Coronavirus 2020

Wood1958

CAT skrev: 07 jun 2020, 14:26 Min oppfatning er at det foregår mye «sofistikert» kriminalitet. Mye ligger i «gråsonen» og foregår åpenlyst og nærmest blitt « sånn er det bare» Det har gjennomsyret hele samfunnet.
Hvorfor være «B-gjengen» fra Donald når du kan inngå « avtaler» som gir deg benefits lagt utover å måtte gjøre «kriminelle handlinger» i den forstand vi tenker på et godt gammeldags brekk. Da kommer jo politiet forhåpentligvis å etterforsker.
Hvit snipp kriminalitet(økonomisk kriminalitet) er det nordmenn holder på med. Det andre er å gi fordeler, Du må kjenne de riktige personene. Bygge nettverk. Alt foregår i dagslys, og er nesten umulig å avdekke. Disse gutta har det jævlig gøtt. De har ikke gjort noe ulovlig i deres øyne ei heller uetisk.

Og får å dra inn litt corona her.. Har lest om flere tilfeller, der vedkommende blitt bøtlagt for brud på karantene reglene.
Hvorfor grep ikke justisminister og politet inn og stoppet denne (på forhand) varslet demonstrasjonen?? Er det sånn at myndighetene opperer med 2 lovverk? Ja, er min mening om det.
Det bare beviser at samfunnet vi lever i ikke muligens er helt sånn vi tror det er/burde være.
Noen andre prøver nå å få sitt arangemang definert som protest de ogaå. :) da mot ulikheter .

https://apnews.com/0de396d6565e66af3ca392bd8a8754c1
2020-06-08 06.25.41.png
Reinkarnert Pelle

Her har det blitt montert elektroder inn i hodet på norske pasienter betalt av det amerikanske forsvaret,
men kommisjonen kom frem til at det var gjort i behandlingsøyemed :roll:
Synes dette er litt relatert til corona kropp forskning og helse.
Påstandene om uetiske forsøk med elektroder på pasienter ble i sin tid satt fram i TV 2-programmet Rikets tilstand og rettet seg mot overlege Carl Wilhelm Sem-Jacobsen på Gaustad sykehus.

Kommisjonen har ikke funnet holdepunkter for at elektroder ble operert inn i hodet på folk i annet enn behandlingsøyemed.

Men kommisjonen slår fast at Sem-Jacobsen foretok forskning på pasienter etter at elektroder var innoperert, men ingen pasienter ble misbrukt til forskningsformål, mener kommisjonen.

Operative inngrep med elektroder foretas fortsatt på pasienter som lider av Parkinsons sykdom, påpeker kommisjonen.

Åpent og kjent
Det har hele tiden vært åpent og klart at Sem-Jacobsen mottok økonomisk støtte fra blant annet det amerikanske forsvaret
https://www.nrk.no/osloogviken/avviser- ... g-1.286303
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Brukeravatar
Geir Rasch
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

CAT skrev: 07 jun 2020, 19:08 https://www.nrk.no/norge/norsk-forsker- ... 1.15043634

Er det bedre for deg nå?
Alt annet enn referanse til Resett.no er bedre, men jeg er fortsatt tilbakeholdende med å feste lit til påstanden. Når flere forskningsinstitusjoner kommer til samme konklusjon er det rimelig å tro på påstanden, enn så lenge er det bare en mistanke.
Uansett, bare det at man kan finne på å mistenke noen for å ha laget dette viruset forteller alt om hvor galt det er gått i denne verden. Kampen om verdensherredømme kjenner ingen begrensninger uansett om det kommer fra øst eller vest.
Brukeravatar
Geir Rasch
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

CAT skrev: 06 jun 2020, 10:44
Kan si mye om resett, men å få inn nyheter fra en annen vinkel har hvertfall fått meg til å få opp øyna. Hvis du er så navi og tar pk media forgitt så blir du hjernevasket.
Dette er egentlig off topic, men det er vel delte meninger om hvem som blir hjernevasket og hvem som ikke blir det.
Resett.no og Dokument.no har en agenda om å skape konflikter mellom nordmenn og innvandrere, dette er deres hovedagenda og derfor ansett som useriøse av alle som ikke befinner seg på ytre høyre fløy i politikken.
De er vel, så vidt jeg forstår, heller ikke medlem av pressens faglige utvalg - noe som ville gjort det problematisk å spre konspiratorisk materiale.

Det du beskriver nedsettende som politisk korrekte medier er alle andre medier enn Resett.no, Dokument.no og Rights.no, altså alle medier som ikke er ekstremt høyrevridde eller tenderende til brune! Hvem er det da som er hjernevasket? :)
CAT

Geir Rasch skrev: 08 jun 2020, 07:42 Dette er egentlig off topic, men det er vel delte meninger om hvem som blir hjernevasket og hvem som ikke blir det.
Resett.no og Dokument.no har en agenda om å skape konflikter mellom nordmenn og innvandrere, dette er deres hovedagenda og derfor ansett som useriøse av alle som ikke befinner seg på ytre høyre fløy i politikken.
De er vel, så vidt jeg forstår, heller ikke medlem av pressens faglige utvalg - noe som ville gjort det problematisk å spre konspiratorisk materiale.

