Nordmann banket opp i Pattaya, etter å ha bedt om å dempe støy i en bar

Brukeravatar
Noodle
Sted: Norge

RobertX skrev: 20 des 2017, 12:16 Kan det være det er nevnt fordi det er helt normalt der? :-) Hadde vi reagert om det sto om hans stakkars frue som ble vitne til det?
Hadde ikke reagert om det sto "his thai wife". Nei. Men i setningen jeg qoutet mer enn antydes det at dette var et kort bekjentskap. Ergo er det nærliggende å tenke en prostituert.

Det kunne sikkert like gjerne skjedd med en kvinne. Har sett det mange ganger tidligere. "Kvinnen han møtte på en gogobar tidligere den kvelden ...".

Uten at det har noen verdens betydning for saken.

Her er det i tillegg noe så sensitivt som at fyren (kanskje) liker transseksuelle.

Årsaken til at dette er problematisk er at terskelen for å anmelde noe i Thailand bør sitte ganske høyt. Du risikerer at privatlivet ditt henges ut i pressen med navn og rykte kun fordi du anmelder et ordinært lovbrudd.

Ergo: Mange velger nok ikke å anmelde i det hele tatt.
RobertX
Sted: Cebu City, Filippinene

Noodle skrev: 20 des 2017, 12:46 Her er det i tillegg noe så sensitivt som at fyren (kanskje) liker transseksuelle.
Det er nettopp den der jeg lurer litt på. Jeg tror ikke thai bryr seg noe om slikt. Der er det vel egentlig ganske så normalt. Det er vel heller vi nordboere som ikke er vant med en slik "normalisering".

Jeg klarte ikke å lese ut fra teksten annet enn at han hadde en ladyboyfriend.

Jeg ser ikke noen negativ vinkling slik sett og jeg tror den sitter litt i hodet på oss nordboere :D

Ellers må jeg si meg enig i at terskelen bør man legge veldig høyt i forhold til å begynne å krangle med thai. Skjønner godt at det ikke er noe trivelig å få et bråkete vanningshull rett utenfor leiligheten når man prøver å slappe av og kose seg. Men det spørs om ikke det en bedre løsning med støy-skjermende ørepropper/klokker.

Kanskje ta opp video med timecode og en desibelmåler så politiet faktisk ser at de ikke følger reglene? Og så heller ta det via politiet? Ihvertfall om det foregår over flere dager/uker mener jeg.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
มังคุด
Sted: Planet Earth

riflefish skrev: 20 des 2017, 12:38 jeg har vel grunn til og tro at thaier i den

bransjen både speder og drikker!.

den jaban sammen med noen deler alkehol

gjør at folk blir så spinn galne!!

gjestene holder seg vel til han " chang & leo"

i vertfall helt unormal oppførsel og

slå.folk i hodet!!,,,
Ja du kan nå tro hva du vil. Det som inntaes i en bar er 99,99 alkohol. Den gjør mange folk klin gærne, impulskontrollen påvirkes svært negativt, bedømmelsesevnen går ned, bevissthetsnivået går ned - legg sammen to og to og få fire. Ingen grunn til å blande inn X her....
No one here gets out alive...
Bill

Klage på støy fra en bar i Pattaya, lykke til
มังคุด
Sted: Planet Earth

Bill skrev: 20 des 2017, 13:02 Klage på støy fra en bar i Pattaya, lykke til
Det er nok ikke spesielt smart. Og det er vel like stor sjanse for å få gehør for sin klage som den berømte snøballen i helvetet.

Ikke at det forsvarer at en grisebanker fyren overhodet...
No one here gets out alive...
Brukeravatar
Noodle

Robert: thaier er langt mer fordomsfulle enn oss, så her tar du feil.
chelsea
Sted: Bangkok

riflefish skrev: 20 des 2017, 12:38 jeg har vel grunn til og tro at thaier i den

bransjen både speder og drikker!.

den jaban sammen med noen deler alkehol

gjør at folk blir så spinn galne!!

gjestene holder seg vel til han " chang & leo"

i vertfall helt unormal oppførsel og

slå.folk i hodet!!,,,
gå litt rundt bkk 2am til 4 am se om du finner høy musikk
RobertX
Sted: Cebu City, Filippinene

Noodle skrev: 20 des 2017, 13:18 Robert: thaier er langt mer fordomsfulle enn oss, så her tar du feil.
Javel? Snodig, men jeg vil tro du har møtt betydelig flere thai enn meg så jeg tror deg når du sier det. Husker jo ekskona ble sminket av en homofil kar (super femi) og klaga rett før fotograferingen til brudebildene at hun syntes hun så ut som en khatoy.

Men det er nå likevel veldig framtredende i thai samfunnet da. Uansett så syntes ikke jeg personlig at artikkelen var spesielt negativ.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

På jomtien når jeg var der, gikk lysa og musikken kl 12 tror jeg? Her i Hua Hin, tror jeg etter det lille jeg har strekt kl over leggetid, at det er ganske så nøye med kl 02:00
🌞
Brukeravatar
Noodle

RobertX skrev: 20 des 2017, 14:41 Javel? Snodig, men jeg vil tro du har møtt betydelig flere thai enn meg så jeg tror deg når du sier det. Husker jo ekskona ble sminket av en homofil kar (super femi) og klaga rett før fotograferingen til brudebildene at hun syntes hun så ut som en khatoy.

Men det er nå likevel veldig framtredende i thai samfunnet da. Uansett så syntes ikke jeg personlig at artikkelen var spesielt negativ.
Det er ikke bare basert på hva jeg har sett, men faktiske tall. Søk på fordommer, fordømming, ulikheter, osv. Basert på land. I Thailand vurderes du som menneske basert på farge, nese, hvor du kommer fra i landet, sosiale kår, legning, det aller meste. Dette i vesentlig høyere grad enn i land vi kan sammenligne oss med.

Den fasaden man først stifter bekjentskap med i Thailand vil nok før eller siden briste. I hvert all med mindre man er blind eller ikke vil vite. :)

Uten at det er så viktig for denne artikkelen. Det skumle med artikler som dette er at anmelder risikerer at deler av privatlivet brettes ut i nyhetsartikler. Det kan resultere i at terskelen for å oppsøke politiet blir høyere enn den burde være. Det går i så fall på rettssikkerheten løs (men de som er hakket mer kyniske enn meg vil nok hevde at den ikke er der for utlendinger uansett. :)).
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»