Coronavirus 2020

Wood1958

CAT skrev: 15 jul 2020, 21:57 Internasjonalt vaksine-løp
Moderna anses for å være helt i front i det internasjonale løpet mot å utvikle en vaksine mot koronaviruset. Over 13 millioner mennesker verden over har til nå fått påvist smitte, og over 580.000 koronasmittede mennesker har dødd. Til sammenligning dør det rundt 650.000 mennesker i influensarelaterte dødsfall hvert år, ifølge Verdens helseorganisasjon (WHO).

Mener det var en her som påstod at flere hadde død av covid en influensa?
Av verdens befolkning på 7 milliarder så er det foreløpig ikke så mange døde. men skal legge til at nye kommer jo til hver dag.
Men litt sånn i perspektiv så er det mange andre sykdommer som tar flere liv, og hvertfall tilsammen. Covid er farlig, men har blitt hysterisk oppblåst.
Skulle vi ha en vaksine klar nå til jul. (Noe vi ikke vil ha) så hadde antageligvis covid kommet ut som en normal influensa. Hadde dette skjedd for 20 år siden, før Twitter, fb, smart telefoner og mer utbredt Internett i verden, så tipper jeg flyene hadde gått til Thailand ennå.
Eller?????
Om disse tiltak,var under en vanlig influensa så ville det,vært samenlignvart. Nå synes jeg det blir lite,samenligningsgrunnlag.
Influensavirrus får,generelt flomme fritt, men en ser da,så,sannelig ikke de tilstandene hvor covid ikke ikke møtes med,tiltak.
Om dødlighet så kan du vel ta,ågange våre tilfeller med covid opp til generelt smittede av vanlig influensa .Bruk samme brøk på dødstallene å,samenlign så blir det litt mere det også.
CAT

Wood1958 skrev: 15 jul 2020, 22:05 Om disse tiltak,var under en vanlig influensa så ville det,vært samenlignvart. Nå synes jeg det blir lite,samenligningsgrunnlag.
Influensavirrus får,generelt flomme fritt, men en ser da,så,sannelig ikke de tilstandene hvor covid ikke ikke møtes med,tiltak.
Om dødlighet så kan du vel ta,ågange våre tilfeller med covid opp til generelt smittede av vanlig influensa .Bruk samme brøk på dødstallene å,samenlign så blir det litt mere det også.
Hadde vi ikke hatt en ny influensa vaksinen som trykkes opp i millioner, sikkert hundrevis av milioner doser så hadde tallet vært skyhøyt mer en de 650000..
ergo, covid er oppblåst. noen har en agenda her.
Lucifer is back :evil: :twisted:
Wood1958

CAT skrev: 15 jul 2020, 22:34 Hadde vi ikke hatt en ny influensa vaksinen som trykkes opp i millioner, sikkert hundrevis av milioner doser så hadde tallet vært skyhøyt mer en de 650000..
ergo, covid er oppblåst. noen har en agenda her.
Tanken på at noen bruker pandemien til en agenda eller flere agendaer tror jeg nok forekommer i disse tider, samtidig når jeg ser virusets effektivitet mot folk og samfunn, tror jeg på et føre var prinsipp. Så for min del synes jeg ikke viruset skal ufarligjøres med begrunnelse i at andre bruker det til sin agenda, om det er økonomisk eller politisk.
Selv uten disse agendaer ser det ut til at viruset lammer både,samfunn og tar liv om tiltak ikke brukes.
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Kunnskap er viktig før man bestemmer seg for å mene noe, om man ikke kun skal synse utifra egne behov, og deretter finner informasjonnog kilder som passer en selv best!

Les mer om covid sett fra helsepersonell sin side og de som faktisk forsker på viruset.

Jeg mener selvfølgelig de som fysisk forsker på viruset og hva viruset gjør med mennesker.

Jeg er nødt til å bite i meg mine tidligere meninger om og ved bruk av maske! Jeg tviler ikke lenger at de har en viktig funksjon, selv om jeg synes bruk og praksisen hos folk flest er helt på tryne

🌞
Arild Holtet

Greit å få litt informasjon.

https://www.faktisk.no/artikler/2ql/er- ... -influensa

A.H.
Brukeravatar
Phay

Arild Holtet skrev: 16 jul 2020, 04:23 Greit å få litt informasjon.

https://www.faktisk.no/artikler/2ql/er- ... -influensa

A.H.
Ikke så greit når faktisk.no går under fake news og pk styrt det også som alt annet!
🌞
CAT

Wood1958 skrev: 15 jul 2020, 23:59 Tanken på at noen bruker pandemien til en agenda eller flere agendaer tror jeg nok forekommer i disse tider, samtidig når jeg ser virusets effektivitet mot folk og samfunn, tror jeg på et føre var prinsipp. Så for min del synes jeg ikke viruset skal ufarligjøres med begrunnelse i at andre bruker det til sin agenda, om det er økonomisk eller politisk.
Selv uten disse agendaer ser det ut til at viruset lammer både,samfunn og tar liv om tiltak ikke brukes.
Spesielt farlig er viruset hvis det er laget i en Lab.
normalt så er ikke slike virus farlig for menneskene.
vi blir immune og normale friske mennesker ung som gamle lever godt med en influensa lignende sykdom i kroppen.
Nå stod det på VG nå at man kan miste immuniteten etter noen mnd. da har vaksine lite for seg. og da kan man jo igjen spekulere om dette viruset er menneskeskapt i et labratorium. Da må alarm bjella ringe. men om kineseren vil gi ut slik info er vel lite trolig. Ellers så har naturen endelig greid å lage et virus som skal ta knekken på mennesket..
Ps jeg er ikke mot å bruke sunn fornuft, maske kan være lurt, og holde avstand osv.
men hadde dette vært for 20-30 år siden hadde ikke nedstengningen vært like drastisk.
CAT

[quote=Phay post_id=24196 time=1594853424 user_id=50]
Kunnskap er viktig før man bestemmer seg for å mene noe, om man ikke kun skal synse utifra egne behov, og deretter finner informasjonnog kilder som passer en selv best!

Les mer om covid sett fra helsepersonell sin side og de som faktisk forsker på viruset.

Jeg mener selvfølgelig de som fysisk forsker på viruset og hva viruset gjør med mennesker.

Jeg er nødt til å bite i meg mine tidligere meninger om og ved bruk av maske! Jeg tviler ikke lenger at de har en viktig funksjon, selv om jeg synes bruk og praksisen hos folk flest er helt på tryne

[/quote

https://www.livescience.com/hair-stylis ... masks.html
denne var også bra.
Folk som er friske har lite å frykte.
verden er full av folk med sykdommer og mange veit ikke at de har det engang.
Brukeravatar
Phay

CAT skrev: 16 jul 2020, 07:42
Joda, viruset er som skapt til å bli kvitt daukjøtt og forhindre en stadig eskalerende eldrebølge!

Kjekt det :?
🌞
Brukeravatar
sikry
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

Leser at at skattebetalere i Thailand får subsidert hotell og fly til ferie for å buste økonomien i landet.Tilbudet gjelder selfølgelig berre Thaier.

https://www.thaipbsworld.com/registrati ... off-today/
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»