Svenskene er beskjedne og skryter ikke av seg selv om å ha fått sin smitte ned, (jfr gårsdagens innlegg)
At vi har fått mere smitte enn de mener de er pga vår egen smitteøkning ifølge expressen i går.
https://www.expressen.se/
Coronavirus 2020
https://www.nrk.no/norge/who-advarer_-_ ... 1.15159862
Vaksinen kommer ikke til å ta slutt på pandemien. Vi må lære oss å leve med den.
Høres ut som noe jeg sa for 3 mnd siden.
Kan ikke ha lockdown til vi får en vaksine som dreper all covid. Kanskje vi aldri får heller.
Eller om 10 år kanskje...??
De som føler seg i risiko sonen får bare lære seg å leve med dette. Så får samfunnet åpne opp igjen.
Vaksinen kommer ikke til å ta slutt på pandemien. Vi må lære oss å leve med den.
Kan ikke ha lockdown til vi får en vaksine som dreper all covid. Kanskje vi aldri får heller.
De som føler seg i risiko sonen får bare lære seg å leve med dette. Så får samfunnet åpne opp igjen.
Lucifer is back

En ting er å lære seg å leve med den, Det må vi nok de fleste steder, Uansett så er det samme virus med samme smittepotensial og litt synd det ikke evnes å få en felles forståelse for tiltak.CAT skrev: ↑14 sep 2020, 16:08 https://www.nrk.no/norge/who-advarer_-_ ... 1.15159862
På spørsmål om hva han syntes var mest vanskelig med pandemien så langt, svarte lederen i WHO at den manglende solidaritet og samkjøringen av strategi for en stund siden.
Det har vel vært noe de har sagt jevnt å trutt under hele pandemien.
Forskjellige tiltak og strategier har vært nevnt flere ganger som vår svakhet og viruset sin styrke.
Det har også fra våre ledere blitt brukt som forklaring for de forskjellige tall som kommer fra forskjellige land i Europa. Resultatet er at viruset har fått spre seg og smitte forskjellig rundt omkring. Jeg blir da forundret over at de samme mennesker som har stått for denne manglende koordineringen nå ser resultatet av det. Samtidig bruker det som argument for ikke å koordinere men heller fortsette med ulike tiltak.
Samtidig,sitter,regelmessig WHO og oppforderer til å gå til felles kamp.
Asiaregionen ser ut til å ha rimelig felles strategier, test, scanning, karantener osv. Om de lykkes med å holde sine tall nede med sine strategier mens vi holder på å løpe hver vår vei i Europa kan det kanskje ta tid før vi ønskes velkommen.
Vaksinen vil self ikke løse problemet, det legges opp til 20%som et minimum av befolkningen i land som ikke har råd til hele befolkningen.
Så det tar nok mange år med smitte der. Blir det regelmessige utbrudd kan det kanskje bli mindre aktuellt for andre å dra dit allikevel.
Nå er ellers Hans Kluge Europas mann i WHO systemet og i Europa kjøres det en bremsstrategi og nødvendigvis ikke samme strategi som slå nedstratgi de har andre steder.(fksAsia)Det er kanskje også derfor vi kan vente store tall fremover.Muligens derfor også det blir mere stengt enn nødvendig .
Nå er jeg ikke motstander av å åpne opp , men da får det bl(i med tiltak,som gjør,det tryggest mulig for alle. Ikke så vi kan dra å spre smitte hvor et utbrudd blir katastrofe.. Så lenge tiltak som scanning testing, karantene snakkes ned, og det vinkles negativt på å innføre får vi bare akseptere at vi kanskje ikke ønskes velkommen.
I månedsvis har Asiaterene evakuert fra vesten, daglig legger fks Thaiere ut på FB om vår idiotoppførsel på ferie og om spredning samt vår kollektive gi f i tiltak.
Om vi så,slik fra Kina mens det sto på der og det bare fortsatte i månedsvis så vet jeg ikke om vi ville ha de hit på ferietur i så massivt omfang. Spesielt ikke om vi hadde alternativer i egen verdensdel.
https://www.dagbladet.no/nyheter/neste- ... g/72842145
«En ting er å lære seg å leve med den, Det må vi nok de fleste steder, Uansett så er det samme virus med samme smittepotensial og litt synd det ikke evnes å få en felles forståelse for tiltak.»Wood1958 skrev: ↑14 sep 2020, 17:28 På spørsmål om hva han syntes var mest vanskelig med pandemien så langt, svarte lederen i WHO at den manglende solidaritet og samkjøringen av strategi for en stund siden.
Det har vel vært noe de har sagt jevnt å trutt under hele pandemien.
Forskjellige tiltak og strategier har vært nevnt flere ganger som vår svakhet og viruset sin styrke.
