Coronavirus 2020

CAT

Wood1958 skrev: 24 sep 2020, 14:45 Ser ikke vekk ifra at det i disse tider er en fordel å ha vane med værneutstyr i jobbsamneheng. det er unødvendige terskler for mange virker der som.
Men har en viss forståelse da en ser jo at der også kan nye HMSregler noen ganger ta tid å innarbeide.
Forhåpenlig endres holdninger snart. bare det kommer klarere og mindre tvetydige signaler.
Forhåpentligvis er denne pandemien snart over, rykter sier at den allerede har mutert.og er mindre farlig. Helt naturlig prosess, kan jo ikke ta livet av verten som skal spre viruset videre.
Tror det Større sjanse å få chlamydia i pattaya en covid på en flyreise til Thailand i dag😂
Og snart er hurtigtastene her. Så jeg tipper jeg er i Los etter 20 januar.
Noen som vedder i mot?.
Lucifer is back :evil: :twisted:
CAT

Lucifer is back :evil: :twisted:
SomLao

CAT skrev: 24 sep 2020, 17:49
Tror det Større sjanse å få chlamydia i pattaya en covid på en flyreise til Thailand i dag😂
Det kan du bite deg i nesa på er så feil som det kan få blitt. Og mulig du får kommet deg inn i Thailand i januar. Men regn med karantene, omtrent null turister og det aller meste av bekvemmeligheter og forlystelser stengt.
Wood1958

CAT skrev: 24 sep 2020, 17:49 Forhåpentligvis er denne pandemien snart over, rykter sier at den allerede har mutert.og er mindre farlig. Helt naturlig prosess, kan jo ikke ta livet av verten som skal spre viruset videre.
Og snart er hurtigtastene her. Så jeg tipper jeg er i Los etter 20 januar.
Noen som vedder i mot?.
Mye kan skje innen den tid, i dag forlenget Norge reiseråd og vil forløpig ikke slippe inn 3djeland. Jeg er usikker på hvordan det ender med TH sin tidligere instilling om at de ville slippe opp for land med gjensidighet så hvem vet?.
EU har også i sitt smittevernbyråd i dag oppfodret til raskere reagering ved utbrudd , de ser at munnbind, avstand og håndvask vistnok ikke er nok til å hindre repitisjon av vårens forsøk på å oppfinne krutt.
Og hvis de denne gangen heller ikke kan enes om noe felles strategi.Utenom å åpne opp og spre mest mulig så tror jeg det er større sjansje for deg å få covid her hjemme enn chlamydia i Pattaya. :D

Fra nyhetsdøgnet i vg i ettermidag, ifra europeisk smittevern

Skjermbilde (70).png
Wood1958

CAT skrev: 24 sep 2020, 17:52 https://www.nationen.no/nyhet/en-ny-typ ... eg-i-kina/

På tide å stenge ned Kina el?
Uff da synd for Chelsea , da blir det nok enda dyrere bacon for han i BKK. Thaiere ellers også. Phay bør kanskje vurdere gris på farm
anmeno

Wood1958 skrev: 24 sep 2020, 18:12 Mye kan skje innen den tid, i dag forlenget Norge reiseråd og vil forløpig ikke slippe inn 3djeland. Jeg er usikker på hvordan det ender med TH sin tidligere instilling om at de ville slippe opp for land med gjensidighet så hvem vet?.
EU har også i sitt smittevernbyråd i dag oppfodret til raskere reagering ved utbrudd , de ser at munnbind, avstand og håndvask vistnok ikke er nok til å hindre repitisjon av vårens forsøk på å oppfinne krutt.
Og hvis de denne gangen heller ikke kan enes om noe felles strategi.Utenom å åpne opp og spre mest mulig så tror jeg det er større sjansje for deg å få covid her hjemme enn chlamydia i Pattaya. :D

Skjermbilde (70).png
Lurer på hvor mange plasser denne bussen har stoppet https://e24.no/naeringsliv/i/rgL1jA/tho ... ammet-buss
Wood1958

anmeno skrev: 24 sep 2020, 19:22 Lurer på hvor mange plasser denne bussen har stoppet https://e24.no/naeringsliv/i/rgL1jA/tho ... ammet-buss
Ja det lurer jeg på også . ser noen medier allerede har gitt den navnet smittebussen.Men kanskje ikke så mange steder som folk fra steder med mye smitte i løpet av høstferien muligens skal innom .
wiking

Wood1958 skrev: 24 sep 2020, 18:12 Mye kan skje innen den tid, i dag forlenget Norge reiseråd og vil forløpig ikke slippe inn 3djeland. Jeg er usikker på hvordan det ender med TH sin tidligere instilling om at de ville slippe opp for land med gjensidighet så hvem vet?.

