Coronavirus 2020

CAT

anmeno skrev: 17 jun 2020, 00:33 Selv om Thailand skulle åpne opp så er jeg rimelig sikker på at Norske myndigheter ikke vil åpne opp for slike reiser, hva har du tenkt å gjøre med tanke på forsikring i så tilfelle?
Gjensidige dekker jo alt, utenom corona, men det finnes selskaper som dekker, ha jo linket til et slikt selskap før.
Thailands tidene har en fyldig artikkel om det. Ikke dyrt heller.
Men nå er jeg 98% sikker på at det ikke blir tur i juli. Neste mulighet i Okt, evt slutten av januar.
Thaiene kunne fint ha langt opp til International turisme nå i juli og fremover, men den regjeringen som styrer landet nå virker til å være totalt inkompetente.
Hadde turismen vært en bigreie, så hadde jeg skjønt at den havnet nederst i skuffen til generalen, men når næringen står for 20 av BNP da må jeg begynne å lure.
Synes så j.. synd på de som fortsatt står i matkø på 3 mnd.
Lucifer is back :evil: :twisted:
Wood1958

CAT skrev: 17 jun 2020, 12:56 Gjensidige dekker jo alt, utenom corona, men det finnes selskaper som dekker, ha jo linket til et slikt selskap før.
Thailands tidene har en fyldig artikkel om det. Ikke dyrt heller.
Men nå er jeg 98% sikker på at det ikke blir tur i juli. Neste mulighet i Okt, evt slutten av januar.
Thaiene kunne fint ha langt opp til International turisme nå i juli og fremover, men den regjeringen som styrer landet nå virker til å være totalt inkompetente.
Hadde turismen vært en bigreie, så hadde jeg skjønt at den havnet nederst i skuffen til generalen, men når næringen står for 20 av BNP da må jeg begynne å lure.
Synes så j.. synd på de som fortsatt står i matkø på 3 mnd.
Jeg er litt usikker selv på hvordan veien videre går. Nå er vel de andre land i Asia også etterhvert endel av Thailands turistmasse.Disse går vel inn for utryddelse av viruset med nullvisioner.
Vet ikke om hvem de tjener mest på.mulig lockdowns med risikogrupper fra vesten eller såkalt lavrisikoland fra østen senere.Kanskje foregår det mere samkjøring av fremtidsplaner i Asean enn vi vet.
Nå holder bath seg forbausende bra i verdi til tross for manglende turisme , jeg så ellers at de også har fylt opp igjen beholdningen av det edle metallet så det går kanskje bra uten turismen , ikke for den jevne Thai men staten. Jeg ser forskjellige statistikker av turismen noen steder er de nede på 10 % men der har de skilt fks transportseksjonen ut av BNP da det regnes med at mye av den fremdeles eksisterer uten turister også.
Det koster jo også å tjene penger. BNP er vel brutto. mye er utenlanske investeringer.så hvor mye netto det er for myndighetene vet en jo ikke.Kansjkje ikke staten som ligger og taper så mye, ligger omsetningen til Thai air i tallene også er det kanskje ikke mye fra den biten heller.Men som du sier trist med de som lider og står i kø for å få hva de trenger.Thaiere har hjulpet hverandre før og gjør det igjen i disse tider Og trist at det må lokale krefter til for å samle inn og dele ut såvel ris og masker nok til folk. Det burde være en offentlig oppgave i disse tider.

Screenshot_20200617-134826.jpg
Screenshot_20200617-134847.png
20200617_134604.png
20200617_134512.png
20200617_134432.png
Sist redigert av Wood1958 den 17 jun 2020, 14:31, redigert 1 gang totalt.
CAT

Dette er på tide. Den feige og udugelige pk regjeringen+ stortinget har gått musestille i gangen. ( blir kvalm), samt media har vel ikke kjørt en artikkel som stiller spørsmåls tegn ved regimet i Kina og hvorfor de ikke opplyste om covid før det hadde spredd seg til hele verden.
Et regime som undertrykker millioner av mennesker og rævkjørt hele verdensøkonomien.
Men det kommer ikke et pip. Men når det kommer til å skrive negativt om USA og trump, da står pk ekstremistene i kø for å lage dumme og venstrevridde oppslag. Og regjeringen med politiet og media har ingen betenkeligheter med å la 15000 venstre raddiser få demonstrere. Når vi kjører en felles dugnad i landet som har rammet så mange.