Det du beskriver nedsettende som politisk korrekte medier er alle andre medier enn Resett.no, Dokument.no og Rights.no, altså alle medier som ikke er ekstremt høyrevridde eller tenderende til brune! Hvem er det da som er hjernevasket? :)
Vi legger den ballen dø.
Lucifer is back :evil: :twisted:
Wood1958

Kypros blir nå neste land til å melde at de vil åpne opp, men de vil skille mellom A og B land når de åpner.
Nå virker det som stor sammenheng med smittetal og testkriterier så jeg vet ikke hva de vil legge til grunn.

De regner med at de siste blir erklært friske on noen dager.
New Zeeland er vel også nå et land som erklærer seg friske og opphever interne tiltak.
Ser også Thailand nå skriver at de har null tilfeller på 14 dager .
Det kan da virke som noen land har nullvisjon før de vil åpne for andre land, noe som kanskje kan gjøre det vansklig å slippe inn for vestlige land som mener nullvisjon ikke er reelt.
Jeg ser ellers at fks US i sine trinn med lettelser i de forakjellige statene opererer med 25 tilfeller blandt 100 000 i uka noe som er halvparten av fks Tyskland. Ser også ut til at de iflg. Worldometer har fått gang i testing der nå , nesten 68 000 pr million

https://www.worldometers.info/coronavirus/

https://www.schengenvisainfo.com/news/c ... wo-phases/
2020-06-08 10.53.07.png
Wood1958

En av de som skal tjene på åpning av Europa ,sier at Britene gir f i karantener.Kanskje ikke rette tiden med slike utalelser om han skal leve av å fly turister., det er å håpe han snakker for segselv og ikke andre Engelskmenn/kvinner.
Dagbladet nyhetsstudio kl 11,02

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetss ... post=34947
2020-06-08 11.18.11.png
CAT

Som du nevner er det flere land som vil åpne, spesielt turistlandene rundt middelhavet.
Hvorfor Thailand skal være så restriktive synes jeg er litt merkelig, da de har hatt usedvanlig få tilfeller.
Og de er veldig avhengig av turistnæringen, mener jeg leste at de skulle ha 14 dg til med 0 tilfeller før de skulle vurdere å lette på restriksjonene.
Blir vel at de satser på «lokal turistene fra nabolandene først» dagene flyr av gårde og nå er det bare en drøy mnd til evt jeg reiser. Turen henger i en tynn trå.
Lucifer is back :evil: :twisted:
Wood1958

CAT skrev: 08 jun 2020, 12:03 Som du nevner er det flere land som vil åpne, spesielt turistlandene rundt middelhavet.
Hvorfor Thailand skal være så restriktive synes jeg er litt merkelig, da de har hatt usedvanlig få tilfeller.
Og de er veldig avhengig av turistnæringen, mener jeg leste at de skulle ha 14 dg til med 0 tilfeller før de skulle vurdere å lette på restriksjonene.
Blir vel at de satser på «lokal turistene fra nabolandene først» dagene flyr av gårde og nå er det bare en drøy mnd til evt jeg reiser. Turen henger i en tynn trå.
Håper det beste for deg, ting endrer seg hurtig, og flere og flere land åpner opp med restriksjoner om test osv. Så det kan kanskje gå bra dette.
Selv har jeg slått tanken om besøk her ut av hodet da min kjæres visum nok går ut snart.
Få tilfelle er kanskje noe de vil fortsette med og derfor fortsetter restriksjoner.
Har derfor begynt å vurdere et eventuelt 3djeland hvor begge kan være velkomne for å treffes.
Kan kanskje bli mye billige turer og tilbud til mange steder fremover .
Wood1958

Innen fredagens videomøte i EU sa EU kommisjonær Ylva Johanson dette til pressen om Schengens indre og ytre grenser.
Om Norske helsemyndigheter mener det samme om at det helsemessig ikke er grunn til reiseretriksjoner gjenstår å se.
Og vi har vel vår rett til å ha egne vedtak på reiserestriksjoner for våre grenser.

https://www.schengenvisainfo.com/news/e ... d-of-june/
2020-06-08 14.07.27.png
Legger på en positiv om reiseforsikring.,men som det nevnes en kan self, få problemer med konsulær bistand om det trengs og koronnaskader er IKKE noe som dekkes.vet,da ikke om det også,innebærer kanselerte fly.

https://flysmart24.no/2020/06/08/kan-br ... sikringen/
2020-06-08 15.53.33.png
2020-06-08 15.52.30.png
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»