Det har også fra våre ledere blitt brukt som forklaring for de forskjellige tall som kommer fra forskjellige land i Europa. Resultatet er at viruset har fått spre seg og smitte forskjellig rundt omkring. Jeg blir da forundret over at de samme mennesker som har stått for denne manglende koordineringen nå ser resultatet av det. Samtidig bruker det som argument for ikke å koordinere men heller fortsette med ulike tiltak.
Samtidig,sitter,regelmessig WHO og oppforderer til å gå til felles kamp.
Asiaregionen ser ut til å ha rimelig felles strategier, test, scanning, karantener osv. Om de lykkes med å holde sine tall nede med sine strategier mens vi holder på å løpe hver vår vei i Europa kan det kanskje ta tid før vi ønskes velkommen.
Vaksinen vil self ikke løse problemet, det legges opp til 20%som et minimum av befolkningen i land som ikke har råd til hele befolkningen.
Så det tar nok mange år med smitte der. Blir det regelmessige utbrudd kan det kanskje bli mindre aktuellt for andre å dra dit allikevel.
Nå er ellers Hans Kluge Europas mann i WHO systemet og i Europa kjøres det en bremsstrategi og nødvendigvis ikke samme strategi som slå nedstratgi de har andre steder.(fksAsia)Det er kanskje også derfor vi kan vente store tall fremover.Muligens derfor også det blir mere stengt enn nødvendig .
Nå er jeg ikke motstander av å åpne opp , men da får det bl(i med tiltak,som gjør,det tryggest mulig for alle. Ikke så vi kan dra å spre smitte hvor et utbrudd blir katastrofe.. Så lenge tiltak som scanning testing, karantene snakkes ned, og det vinkles negativt på å innføre får vi bare akseptere at vi kanskje ikke ønskes velkommen.
I månedsvis har Asiaterene evakuert fra vesten, daglig legger fks Thaiere ut på FB om vår idiotoppførsel på ferie og om spredning samt vår kollektive gi f i tiltak.
Om vi så,slik fra Kina mens det sto på der og det bare fortsatte i månedsvis så vet jeg ikke om vi ville ha de hit på ferietur i så massivt omfang. Spesielt ikke om vi hadde alternativer i egen verdensdel.
https://www.dagbladet.no/nyheter/neste- ... g/72842145
2020-09-14 16.47.39.png
2020-09-14 16.47.03.png
Bare å se på norge og Sverige det. Selv ikke vi greide å ha felles forståelse. Hvordan innbiller du deg at da resten av Europa eller verden skulle greie å ha felles forståelse.? Ikke alle land har en diger pengebinge. Skjønner godt at sydeuropeisk land prøvde. De må faktisk jobbe for penga.
Diktaturet Kina kan vi bare se bort i fra. Hadde politet kommet å sveiset igjen døra di hadde det blitt VG og gråte reportasje på tv2. I Kina blir det ikke politkerne Utfordret.
At verdens mest folke rike region har lite smitte tipper jeg kommer av ar de er immune. Immuniteten er mye høyere der nede.
Den scanningen og testingen til Thailand er bare en vits. Har vel ikke testet mer noen få tusen.
Det de gjorde riktig var å stenge grensa.
Også Afrika lite smitte i forhold til det enorme folketallet. Tipper der er mye immunitet der også.
At India skiller seg ut vet jeg ikke.
.
Lucifer is back

[mention]CAT[/mention]
Kan se ut til at imuniteten er ved å slippe opp i Myanmar for tiden.
Det var vist 5000 som stakk når de lagde lockdown for litt siden.
De er vist etterlyst men tallene stiger og de regner med 5000 de neste 2 uker og lager nye sykehus.
Får håpe ikke så mange klarer å komme over grensa til Thailand.
Og at myndighetene får styr på utbruddet.
https://www.irrawaddy.com/specials/myan ... acity.html
Kan se ut til at imuniteten er ved å slippe opp i Myanmar for tiden.
Det var vist 5000 som stakk når de lagde lockdown for litt siden.
De er vist etterlyst men tallene stiger og de regner med 5000 de neste 2 uker og lager nye sykehus.
Får håpe ikke så mange klarer å komme over grensa til Thailand.
