeren som sitter og styrer Thailand for det meste av verdier og gitt det til folket.
Kunne ikke vært mer enig.
Wood1958

riflefish skrev: 16 okt 2020, 15:15 nå er det nok slutt for i kveld!
hva som skjer i morgen for vi se!
men tydlig at politi nå vil bruke
« all means»
det er jo vansklig og demonstrere om
politi nå taribruk tåregass,
Ser ikke vekk ifra at de har betraktelig mere på lager. Vannkanoner og noen med køller samt sjkold er litt lite i en såpass stor by. Så sånn sett trappes det nok opp . Men allikevel det er ikke stormtropper med gummikuler eller værre , tåregass, sjokkgranater. samtidig som de allikvel får vist hvem som bestemmer, og ryddet opp.De er nok bekjed om å ta det pent forløpig.
Brukeravatar
Geir Rasch
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

Wood1958 skrev: 16 okt 2020, 16:36 Ser ikke vekk ifra at de har betraktelig mere på lager. Vannkanoner og noen med køller samt sjkold er litt lite i en såpass stor by. Så sånn sett trappes det nok opp . Men allikevel det er ikke stormtropper med gummikuler eller værre , tåregass, sjokkgranater. samtidig som de allikvel får vist hvem som bestemmer, og ryddet opp.De er nok bekjed om å ta det pent forløpig.
Var jo litt komisk å se på da de startet vannkanonene. Den bilen stod bak polititroppene og skulle spyle på demonstrantene som var noen meter foran politiet. Dette var et sted med overbygd veibane så strålene gikk rett i taket og deretter ned på politiet og ikke demonstrantene. Det ble sagt at vannet var tilsatt ting som irriterte øynene, så det var en god del politi som måtte vaske seg etterpå. Demonstrantene var utstyrt med paraplyer og brydde seg mindre om spylingen.
Wood1958

Geir Rasch skrev: 16 okt 2020, 16:47 Var jo litt komisk å se på da de startet vannkanonene. Den bilen stod bak polititroppene og skulle spyle på demonstrantene som var noen meter foran politiet. Dette var et sted med overbygd veibane så strålene gikk rett i taket og deretter ned på politiet og ikke demonstrantene. Det ble sagt at vannet var tilsatt ting som irriterte øynene, så det var en god del politi som måtte vaske seg etterpå. Demonstrantene var utstyrt med paraplyer og brydde seg mindre om spylingen.
Så det lå et stykke om disse nye bilene på thairath for litt siden, så det er litt kapasitet og sikkert effektiv tror ikke å sitte bak en paraply hjelper mye med fullt trykk og stråle direkte mot vedkommende
Brukeravatar
Geir Rasch
Kontakt:

riflefish skrev: 16 okt 2020, 13:35 kunnskap
kun teori!
vanleg folk er mere praktiske
og klokere en foreleste toretikre
så du mener at arbeider klassen er dumme

ps dine utalelser erjo typisk fra en akademiker
og det er jo en « klassekamp»
Du må ikke blande begrepene. Å være kunnskapsløs er ikke det samme som å være dum!! Kunnskapsmangel kan repareres ved studier, men dumskap kan man ikke gjøre noe med!
Ellers er det jo slik at vitenskapsteori er ikke noe en finner på. Det er et resultat av studier. Hvis du eller jeg ønsker å vite noe om historie så er vi nok begge henvist til å søke kunnskap fra disse forferdelige akademikerne inntil vi selv besitter tilsvarende kunnskap, men det er vi nok begge to allerede for gamle til :).

Hva du mener med at praktisk anlagte mennesker er klokere enn teoretisk anlagte er det vel bare du som forstår. Det er vel gjerne slik at praktisk anlagte mennesker er flinke med det praktiske, mens teoretisk anlagte mennesker er flinke med det teoretiske. Klokskap er noe helt annet og er ikke spesielt knyttet til verken praktiske eller teoretiske evner.
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

Geir Rasch skrev: 16 okt 2020, 16:58 Du må ikke blande begrepene. Å være kunnskapsløs er ikke det samme som å være dum!! Kunnskapsmangel kan repareres ved studier, men dumskap kan man ikke gjøre noe med!
Ellers er det jo slik at vitenskapsteori er ikke noe en finner på. Det er et resultat av studier. Hvis du eller jeg ønsker å vite noe om historie så er vi nok begge henvist til å søke kunnskap fra disse forferdelige akademikerne inntil vi selv besitter tilsvarende kunnskap, men det er vi nok begge to allerede for gamle til :).

Hva du mener med at praktisk anlagte mennesker er klokere enn teoretisk anlagte er det vel bare du som forstår. Det er vel gjerne slik at praktisk anlagte mennesker er flinke med det praktiske, mens teoretisk anlagte mennesker er flinke med det teoretiske. Klokskap er noe helt annet og er ikke spesielt knyttet til verken praktiske eller teoretiske evner.

vel jeg har et horn i sia til akademikere,
det styrer alt for mye,
de og politikre erigrunn i min verden
like,
man lærer en hel masse tøv på skoler og universiteter,
styrt av akademikre,! læreplaner)
i dag brukes alfor mye energi og lære
noe en ikke har bruk for,
og altfor lite praktiske ting
alle skal på død og liv bli «
kontorister»!
igrunn det samme i alle land!
skal forklare mere siden!
i en annen tråd!

så skal jeg forklare hva jeg mener, senere
hvorfor safunnstrukturen er som den er
Sist redigert av riflefish den 16 okt 2020, 17:34, redigert 2 ganger totalt.
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958

AirBus350 skrev: 16 okt 2020, 14:04 På Youtube sier de at det blå vannet er kjemisk blanding og svir på kroppen.
Mulig farvstoff kun brukes for å se etterpå hvem som har vært involvert. jeg vet ikke hvor lett det er å vaske vekk.
Brukeravatar
Geir Rasch
Kontakt:

riflefish skrev: 16 okt 2020, 17:09 vel jeg har et horn i sia til akademikere,
det styrer alt for mye,
de og politikre erigrunn i min verden
like,
man lærer en hel masse tøv på skoler og universiteter,
styrt av akademikre,! læreplaner)
i dag brukes alfor mye energi og lære
noe en ikke har bruk for,
og altfor lite praktiske ting
alle skal på død og liv bli «
kontorister»!
igrunn det samme i alle land!
skal forklare mere siden!
i en annen tråd!
Har jo skjønt det at du har horn i sida til akademikere. Har vel noe med din egen bakgrunn å gjøre vil jeg anta.

Det du ellers skriver er nesten for dumt til å kommenteres. Det viktigste en skal lære i grunnutdanningen er å lese, å skrive og å regne. Hvem andre enn de som kan lese, skrive og regne kan gjøre det? Slike folk er gjerne litt teoretiske.
Hva man skal lære videre avhenger jo av evner og interesser. Har man evner og interesser i mer praktisk retning, ja så går en gjerne yrkesskole og der er lærerne praktikere som lærer bort praktiske ting. Har en evner og interesser i mer teoretisk retning, ja så innretter en seg mot universitet og høgskoler. Der er heldigvis lærerne mer teoretisk enn praktisk anlagt.

At man lærer en hel masse tøv på skoler og universiteter sier nok mer om deg enn om noe annet.
Låst

Gå tilbake til «Historie, politikk og samfunn»