PS. Jeg forsvarer ikke måten pågripelsen av Floyd skjedd. Uprofesjonelt.

https://www.document.no/2020/06/17/sylv ... ligsinnet/

Sylivi er dagens helt👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻
CAT

Wood1958 skrev: 17 jun 2020, 14:20 Jeg er litt usikker selv på hvordan veien videre går. Nå er vel de andre land i Asia også etterhvert endel av Thailands turistmasse.Disse går vel inn for utryddelse av viruset med nullvisioner.
Vet ikke om hvem de tjener mest på.mulig lockdowns med risikogrupper fra vesten eller såkalt lavrisikoland fra østen senere.Kanskje foregår det mere samkjøring av fremtidsplaner i Asean enn vi vet.
Nå holder bath seg forbausende bra i verdi til tross for manglende turisme , jeg så ellers at de også har fylt opp igjen beholdningen av det edle metallet så det går kanskje bra uten turismen , ikke for den jevne Thai men staten. Jeg ser forskjellige statistikker av turismen noen steder er de nede på 10 % men der har de skilt fks transportseksjonen ut av BNP da det regnes med at mye av den fremdeles eksisterer uten turister også.
Det koster jo også å tjene penger. BNP er vel brutto. mye er utenlanske investeringer.så hvor mye netto det er for myndighetene vet en jo ikke.Kansjkje ikke staten som ligger og taper så mye, ligger omsetningen til Thai air i tallene også er det kanskje ikke mye fra den biten heller.Men som du sier trist med de som lider og står i kø for å få hva de trenger.Thaiere har hjulpet hverandre før og gjør det igjen i disse tider Og trist at det må lokale krefter til for å samle inn og dele ut såvel ris og masker nok til folk. Det burde være en offentlig oppgave i disse tider.

Screenshot_20200617-134826.jpg
Screenshot_20200617-134847.png20200617_134604.png20200617_134512.png20200617_134432.png
For ikke snakke om alle de faranger som har stilt opp og delt ut mat. bare de «norske miljøene» der nede har gjort en formidabel jobb. all ære til de.
Må innrømme at jeg ikke har fått bidratt med noen kroner selv, noe jeg sef burde gjort.
Det BNP tallet tok jeg ut fra hva jeg har lest i feks BP og ol. det blir referert fra 17-25 % men jeg veit faktisk ikke hva som er det virkelige tallet.
men leste nylig at det var et anselig antall mennesker som fortsatt ikke hadde fått økonomisk støtte. de skulle tilgodeses med 1000 thb i 3 mnd nå.
latterlig dårlig.
https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... new-groups
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Vil bare tillegge at matutdelinger har så langt jeg har sett kunn foregått i større byer. Her på landsbygda, så går livet som normalt og ingen matutdelinger. Nå greier jo folk her seg med noe få tusen baht i måneden hver seg, og når en i familien får utdelt penger to og tre ganger, så har de penger for ett år fremover. I tillegg fikk jo svigers igjen på strømmen.

