Nordmann banket opp i Pattaya, etter å ha bedt om å dempe støy i en bar

RobertX
Sted: Cebu City, Filippinene

Noodle skrev: 20 des 2017, 15:17 Det er ikke bare basert på hva jeg har sett, men faktiske tall. Søk på fordommer, fordømming, ulikheter, osv. Basert på land. I Thailand vurderes du som menneske basert på farge, nese, hvor du kommer fra i landet, sosiale kår, legning, det aller meste. Dette i vesentlig høyere grad enn i land vi kan sammenligne oss med.

Den fasaden man først stifter bekjentskap med i Thailand vil nok før eller siden briste. I hvert all med mindre man er blind eller ikke vil vite. :)

Uten at det er så viktig for denne artikkelen. Det skumle med artikler som dette er at anmelder risikerer at deler av privatlivet brettes ut i nyhetsartikler. Det kan resultere i at terskelen for å oppsøke politiet blir høyere enn den burde være. Det går i så fall på rettssikkerheten løs (men de som er hakket mer kyniske enn meg vil nok hevde at den ikke er der for utlendinger uansett. :)).
Ja jeg ser den. Ikke hyggelig om man prøver å leve litt anonymt på en måte man ønsker uten at hele Norge (eller verden for øvrig) får fullt innsyn.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

มังคุด skrev: 20 des 2017, 13:01 Ja du kan nå tro hva du vil. Det som inntaes i en bar er 99,99 alkohol. Den gjør mange folk klin gærne, impulskontrollen påvirkes svært negativt, bedømmelsesevnen går ned, bevissthetsnivået går ned - legg sammen to og to og få fire. Ingen grunn til å blande inn X her....

mulig jeg har misforstått?!

men det var vel ikke en av gjestene

som slo denne nordmann i hodet

og det brukes mye mye yaba blandt

"nattens verter" sogar også de

som sjenker øl!

om det er 99,9 % eller ei

den person som banka ned han nordmann

bar ikke klar i skallen!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Hebba

Har lest artikkelen flere ganger,men klarer overhodet ikke å fatte at han blit uthengt her.Det står jo bare at han ventet i huset med sin transe-kompanjong.Ikke for en natt som jeg tolker det heller.Det var en beskrivelse hvor han var når politiet kom og hvem han var sammen med.En setning av mange. Noodle ,du har jo vært mange ganger i Thailand og bør vite at en ikke hever øyenbrunene av dette noe særlig.Vanlig syn i bybildet vil jeg si.
มังคุด
Sted: Planet Earth

riflefish skrev: 20 des 2017, 16:00
mulig jeg har misforstått?!

men det var vel ikke en av gjestene

som slo denne nordmann i hodet

og det brukes mye mye yaba blandt

"nattens verter" sogar også de

som sjenker øl!

om det er 99,9 % eller ei

den person som banka ned han nordmann

bar ikke klar i skallen!
Det rusmiddelet som brukes desidert mest av både verter såvel som gjester i beerbar er selvsagt alkohol. Å blande inn yaba eller speed her er svada og nonsens fra ende til annen.

Han eller de som banka i nordmannen ikke var klar i skallen sier du, vet ikke helt hva du legger i «klar i skallen» eller hvor relevant det er. Mener du at den eller de som slo ned nordmannen var bevisstløs i gjerningsøyeblikket eller noe sånn? Og hvir har du i så fall slike opplysninger fra?

Personlig tror jeg det var en svært bevisst handling, dog sannsynligvis noe impulsivt gjort av en eller flere personer som var beruset på alkohol...
No one here gets out alive...
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

มังคุด skrev: 20 des 2017, 16:48 Det rusmiddelet som brukes desidert mest av både verter såvel som gjester i beerbar er selvsagt alkohol. Å blande inn yaba eller speed her er svada og nonsens fra ende til annen.

Han eller de som banka i nordmannen ikke var klar i skallen sier du, vet ikke helt hva du legger i «klar i skallen» eller hvor relevant det er. Mener du at den eller de som slo ned nordmannen var bevisstløs i gjerningsøyeblikket eller noe sånn? Og hvir har du i så fall slike opplysninger fra?

