Coronavirus 2020

anmeno

Reinkarnert Pelle skrev: 31 mai 2020, 18:35 Helt enig :D

Tenk å ha "The Beach" helt for seg selv :shock:
Maya Bay er nå stengt til minimum midten av 2021 så den får du nok ikke for deg selv https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... l-mid-2021
anmeno

Chad fra CB Media tror at det ikke blir åpnet opp for vanlig turisme før tidligst i desember, jeg håper han tar feil, men er redd for at han har rett.

https://www.youtube.com/watch?v=-VNlcrod3z8
Brukeravatar
Geir Rasch
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

riflefish skrev: 31 mai 2020, 14:27 hvilke kuppmakere!
Det er vel kjent for oss alle hvor du står i forhold til kuppet i mai 2014, så det har ingen hensikt å fortsette en meningsløs diskusjon. Du får mene hva du vil, så får jeg og andre stå opp for demokratiet. Ferdig snakket!
Reinkarnert Pelle

anmeno skrev: 31 mai 2020, 23:35 Maya Bay er nå stengt til minimum midten av 2021 så den får du nok ikke for deg selv https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... l-mid-2021
Vet det, kanskje man hadde vært velkommen med kajakk for de som passer på Maya Bay nå,

Har vært der med kajakk før men da var der alt for mye folk, bedre å padle til andre strender der man kan ha den alene uten "dårlige naboer" :D
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Geir Rasch skrev: 01 jun 2020, 06:38 Det er vel kjent for oss alle hvor du står i forhold til kuppet i mai 2014, så det har ingen hensikt å fortsette en meningsløs diskusjon. Du får mene hva du vil, så får jeg og andre stå opp for demokratiet. Ferdig snakket!
Hverken for å ta den ene eller andre i forsvar, så mener jeg det er ganske så todelt syn med tanke på kuppmakere her i Thailand.

Jeg må si jeg har reist i mange land, distrikter og verdensdeler, og Thailand er ett høyfunksjonellt diktatur men ikke uten feil og mangler selvfølgelig.

Jeg lurer på hva alternativet er når en ser andre nærtliggende land i samme verdensdel. Kan jo sammeneligne med de nærmeste landene de grenser til, og så kan vi diskutere utifra de.

Vi har jo Sverige, Finland, Danmark og Island som er ganske så like i mentalitet og demokratisk styre, men i Nord har vi Russland med en kort stripe, og forsåvet så gjelder det same for Finland, men vi er på samme spor tror jeg med finnene. Andre land i verden som vi har noe felles med? New Zealand, Cananda ? Hvorfor har vi mange av de samme fellestrekkene med de?

Så fra babblingen over, kan Thaiene greie å holde styr på eget land med demokratiske virkemidler? Se på Usa feks? Brasil?
🌞
MrDemongas

Geir Rasch skrev: 01 jun 2020, 06:38 Det er vel kjent for oss alle hvor du står i forhold til kuppet i mai 2014, så det har ingen hensikt å fortsette en meningsløs diskusjon. Du får mene hva du vil, så får jeg og andre stå opp for demokratiet. Ferdig snakket!
Hva?? Mener du at Rifle ikke skal få forsvare diktatur, ro og orden?
Brukeravatar
Geir Rasch
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

Phay skrev: 01 jun 2020, 06:58 Hverken for å ta den ene eller andre i forsvar, så mener jeg det er ganske så todelt syn med tanke på kuppmakere her i Thailand.

Jeg må si jeg har reist i mange land, distrikter og verdensdeler, og Thailand er ett høyfunksjonellt diktatur men ikke uten feil og mangler selvfølgelig.

Jeg lurer på hva alternativet er når en ser andre nærtliggende land i samme verdensdel. Kan jo sammeneligne med de nærmeste landene de grenser til, og så kan vi diskutere utifra de.

Vi har jo Sverige, Finland, Danmark og Island som er ganske så like i mentalitet og demokratisk styre, men i Nord har vi Russland med en kort stripe, og forsåvet så gjelder det same for Finland, men vi er på samme spor tror jeg med finnene. Andre land i verden som vi har noe felles med? New Zealand, Cananda ? Hvorfor har vi mange av de samme fellestrekkene med de?

Så fra babblingen over, kan Thaiene greie å holde styr på eget land med demokratiske virkemidler? Se på Usa feks? Brasil?
Så lenge premissene for diskusjonen ikke er klar blir enhver politisk diskusjon meningsløs. En som støtter demokrati kan diskutere politikk med en som støtter diktatur til krampa tar en, en kommer ikke en millimeter nærmere fordi personene står for absolutt motsatte verdier!
Bare dersom partene ønsker seg det samme, være seg demokrati eller diktatur, kan en diskusjon om politiske løsninger være meningsfulle.
Brukeravatar
Phay

Diktatur kan være en god løsning når man ønsker å løse en pandemi som feks Corana. Man har frie tøyler til å innskrenke menneskers frihet som er ønskelig på kort varsel, men det må selvfølgelig innebære at tiltakene er riktige og gir ønsket resultat.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

ække diktur i thailand!
ei heller et irasjonelt regime!
sammenlignet med virklige diktatur stater og irasjonelle galninger ,
er thailand det fredligste land i asia!
men endel norske frp bygdenisser
klarer i fylla og lire tu seg mye oppkast,
folk som burde holdt seg hjemme i det
demokratiske norge der alt er « perfekt»
Sist redigert av riflefish den 01 jun 2020, 08:03, redigert 1 gang totalt.
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay

riflefish skrev: 01 jun 2020, 07:56 ække diktur i thailand!
ei heller et irasjonelt regime!
sammenlignet med virklige diktatur stater og irasjonelle galninger ,
Jo, det er diktatur i Thailand, og de er irrasjonelle da det jobber for sitt eget beste og seg og sine, men de bidrar også til at infrastruktur blir bygd, og at folk kan leve om ikke i velstand, men litt bedre enn i andre uland. I tillegg så har de på ett merkelig vis fått Thailand igjennom Coronaen på en overfladisk og tilsynelatende uten de store tapene av menneskeliv. Jeg lurer fortsatt på hvordan det har gått til, men må begynne å tro på de tallene nå.

Før noen girer opp og sporer av med mer politikk (som jeg synes er litt spennnende) så må vi huske at det er mot forumsreglene, og det bidrar til at folk går litt ut a seg selv, og andre spiller opp så det blir litt mer stemning enn nødvendig.

Så får vi puste litt og vente på neste valg i Thailand.
🌞
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»