Skjermbilde (70).png
Det blir verre og verre med denne panikk propoganda fra myndigheter og msm media. I Norge har vi nesten ikke døde av covid 19. Og Sveriges høye døds fall av covid 19 skyldes jo en underdødlighet i 2019 i forhold hva som skulle ha død. I tillegg jobbet det vistnok mange ukvaliserte på gamle hjem i sverige. Nå sist hadde dem jo et skremsel proboganda på Nrk om at det er økt smittede , men samtidig skrev dem at smitteden nok var høyere i april og Mai. Men ingenting om at det nesten ikke dør folk av covid 19 i England Nå. Dødligheten der er nå på promille dødlighet. Og da er du på nivå som influensa eller lavere. Dette ser man i mange land. Smittend er økende mye pga flere tester , Jeg sier det er bra at smitten øker . Dette betyr at Covid 19 ikke er så farlig. Nå bør myndigheter ta til fornuft og åpne opp verdens økonomi før alt går i dass. Jo lengre det tar før dem åpner opp jo verre blir det før vi er tilbake til nivået før panikken tok verdens politikere, Denne covid 19 Økonomiske nedgangen vil bli langvarig- det er bare å stålsette seg, :D
You Never walk Alone :D
Wood1958

wiking skrev: 24 sep 2020, 22:04 Det blir verre og verre med denne panikk propoganda fra myndigheter og msm media. I Norge har vi nesten ikke døde av covid 19. Og Sveriges høye døds fall av covid 19 skyldes jo en underdødlighet i 2019 i forhold hva som skulle ha død. I tillegg jobbet det vistnok mange ukvaliserte på gamle hjem i sverige. Nå sist hadde dem jo et skremsel proboganda på Nrk om at det er økt smittede , men samtidig skrev dem at smitteden nok var høyere i april og Mai. Men ingenting om at det nesten ikke dør folk av covid 19 i England Nå. Dødligheten der er nå på promille dødlighet. Og da er du på nivå som influensa eller lavere. Dette ser man i mange land. Smittend er økende mye pga flere tester , Jeg sier det er bra at smitten øker . Dette betyr at Covid 19 ikke er så farlig. Nå bør myndigheter ta til fornuft og åpne opp verdens økonomi før alt går i dass. Jo lengre det tar før dem åpner opp jo verre blir det før vi er tilbake til nivået før panikken tok verdens politikere, Denne covid 19 Økonomiske nedgangen vil bli langvarig- det er bare å stålsette seg, :D
Vedrørende økning, vi fikk jo tallene ned , det lå vel på ca 15 om dagen sommeren gjenom.Nå er det på ca 100 på 3dje eller 4 uka og det er nok det som hentydes til om økning
Om det ikke er så dødelig så er det vist mere smittsomt og selv om det er få som legges inn(i prosent)hjelper det ikke mye om det til gjengjeld blir mange ganger flere smittede.
Myanmar har gått fra noen få til idag 1000 om dagen litt over 1 uke tok det. 20 døde i dag . de ble vel smittet for over 1 uke siden og da var smittetallene ca 100 om dagen
16000 smittet i Fr i dag , jeg vet ikke hva som er hysteri,Det er vel ikke så vanlig med lastebiler og trailere til å frakte lik til massegraver under en influensa som noen kaller dette.Ihvertfall kan jeg ikke huske det selv om jeg av og til blir glemsom.
wiking

Wood1958 skrev: 24 sep 2020, 22:59 Vedrørende økning, vi fikk jo tallene ned , det lå vel på ca 15 om dagn sommeren gjenom.Nå er det på ca 100 på 3dje eller 4 uka og det er nok det som hentydes til om økning
Om det ikke er så dødelig så er det vist mere smittsomt og selv om det er få som legges inn(i prosent)hjelper det ikke mye om det til gjengjeld blir mange ganger flere smittede.
Myanmar har gått fra noen få til idag 1000 om dagen litt over 1 uke tok det. 20 døde i dag . de ble vel smittet for over 1 uke siden og da var smittetallene ca 100 om dagen
16000 smittet i Fr i dag , jeg vet ikke hva som er hysteri,Det er vel ikke så vanlig med lastebiler og trailere til å frakte lik til massegraver under en influensa som noen kaller dette.Ihvertfall kan jeg ikke huske det selv om jeg av og til blir glemsom.
Saken er den at det er mye feilinformasjon spesielt hvis det kommer fra MSM media. I starten skrek jo Who opp om en dødlighet på 3 prosent. Og vi som har følgt med vet jo at dødlighet på Covid 19 har lenge ligget på nivå med influensa som er på 0.1 prosent. Dette sa jo en smittevern ekspert fra Tromsø allerede i starten av Covid 19. Og Fhi i Norge har jo kommet etter - dem sa at dem har styrt etter en dødlighet på 1 prosent . Og dem sa også at det nok er nærmere 0,5 prosent. Når kunnskapen i Fhi er så lav er det ikke rart at det bli så mange rare panikk tiltak og lockdown. Dødlighet på Covid 19 er nok nærmere influensa. Mange eksperter sa dette tidlig av covid 19 utbruddet. Og det viser nok at dem har rett. Dødlighetene går ned. Og at dette med lastbiler og trailere frakter lik lar jeg meg ikke lure av. Det kan være mange statistikke forklaringer bak dette. Det er bare å se på statistikk forklaringen bak at svenskene hadde mere dødsfall av såkalt covid 19 enn Norge. Men min mening er at verden må åpnes ellers vil vi få se masse død - ikke pga av covid 19 men pga av arbeidsledighet sult og andre sykdommer.
You Never walk Alone :D
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»