Personlig tror jeg det var en svært bevisst handling, dog sannsynligvis noe impulsivt gjort av en eller flere personer som var beruset på alkohol...
nå.da det gjelder blind vold ig drap

så er mellom 90 og 95% v disse ikke planlagt

men i affeksjon!

det blir alle omtrent dømt for ugjærningen

at en " hel vanlig normal" person går og

banker ned en turist, vel det var bevist

men at den mannen var " klar " i skallen

vel det tviler jeg sterkt på,,

han hadde nok hatt i seg noe ..

og narkotika forbrukt bland utelivsbransjen

og i thailand generelt er svært hly

det samme er også alkehol forbruket

thailan er nesten i topp i asia ( nest øverst)

det om folkni thailand er bevistløse eller ei

spiller svært liten rolle da

påtalemyndightene utferdiger påtale

det sitter svørt svært mange i fengsel for

narkotika forbrytelser eller handlinger rundt

alkehol og narkotika

hadde det ikke vert narkotika og alkehol i

verden ville nok kriminaliteten vørt svært så

annerledes,,

jeg har da ukke påstått at det er formildene

omstendighter ,,

gubben blir nok anmeldt for

legemebeskadigelse

for indrlig håpe at de anmelder forholdet

og " den edru" personen for virklig svi

for sin ugjærning,,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Noodle
Sted: Norge

Så vidt jeg kan se står det lite om hvem som slo. Men det står at det var mange høylytte utlendinger i baren. Underteksten er sannsynligvis at de var dritings - noe tilfellet ofte er blant gjenværende i barer på den tiden av døgnet.

At det er enkelt å finne bråk i barer i Thailand er det liten tvil om. Mange bargjester oppfører seg som om de hører hjemme i dyreparken.

Når det gjelder narkotika i barene tror jeg at jeg etter et halvt tusen eller så kvelder på bar i Thailand kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har mistenkt noen i en bar i Thailand for å være rusa på mer enn sprit. Det er ganske sikkert vanlig blant jentene i diverse go-go-barer, men så vidt jeg ser er dette en vanlig bar.

Skulle det f.eks. være bareieren som har banka fyren (det står det så vidt jeg kan se ingenting om), er det vel ikke så vanskelig å tenke seg et scenario da heller. En litt sinna nordmenn i kombinasjon med thailandsk stolthet og dette berykta ansiktet. Det burde vel ikke overraske noen om det er nok. Folk har fått juling for langt mindre enn som så, helt uten at det er dop eller alkohol i bildet.

Det blir uansett bare spekulasjoner.
MrDemongas

มังคุด skrev: 20 des 2017, 11:23 En bar som har åpen til 02-03 hver natt mitt i et boligområde???

Eller: En leilighet som var plassert rett utenfor et disco?
Beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet.
Thaibreak

Hebba skrev: 20 des 2017, 16:13 Har lest artikkelen flere ganger,men klarer overhodet ikke å fatte at han blit uthengt her.Det står jo bare at han ventet i huset med sin transe-kompanjong.Ikke for en natt som jeg tolker det heller.Det var en beskrivelse hvor han var når politiet kom og hvem han var sammen med.En setning av mange. Noodle ,du har jo vært mange ganger i Thailand og bør vite at en ikke hever øyenbrunene av dette noe særlig.Vanlig syn i bybildet vil jeg si.
Dette handler ikke om at artikkelen er negativ i den forstand, eller at nordmannen henges ut. Det handler om at det er helt unødvendig for omverdenen å vite om nordmannens legning. Da beveger det seg inn mot privatlivets fred, og slikt er jeg helt imot.

De kunne bare stoppet teksten på "kompanjong", og unnlatt transvestitt. Hvilken interesse skal folk ha av å lese dette? For nordmannen er jeg ganske sikker på at han skulle ønske det ikke ble trykket.

Selv om dette er vanlig å brette ut i Thailand, så må det være legitimt å reagere på slikt her.
Thaibreak

MrDemongas skrev: 20 des 2017, 19:26
Eller: En leilighet som var plassert rett utenfor et disco?
Beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet.
Og disse er det maange av i Thailand ;)
Thaibreak

Bill skrev: 20 des 2017, 13:02 Klage på støy fra en bar i Pattaya, lykke til
Ja, det var min første reaksjon også. Å troppe opp for å klage på thaiers lydnivå i en bar, som farang, er vel det siste jeg ville ha gjort.
Ikke vet man hvilken reaksjon man får, før man enten ligger der, eller kommer unna med et godt resultat. Ikke verdt risikoen.
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»