Og at myndighetene får styr på utbruddet.
https://www.irrawaddy.com/specials/myan ... acity.html
Oslo bør holde seg til å dele ut fredsprisen. Det er det eneste de gjør bra på i Oslo.Wood1958 skrev: ↑14 sep 2020, 11:25 Svenskene er beskjedne og skryter ikke av seg selv om å ha fått sin smitte ned, (jfr gårsdagens innlegg)
At vi har fått mere smitte enn de mener de er pga vår egen smitteøkning ifølge expressen i går.
https://www.expressen.se/
2020-09-13 23.21.46.png
Det skjer mye forskjellig bortover. Synd at det er lite fokus på helse i disse dager. Trenden er at det blir færre personer som tar vare på seg selv helsemessig verden over. Det snakkes faktisk om ett helt nytt marked i nær fremtid for den typen. Færre og færre fører altså god livsstandard med å drikke og spise riktig. Jeg husker ikke helt. Det snakkes om at det hadde falt fra 40% til 20% i de siste årene globalt som trener og spiser sunt kan det sies..Wood1958 skrev: ↑14 sep 2020, 10:55 Brasil hadde jo en annen innfallsvinkel, men om det var så attraktivt å reise dit så turistindustrien kjørte med fylte hoteller kan sikkert diskuteres.
Nå er jo ikke Th så intresert i å bruke så mye på vaksiner til egen befolkning i andre sammenheng, så en skal,vel ikke se vekk fra at det blir gjestene som må vaksinere seg for å,slippe inn.Tilstander som fra sykehusene rundt omkring i verden når smitten får spre seg ønsker ingen seg tror jeg.. Blir rett og,slett,fylt opp så andre pasienter ikke slipper inn.
Om det eksploderer,som i Peru og noen andre steder så likene ligger i dagesvis på,gatene mellom hotellene er kanskje ikke så atraktivt for å tiltrekke alle typer,gjester til hoteller heller.
Flere yngre som blir smittet nå rundt omkring. Ikke så mange som dør men når det blir tilsvarende flere så synes det også på statistikken.
I Italia er det nå 4 ganger flere på intensiv enn for litt siden,og dobbelt så mange innlagte som det var som minst.
Alder ble brukt som terskel for når noen skulle få intensivbehandling, den ble satt ned flere,ganger og kom ned til 60 år tilslutt.
Hvilkene kriterier som skal brukes om det blir fylt opp igjen med yngre gjenstår å se.(kanskje da andre pasientgrupper?)
Som du nevner. Det kan tenkes at hvis du ikke er istand til å komme deg fra a til b på egenhånd så er det ingen ombordstigning. Dårlig til beins er jo forbundet med dårlig helse sådan. Kan tenkes at den køen av rullestoler som møtte deg når du gikk ut av norwegian flyet på Suvarnabhumi tidligere ikke blir så vanlig videre.
Tror nok det vil bli åpning snart, og vi vil se svenske tilstander, da det nå er tid og rom for at folk snart forstår hva de kan gjøre og ikke gjøre. Får håpe alvoret går opp for de aller fleste egoister snart at man kan ha åpent samfunn bare alle bidrar. Så tror jeg også vi skal være takknemlige for at as Norge tok litt tid og stengte ned, mens Svenskene lærte den harde veien. Men det innebærer at enkelte grupperinger i Norge også ser alvoret og tar sine forholdsregler. Høsten og vinteren nærmer seg, og ikke bare i Europe, men her i Thailand også. Da får vi kanskje en annen statistikk her? Vi vil se.
Jeg ser fortsatt ikke en snarlig hjemreise med det første, så det blir kanskje neste sommer. Tiden vil vise. Ikke optimist hverken med folk eller vaksiner.
Jeg ser fortsatt ikke en snarlig hjemreise med det første, så det blir kanskje neste sommer. Tiden vil vise. Ikke optimist hverken med folk eller vaksiner.
I mitt neste liv skal jeg også jobbe på Nordsjøen.Phay skrev: ↑15 sep 2020, 04:43 Tror nok det vil bli åpning snart, og vi vil se svenske tilstander, da det nå er tid og rom for at folk snart forstår hva de kan gjøre og ikke gjøre. Får håpe alvoret går opp for de aller fleste egoister snart at man kan ha åpent samfunn bare alle bidrar. Så tror jeg også vi skal være takknemlige for at as Norge tok litt tid og stengte ned, mens Svenskene lærte den harde veien. Men det innebærer at enkelte grupperinger i Norge også ser alvoret og tar sine forholdsregler. Høsten og vinteren nærmer seg, og ikke bare i Europe, men her i Thailand også. Da får vi kanskje en annen statistikk her? Vi vil se.
Lucifer is back

jeg har mange 10 år offshore ,
jeg angrer jeg begynte i dag,
gikk glipp av et « normalt» sosialt liv,
vel fritiden og penga kan ikke kompenseres for dette « tapet»,
samme m sjølivet også.
veit fa føglam hvor mange jul, nyttår påsker jebusen mm jeg har forsaket,
så opplevde jeg noen gigant tragedier
temmlig nær på,
« fykinga» med helikopter vær og vind natt og dag,
og tåkedøgn som ikke er forutsigbart
,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv.