Rettssikkerheten i Thailand

Svar
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

[mention]Wood1958[/mention]

Har jo fått med meg en del opp igjennom årene, og det å ha de rette kontaktene er viktig når uhellet er ute, men det fører også til uforsiktighet blandt de som føler seg trygge og "untouchable" som det så godt høres ut på engelsk.

Flere fyllekjøringer som har gått galt, og en lokal politi har ryddet opp, og til og med forsikrings agenten har vært med å dekke over for litt håndpenger. Om jeg hadde kjørt så gale, så er jeg usikker på hva jeg hadde gjort? Men heldigvis vært flink til å parkere og hente kjøretøyet dagen etterpå. Men det gjelder jo så mye mer også. Fikk den gule husboka på 30 minutter, som han sa jeg ikke kunne få siden jeg ikke var gift (noe som var bullshit, eneste årsaken han kunne nektet meg på, er at jeg hadde turist visum) er og blir den eneste gangen jeg har betalt noe under bordet. Hører om mange som sliter med å få gul husbok, noe som kan ta uker og måneder, men her ble det gjort på 30 minutter.
🌞
Brukeravatar
sikry
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

Nå vet de vist ikke hvor denne Boss oppholder seg :roll:

https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... snOXVI6m6w
Brukeravatar
Geir Rasch
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

Wood1958 skrev: 07 aug 2020, 23:16 Nå er dette ikke noe forsvar av handlingen til"Boss"
Men jeg gjør meg noen tanker, Tenk å vært ungutt å i tillegg kunne race rundt på veier som i Th med en Ferrari. ,,Wow ,,i segselv
Nærmeste jeg kom i mine yngre dager var å leie en Pinto rundt i FLA av og til på,site halvdel av,syttitallet en gang samt en 65 Olds vi dekksgjengen spleisa på ombord på en annen båt.
Endte som et rimelig vrak etter tur i grøfta etter kokken o undertegnede hadde 2 uker fri på østkysten å,dro på Mardi grass .
Aldri prøvd noe kokain men regner allikevel han frem til ulykken hadde det greit.
Tenk bare Roberts beskrivelse av følelse med medisin samt være ungdom med foten på gassen i Ferrari om natten på Thai motorvei
Så tenker jeg litt på i TH hvor det er en rimelig anselig mengde som omkommer i trafikken hvert år .
Kan vel kanskje være mange penger blir betalt uten at det er så oppsiktsvekkende, ei heller for farranger som slik jeg forstår ofte får skylden.
Og tenker i den forbindelse på en annen tråd på et annet forum hvor det ble diskutert pris og fremgangsmåte da et av det norake forumsmedlemmende var i et trafikkuhell og diskusjonen gikk på hvor mye og hvodan osv han skulle by.
Så tanken er vel ikke helt fremmed,for å,delta i slikt virket det som om vi selv ble innblandet.
Så vi skal kanskje være,forsiktig med å sette oss til doms over en evt rusa ungutt bak rattet i en Ferrari?
Tenker også på studentmassakrer som AH la ut linker til, Tak Bai som Riffle la ut om,
For ikke snakke om disse demomstrantene som er meid ned i noen aksjoner.
Sutep og tiden før kuppet, valgkomiteen, klokker, Thailands historie.uten så mye pressedekning om ansvarlig kontra handlinger.
Med disse tanker i hodet leser jeg om ord som å gjenopprette den "alminnelige tiltro til rettsvesen" med å dømme ungutten.
Blir surrealistisk noen ganger for meg. Er jeg alene om den tanken montro.? Kan det være noe jeg har spist? :D :D
Det blir litt vanskelig å, finne dekkende ord
Nøyes derfor med
????????????????????????????????????????????
Følger deg til et visst punkt, men dog ikke lenger. Det du skriver kan lett komme i samme kategori som det Prawit snakker om: Det blir ikke noe oppstuss om saker som omhandler "nobodies".
Det du overser i dette er at guttungen prøvde å stikke unna og i tillegg fikk en av sine ansatte til å påta seg skylden. Alt dette hadde ført til opphold bak murene umiddelbart, men fordi han var en gutt av mange penger skjedde ikke det.
Politiet viste seg som det korrupte politiet de er og beskyttet gutten. Det er en kjennsgjerning at gutten har oppholdt seg i Thailand samtidig som han har vært ettersøkt gjennom Interpol uten at noe har skjedd. Så det er mange forhold som opprører folk i tillegg til det åpenbare at folk er lei av at personer med penger sammen med et korrupt politi alltid slipper unna mens fattige eller "nobodies" alltid må sone for langt mer uskyldige lovbrudd!
Wood1958

