Coronavirus 2020

Wood1958

tdr skrev: 23 mai 2020, 04:41 Det er opprettet en Facebook gruppe for utlendinger som ikke får reise tilbake til Thailand for å leve sammen med sine familier.
I kulissene arbeides det visstnok for å få regjeringen i Thailand for å kunne gjenforene familier hvor det nok oftes er far som er forsørgeren som ikke kan reise til landet.

Thai expats stranded overseas due to Covid-19 travel restrictions
Går kanskje mot en løsning for noen av de . Også kommet en FB gruppe til
https://www.nationthailand.com/news/303 ... l_referral
Screenshot_20200528-032222.jpg
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Er det noe fb side for de som ønsker å ta med seg samboer til Norge?
🌞
Wood1958

Mange muligheter vurderes når de senere eventuelt åpner opp for turister utenifra.
Endel av det er kanskje ikke så attraktivt om en eventuelt har lyst på å bevege seg rundt eller andre steder enn mulig anvist.
Nå er det jo en stund til og kanskje ikke noe som blir noe av.

https://www.travelmole.com/news_feature ... g&region=2
Screenshot_20200528-080813.jpg
Reinkarnert Pelle

Phay skrev: 28 mai 2020, 03:54 Er det noe fb side for de som ønsker å ta med seg samboer til Norge?
Jeg har ikke FB,

Finner du ut av noe, håper jeg du holder oss oppdatert.
Livet mitt er en dans på nevroser :D
torbus

Wood1958 skrev: 28 mai 2020, 08:14 Mange muligheter vurderes når de senere eventuelt åpner opp for turister utenifra.
Endel av det er kanskje ikke så attraktivt om en eventuelt har lyst på å bevege seg rundt eller andre steder enn mulig anvist.
Nå er det jo en stund til og kanskje ikke noe som blir noe av.

https://www.travelmole.com/news_feature ... g&region=2

Screenshot_20200528-080813.jpg
Høres mer ut som fengsel enn ferie.

Vår frihet i utlandet blir nok sterkt begrenset fram til dette er over. For vanlige turister tror jeg det er like greit å innse at det ikke blir noe Asia-reise før tidligst 2022, og så eventuelt ta det som et bonus dersom normalen inntreffer raskere.
Wood1958

Tore Bustad skrev: 28 mai 2020, 09:09 Høres mer ut som fengsel enn ferie.

Vår frihet i utlandet blir nok sterkt begrenset fram til dette er over. For vanlige turister tror jeg det er like greit å innse at det ikke blir noe Asia-reise før tidligst 2022, og så eventuelt ta det som et bonus dersom normalen inntreffer raskere.
Som du nevner . Vi må nok belage oss på innskrenkning i bevegelse.
Men verdt å følge med på . Hvem gjelder det fks. Da det er nevnt "long stay package"
Hva fks med de som har relationer andre steder.
Eventuelt bolig ,men ikke er i Thailand for tiden.?
Vestlige land vil slik jeg forstår la kapasitet på sykehus være en vesentlig faktor i kampen mot viruset, mens vi venter på vaksine.
Andre land har kanskje ikke råd til vaksinasjoner eller sykehusplasser så de har en lavere terskel på hvor mye virus som er "tålelig"i samfunnet.
Slikt vil kanskje også sette begrensninger for oss .kontra andre som vil utrydde mere,vedrørende våre muligheter til reiser.
Ingen vet når eller eventuelt om overhode vi finner medisin og vaksine.
Brukeravatar
sikry
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

Tore Bustad skrev: 28 mai 2020, 09:09 Høres mer ut som fengsel enn ferie.

Jeg kjører rundt om i Thailand som før nå.Kjørte hjemmen fra Pattaya på Søndag med en hotellovernatting i Phitsanulok som alltid.Startet etter frokost neste dag og fremme kl.1300 i Phaya Mengrai hvor vi har vårt andre hjem tot.1065 km. For langt å kjøre i et strekk for en gammel mann. Ble stoppet bare en gang for temp tjek og det var Payao.
Arild Holtet

Stygge tall for U.S.A. denne dagen med 1.708.230 smittede og 100.584 døde.[

Thailand står med "bare" 3065 smittede og 57 døde av covid-19. Det kommer stadig at det er ny døde, men hvorfor sender ikke Thailand de rette tallene til den internasjonale skalaen ????? Forøvrig flere døde i Si Thep det Ampur vi tilhører, men det kommer kun i thailanske aviser og skrevet på thai. Samme tallene får vi fra radiostasjonen her vi bor. Men IKKE på engelsk.

A.H. i /b]
Vedlegg
Screen Shot 2020-05-28 at 19.06.05.png
Arild Holtet

Thailand åpner grensene fra 1 juli, og ønsker alle turister velkommen.

https://thethaiger.com/coronavirus/july ... nal-travel

A.H.
Reinkarnert Pelle

Ja kanskje det ?
Dukker det neste dødelige viruset opp på dyremarkedet i Bangkok?
BANGKOK: Hver helg besøker mer enn 200.000 mennesker Chatuchak-markedet i Thailands hovedstad, Bangkok. Her selges ville dyr fra hele verden.
Melissa Nolan er en internasjonal anerkjent forsker på infeksjonssykdommer ved amerikanske University of South Carolina. Hun forteller at hun en gang besøkte et marked i Filippinene hvor de som slaktet dyrene bokstavelig talt sto med blod oppover anklene.

Selv om det er lett at det forekommer smittespredning på slike steder, så betyr det ikke at Chatuchak er noe mindre farlig, understreker hun.

– Uansett om smitten skjer gjennom blod, spytt, urin eller avføring, så er det snakk om en betydelig risiko. Blandingen av mange ville dyr og mange mennesker er den perfekte miksturen for virusutbrudd, sier hun.

Nolan påpeker at de dårlige forholdene for dyrene fører til stress, og derfor blir de enda mer utsatt for å motta og videreføre sykdommer.
Hun anslår at nye virus smitter mennesker hver eneste dag på Chatuchak-markedet.

– Men disse nye virusene dør ut igjen fordi de ikke kan smitte mellom mennesker. Det virkelig farlige skjer når det kommer et unntak, hvor et virus også blir i stand til å smitte mellom mennesker. I så fall har vi ikke kun et lokalt, emn et globalt utbrudd, for mange på markedet er utenlandske turister, sier hun.

I likhet med Allan Randrup Thomsen ser hun derfor på markedet i Bangkok som en større fare enn det såkalte «våtmarkedet» i Wuhan.

– Chatuchak er en bombe som venter på å gå av. Det vil skje et utbrudd før eller senere, sier Melissa Nolan.
https://www.aftenbladet.no/utenriks/i/o ... xtor=RSS-3
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»