sikry skrev: ↑20 jul 2020, 08:03 Sjefen for BOT sier det vil ta flere år til Thailand ser 40 mill turister årlig.
https://www.bangkokpost.com/business/19 ... -again-bot
Nå er det vel en av de som har inflytelse på utvikling av Bath dette, så hvilken politikk som skal til for å få Bathkurs ned og lokke turister tilbake etterpå vet han kanskje litt om også.
Han definerer det nå med ord som" a lucrative industry that provides a lot of jobs."jeg vet da ikke om han snakker fks noen kelnere på et hotell i et stort konsern eller alle som ikke fikk drive handel på strendene. under samme regjering.
En ekspeditør/ekspeditrise på Starbuck/Mc Donald som tjener penger til et konsern eller mange små som selger for å brødfø flere familier istedenfor.
Det skrives om volum 40 millioner, samtidig så har jeg jevnt og trutt hørt å lest om hvordan mange Thaiere sliter med å få endene til å henge sammen de siste 5 år og flere som har forlatt denne turistindustrien lenge før pandemien.
Om Thaiere sitt ve og vel sto hans hjerte nært ville det kanskje ikke vært nødvendig for privatpersoner, såvel Thaiere som utlendinger å stå for innsamling ug utdeling av mat for tiden.
Hvor mange munner som kunne mettes om det gikk penger til dette fremfor støtte til store konserner kan en undres over.
Vi måler vel heller ikke vår egen oljeindustri i volum men hvor mye penger det generer og hvor mye av det som kommer til oss innbyggere.
Eksporten slet også før pandemien,nå ser vel resten av verden en fallende kjøpekraft så den skal muligens slite den også om Bath skal holdes sterk.Andre land tok mere og mere av rismarkedet også pga høy Bathkurs, nå skal fjorårets politikk med minstepris føres videre .Noe som vel ikke vil føre til økt eksport.
https://en.vietnamplus.vn/thailand-appr ... 178820.vnp
The National Rice Policy Committee, chaired by Prime Minister Prayut Chan-o-cha, has approved a rice price guarantee scheme for the 2020-2021 crop, offering guaranteed prices at the same rates as during the previous season.
Har folk lite penger til mat i forveien så tror jeg ikke det blir mere i en postpandemirid av dette for den jevne Thai.Thailand shipped 7.58 million tonnes of rice worth 131 billion baht in 2019, down 32 percent in volume and 25 percent in value from 2018./.
Phay skrev om hvordan det lokale blomstret og folk snekkret opp for salg av kaffe og annet, jeg tror det skaffer mere mat på bordet og får mere penger i sirkulasjon blandt folk flest. Men self blir det ikke så mye til de styrende til våpen og andre storkonsern ut av det.
Jeg leste leserinnlegg i samme stykket som linkn din og bet meg merke i denne og ser ikke vekk fra at disse har noe riktig i seg også.
https://www.bangkokpost.com/business/19 ... -again-bot
.Not having 40 million arrivals (it was never tourists) is not really an issue. Ask most smaller/mid sized tourist dependent buisness in tourist areas when their best years were. Few will say last year (39 million visitors), most will say somewhere between 2015 (29 million visitors) and 2010 (15 million visitors). It is all about who comes, not how many
19 3 Report abuseREPLY
ReneCM Thailand | 20 Jul 2020 at 13.22
That is a very good way to proof that point indeed, never thought about it that way but 2013-2015 were the best years for most SME.