Geir Rasch skrev: 08 aug 2020, 19:46 Følger deg til et visst punkt, men dog ikke lenger. Det du skriver kan lett komme i samme kategori som det Prawit snakker om: Det blir ikke noe oppstuss om saker som omhandler "nobodies".
Det du overser i dette er at guttungen prøvde å stikke unna og i tillegg fikk en av sine ansatte til å påta seg skylden. Alt dette hadde ført til opphold bak murene umiddelbart, men fordi han var en gutt av mange penger skjedde ikke det.
Politiet viste seg som det korrupte politiet de er og beskyttet gutten. Det er en kjennsgjerning at gutten har oppholdt seg i Thailand samtidig som han har vært ettersøkt gjennom Interpol uten at noe har skjedd. Så det er mange forhold som opprører folk i tillegg til det åpenbare at folk er lei av at personer med penger sammen med et korrupt politi alltid slipper unna mens fattige eller "nobodies" alltid må sone for langt mer uskyldige lovbrudd!
Regner med at du mente prayut om nobodies.
Men om en som ikke er nobodies skal vekk så må det en god grunn til.
Da kan muligens en stor "tabbe" med medieoppslag om en bli en" legitim grunn"?
Da saken er i medier allerede og rettsbevistheten sier han må gå.
Tiden får vise.
Wood1958

Ikke alltid Bangkok post lager 2 lange artikkler og slår de sammen til 1 laang artikkel
Litt usikker på derfor om det bør ligge under valget tråden eller under tråden her.
En av de 18 som forlot regjeringen for litt siden var justisieministeren .
Under han sitter statsadvokaten .
Men registrerer at ord som at dette oppnevnte panelet ifølge politiske observatører iølge avisen har skiftet til "damage controll mode"
Samtidig som det nå ikke er så store forhåpninger om å få saken gjenopptatt
Han statsadvokaten som nylig har vært ute i stormen før for noen avgjørelser som politikere i regjeringen ikke nødvendigvis er helt enig i.
Sist en sak som ikke ble anket mot Thaksin sin sønn.var vist om10 millioner bath men saken hadde litt større omfang.
Og slikt hendte vel ikke så lenge før "Boss saken kom i pressen"
En annen sak som er lagt ned og ikke statsadvokaten vil anke var en sak for noen år siden om en kingpin i bordellmiljøet og menneskehandel.
Men innvolverte vel også et beløp på 300 mill bath til en tidligere Politisjef som vistnok er et lån men ikke var blitt oppgitt.
Så mye rart som skal til før folk mister "almen tillit til rettsikkerhet. "
Vet ikke om de klarer å,gjenopprette med å,dømme ungutten ?
Men litt navn står,og "google er din venn"
https://www.bangkokpost.com/thailand/po ... aftershock

https://www.bangkokpost.com/thailand/po ... peal-urged

https://www.nationthailand.com/national/30345205
2020-08-09 23.24.49.png
2020-08-09 23.25.32.png
2020-08-09 23.38.30.png
Brukeravatar
sikry
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

Mer og mer komedie. Deputy Attorney-General Nate Naksuk møtte ikke opp til høringen.

https://thethaiger.com/hot-news/crime/d ... ss-charges
Wood1958

sikry skrev: 11 aug 2020, 11:32 Mer og mer komedie. Deputy Attorney-General Nate Naksuk møtte ikke opp til høringen.

