Coronavirus 2020

CAT

Phay skrev: 24 sep 2020, 09:37 Nå har jeg erfaring med begge deler cat, både strøm stimulans Til restutisjon og ånderettsvern ;-)

Og jeg lo ikke av det, stillte bare spørsmålet om du hadde undersøkt nytten av hva du kjøpte, hverken mer eller mindre ble kommentert, og + en vedlagt link til en undersøkelse de hadde gjort på det.

Masken kjøler ned toppen, du får en fin barriere og du kan sette inn earbuds eller hodetelefoner, litt avhengig av hodetelefoner og hjelmtype selvfølgelig. Tror vi vil se mer av slike i fremtiden pga forurensingen og nå smitte selvfølgelig.

Bruker jo hjelm når vi kjører motorsykkel, og nå sykkel, hvorfor ikke når man går ;-)
Bare sørg for at den modellen du kjøper har rikitg filter, bruker selv en del beskyttelsemasker i arbeid. Hadde masker på jobb i tidligere i år som visstnok kostet 25000kr, lik den du linket til over her.
Ja forurensingen og pandemier kommer det mer av, hadde statslederens heller satt seg ned og funnet ut hvordan vi skal få ned befolknings veksten isteden for å diskutere klima kutt, så hadde jeg skjønt de. I new Delhi bor det 22 mill mennesker,
Tviler på at så mange der kjører Tesla for å redde miljøet og verden, disse subsidierte tiltakene er bare noe svært få rike land kan leke med. Som som duste norge AS.
Lucifer is back :evil: :twisted:
Wood1958

Ikke bare anbeflinger og tiltak som kommer sent. Motstanderene venter til tiltak i smitteværnloven brukes før de ytrer sin motstand.
Skal nok gi vann på mølla å bli hørt fra motstandere av tiltak.
https://www.vg.no/nyheter/i/nAgnqm/krev ... 0-personer
Smitteværn.png
CAT

Utpåtur skrev: 24 sep 2020, 10:26 ...tror på dette konseptet jeg - men det tar nok litt tid å venne seg til... og hvis man skal på pøbben eller drekke på flyet - sugerør - men biffen bør være ekstra mør...eller man inntar spaghetti gjennom sugerør...
Hvis du skal strekke strikken så langt, hvorfor ikke intravenøst.? Så enkelt da, og så burde alle egentlig sove på interkontinentale ruter.
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

CAT skrev: 24 sep 2020, 12:02 Hvis du skal strekke strikken så langt, hvorfor ikke intravenøst.? Så enkelt da, og så burde alle egentlig sove på interkontinentale ruter.
:D

Ikke så ille vel, og det er best brukt ute på travle gater, fly, buss, tog og andre offentlige komunikasjonsmidler der en kan risikere å bli smittet. Mye bedre enn å traske med masker som får briller til å dugge og folk ikke gidder å ta de på skikkelig til slutt. Her går de aller fleste med de nedpå haka til folk de ikke stoler på kommer nærme nok, så blir de trukket opp. Ser jo de betjener thaier i fleng, og så kommer jeg ;-) thaier stoler mer på thaier enn utlendinger, selv om jeg har maske på. Vel, har jo roet seg nå, men det var mange skvetne thaier til å begynne med, for det er farang virus som de sier.

Men over til en slik hjelm med epa filter, god vifte og bra kvalitet plexiglass, jeg kjøper jeg om jeg skal ut å fly, eller om jeg hadde bodd i bkk eller Oslo, hadde kjøpt tvert.
🌞
Wood1958

[mention]Phay[/mention]
Om dette er seriøst om fks Oslo så tror jeg du i likhet med megselv sist vinter som fikk et litt oppkonstruert mediebilde av situasjonen, nå muligens har det samme.SÅÅÅ ille er det ikke enda, selv om respekt for tiltak er laber.
Kanskje mere bekymring med eventuelt sykehustilbud i Th og kø på lokale sykehus i nærheten av byer samt overarbeidede sykepleiere nå i en Panemitid.
Alt ut i fra hvor en befinner seg.ved et eventuelt utbudd og eventuell lokal lockdown