Dama har ikke fått noe da hun hadde feil tall i id kortet sitt :roll:
🌞
Wood1958

CAT skrev: 17 jun 2020, 14:45 For ikke snakke om alle de faranger som har stilt opp og delt ut mat. bare de «norske miljøene» der nede har gjort en formidabel jobb. all ære til de.
Må innrømme at jeg ikke har fått bidratt med noen kroner selv, noe jeg sef burde gjort.
Det BNP tallet tok jeg ut fra hva jeg har lest i feks BP og ol. det blir referert fra 17-25 % men jeg veit faktisk ikke hva som er det virkelige tallet.
men leste nylig at det var et anselig antall mennesker som fortsatt ikke hadde fått økonomisk støtte. de skulle tilgodeses med 1000 thb i 3 mnd nå.
latterlig dårlig.
https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... new-groups
Tallene er kanskje ikke så betyningsfulle , mange lever av det og det er synd på de som lider uansett.og som du sier all ære til de som bidrar og hjelper der .uansett nasjonalitet. Vet at mange har andre syn på templer å gi penger til tempeler.Nå vil jo gjerne Thaiere med vikarierende motiver som bakgrunn gi penger og mat til templene og de deler også ut tilbake nå.På godt Norsk ville vel overskriften på noen bilder jeg har fått av thaiere som får mat fra templer blitt"man høster som man sår"
Wood1958

Phay skrev: 17 jun 2020, 15:13 Vil bare tillegge at matutdelinger har så langt jeg har sett kunn foregått i større byer. Her på landsbygda, så går livet som normalt og ingen matutdelinger. Nå greier jo folk her seg med noe få tusen baht i måneden hver seg, og når en i familien får utdelt penger to og tre ganger, så har de penger for ett år fremover. I tillegg fikk jo svigers igjen på strømmen.

Dama har ikke fått noe da hun hadde feil tall i id kortet sitt :roll:
Historisk så er det nok ikke så stor nød på matsiden om en er i distiktene, ikke noe sult i Thailand ifølge FN sine statistikker. det er vel også en av grunnene til at mange reiste hjem til distiktene.
Allikevel så har vel mange Thaiere de siste mange år etablert seg mere i byene og lever av både industri og fks turisme, Skillsmissestatistikkene akslerte og mange lever nå med en livstil med jobb, lønn, bil ,leilighet Tv og andre faste utgifter.de merker nok den tid vi er inne i mere i forhold til de som er i distrikteneNå er de ikke noe stor by min kjære er i noe få tusen innbyggere, men mange i Amphur er sysselsatt i nærliggende store industrikompleks og nærliggende byer.Folk som før jobbet i landbruket er tildels rasjonalisert bort.Jord solgt til fabrikker osv.
wiking

Jeg har jo sett på video at det har vært en del mat utdeling. Bla så jeg at dem delt ute en del mat i Udon Thani. En del bedrifter som gjorde det. En av dem var jo en Norsk bar. :D
You Never walk Alone :D
Arild Holtet

Det er litt av ett år vi har fått. Hvor og når vil det ende, og vil vi over stige 10.000.000 smittede og 500.000 døde? Det er vel fare for dette skjer, da Afrika og Sør Amerika har fått covid-19 senere.

Våre gutter skal begynne på skolen i june, og alle elevene ta influensavaksine for å komme inn på skolen. Nå er denne vaksinen for Influensaen som er over, og om den virker på covid-19 er tvilsomt. Men det er nå ett krav på denne skolen.

A.H.
Olav Seglem
Sted: Satuk/buriram-Egersund

Ser i Bangkok Post i dag at myndighetene sier at reisebobler for turister kan være en stund fram i tid, hvertfall 1 måned.
Samtidig at de som da skal prioriteres er deltakere på internasjonale konferanser.
Sannsynligvis håper de på at de økonomiske gulerøttene for innenlands turisme skal ha den forhåpede effekten.

Men, det er også vært skrevet om et ønske å ikke splitte "mixed marriages" mer enn nødvendig.
Så det kan være at her ligger "håpet" for oss med thailandske ektefeller :-)

Men det var litt interessant å lese: I mai kom ca 400 "turister" inn til thailand, herav rett under 300 fra malaysia.
Så tror jeg det var 1 engelskmann, 1 tysker og noe liknende fra 2-3 andre "falangland"
Samtidig forlot ca 35.000 utlendinger thailand.
Og det samme gjorde ca 35.000 thaier :-)
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»