Nei kanskje ikke nødvendig, er det ikke en fra samme kontor som leder dette panelet?
Litt usikker på,tittel fra leder,av panelet men tror han er fra samme kontor.?
Brukeravatar
Geir Rasch
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

sikry skrev: 11 aug 2020, 11:32 Mer og mer komedie. Deputy Attorney-General Nate Naksuk møtte ikke opp til høringen.

Og nå har han valgt å gå av. Har kanskje samlet nok penger nå til å pensjonere seg?
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

Geir Rasch skrev: 11 aug 2020, 13:56 Og nå har han valgt å gå av. Har kanskje samlet nok penger nå til å pensjonere seg?
Today (August 11) the Office of the Attorney General informed that Netnaksuk Deputy Attorney General Has submitted a letter of resignation to the Attorney General In order to show honesty in ordering this case And showing spirit to the prosecutor organization And want everyone in society to be comfortable

It confirms that the ordering of this case is based on facts and evidence that appear in the case and the duties assigned.

( ps da er løpet kjørt) for redbull,
gubben har fått sparken han!

Today (11 August) Netnaksuk, Deputy Attorney General Has submitted a letter of resignation to the Attorney General In order to show honesty in ordering this case And showing spirit to the prosecutor organization Including wanting to make everyone in society feel comfortable

It confirms that the ordering of this case is based on facts and evidence that appear in the case and the duties assigned to them.

For the issue of ordering not to prosecute Boss Worayut Yoowittaya of Netnaksuk, Deputy Attorney General That the press has widely reported that it is an order of careless cases or not In the investigation of such orders of the eye, it is required to comply with the 2010 Public Prosecution Regulation Act, at this time, the Office of the Attorney General has no criteria for auditing the Deputy Attorney General on such matters. On this subject, Attapon Yai Sawang, Chairman of the Public Prosecution Committee He told the media that it would take this issue into consideration for the purpose of setting the criteria for the prosecutor's committee meeting on Tuesday, August 18.

The Office of the Attorney General considers this issue a serious matter and needs to be dealt with urgently. But due to the criteria under the Public Prosecutor Regulations 2010, Section 17, together with Section 82, must be brought to the Attorney Committee meeting for consideration. In addition, the criteria approved by the Prosecutor Board must be published in the Government Gazette. Which will take a long time

Therefore, in order for the operation to be carried out quickly The Attorney General, therefore, by virtue of Section 27 of the Prosecutor Organization and Public Prosecutor Act, B.E. 2553, issued an order of the Office of the Attorney General No. 1446/2563 dated August 10, 2020, appointing the following persons to be an opinion reviewing group. And an order not to sue Worayut Yoowittaya, the accused by the working group consisting of

Somsak Boonthong Head of the Working Group Former Deputy Attorney General Is the head of the working group
Gen. Prachaphat Wajanarat, Governor of the Constitution
Lt. Gen. Kittiyut Kittiyutayothin Chief of the Judicial Office of the Military Courts and the Statute of the Supreme Military Courts
Senior Lok Family, former Deputy Attorney General
Thaworn Phanichphan, former Deputy Attorney General
M.L.Supakit Jaroonroj Secretary
Lt. Col. Sakon Kritchritdet, Assistant Secretary
The working group has the power and duty to review opinions and orders not to sue Worayut Yuewittaya, the first accused of Netnaksuk, Deputy Attorney General. That listening to evidence is in accordance with the law Like for a reason And use caution How thorough or not? Then present the audit report along with the

kilde oversatt fra

https://thestandard.co/tag/เนตร-นาคสุข/
Vedlegg
2299AA3E-E998-458C-83AB-A08643A45A5D.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958

Så gjenstår å se om flere mellom han følger eventuelt hvem som kommer inn og hvem som utpeker.
Men om løpet er ķjørt for boss blir han kanskje en spurv i denne sak
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»