https://www.nationthailand.com/news/303 ... l_referral
Brukeravatar
Phay

Wood1958 skrev: 24 sep 2020, 12:45 @Phay
Om dette er seriøst om fks Oslo så tror jeg du i likhet med megselv sist vinter som fikk et litt oppkonstruert mediebilde av situasjonen,
Om jeg pendlet til og fra Oslo, eller innenfor Oslo og det ble påbud med maske? På fly så er det påbud, og i bangkok så om det ikke er vesentlig smitte så bruker kanskje folk mer maske der. Jeg vet ikke, men om en får tak i en god maske, så er det en god løsning synes jeg. Vet jo ikke om en slik maske vil fungere i alle slags varierende temperaturer, fuktighet og vær, så det er foreløpig bare en fancy prototype spør du meg. Men jeg liker ideen, og på fly om jeg skal hjem, vil den fungere svært godt, bare en har nok strøm for hele reisen.
🌞
Wood1958

Phay skrev: 24 sep 2020, 13:41 Om jeg pendlet til og fra Oslo, eller innenfor Oslo og det ble påbud med maske? På fly så er det påbud, og i bangkok så om det ikke er vesentlig smitte så bruker kanskje folk mer maske der. Jeg vet ikke, men om en får tak i en god maske, så er det en god løsning synes jeg. Vet jo ikke om en slik maske vil fungere i alle slags varierende temperaturer, fuktighet og vær, så det er foreløpig bare en fancy prototype spør du meg. Men jeg liker ideen, og på fly om jeg skal hjem, vil den fungere svært godt, bare en har nok strøm for hele reisen.
Må det påbud til istedenfor anbefaling? Nå er vel snart de fleste i Oslo pendlere :D Fra nabokomuner og folk ifra Oslo pendler til jobb (gjelder også i stor grad fritid) motsatt så i løpet av kort tid tror jeg det jevner seg utover og folk venner seg til høyere tall desverre.
Brukeravatar
Phay

Wood1958 skrev: 24 sep 2020, 13:58 Må det påbud til istedenfor anbefaling? Nå er vel snart de fleste i Oslo pendlere :D Fra nabokomuner og folk ifra Oslo pendler til jobb (gjelder også i stor grad fritid) motsatt så i løpet av kort tid tror jeg det jevner seg utover og folk venner seg til høyere tall desverre.
For å si det slik da, litt enklere, jeg ville ikke hatt noe problem å brukt en slik fancy maske :D

Blir litt en egen boble en kan bevege seg rundt i, og det passer meg utmerket :oops:
🌞
Wood1958

Phay skrev: 24 sep 2020, 14:30 For å si det slik da, litt enklere, jeg ville ikke hatt noe problem å brukt en slik fancy maske :D

Blir litt en egen boble en kan bevege seg rundt i, og det passer meg utmerket :oops:
Ser ikke vekk ifra at det i disse tider er en fordel å ha vane med værneutstyr i jobbsamneheng. det er unødvendige terskler for mange virker der som.
Men har en viss forståelse da en ser jo at der også kan nye HMSregler noen ganger ta tid å innarbeide.
Forhåpenlig endres holdninger snart. bare det kommer klarere og mindre tvetydige signaler.
CAT

Phay skrev: 24 sep 2020, 13:41 Om jeg pendlet til og fra Oslo, eller innenfor Oslo og det ble påbud med maske? På fly så er det påbud, og i bangkok så om det ikke er vesentlig smitte så bruker kanskje folk mer maske der. Jeg vet ikke, men om en får tak i en god maske, så er det en god løsning synes jeg. Vet jo ikke om en slik maske vil fungere i alle slags varierende temperaturer, fuktighet og vær, så det er foreløpig bare en fancy prototype spør du meg. Men jeg liker ideen, og på fly om jeg skal hjem, vil den fungere svært godt, bare en har nok strøm for hele reisen.
Strøm er vel ikke noe problem ? Er vel USB stikk på hjelmen din? Eller har u gammeldags 220v stikk kontakt 😹😹😹
Frisk mann i din alder, nei, kjøp deg en gin/tonic du.. og se film.
Munnbind er ok. Så kan jo oljearbeideren Også koste på seg en business billett,
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»