Coronavirus 2020

JD6620

Wood1958 skrev: 17 mai 2020, 11:54 Asia , ca 782 000
Europa ca1,500 000 (uten Russland)
Amerika ca 2,000 000(nord , sør )
Smittede har ikke inbyggertall men mye smitte.

Og mens de i Asia driver aktiv jakt på smitte scanner temp osv. , setter folk og distrikter i karantene, Ser de oss i vest.flere steder må du nesten på sykehus for å testes mens smitten har fått spre seg i det skulte. Folk er ute og protesterer mot tiltak , mange gir f i tiltak. Regjeringer snakker om håndterbare situasjoner for sykehusene, smittetall. fks 50 stk i uka mot 100 000 innbyggere i Tyskland , mens vi venter på medisiner og vaksiner.Slikt er jamen ca 5000 i uka i Bkk (Sammenligning),Ut fra slikt så har jeg en forståelse for at de slipper Asiatere inn først.
Sannhet om Kina får vi vel ikke vite,Det eksploderte der først. ikke var det massetesting eller gode diagnosesystemer.
Det var jo først i Wuhan by som ble stengt med sine 5 millioner, innbyggere, så lukket de provisen Hubei på størrelse med Italia.
At de med sine erfaringer med virusutbrudd skulle ha klart å slå ned og begrense relativt mye , på lik linje med hva vi gjør rundt omkring ellers i verden nå ,ser jeg ikke på som noen umulighet.Fks Italia og New York Vi startet bare så sent og passivt.Kina er et stort kontinent, og det var utbrudd i Wuhan og de jaktet smitte aktivt, så er det vel ikke så umuig at de isolerte Det er ille i norditalia, men fks Sciilia med 5 mill inbyggere ikke langt unna har ikke hatt mere enn 3380 tilfeller.
Hellas også bare et par tusen smittede. 16 døde pr million, mot Belgia 777 døde pr million.
Frankrike 179 000 smittede og 27600 døde mot Tyskland 176 000 smittede og ca 8000 døde.
Eller New York med sine mange tilfeller og døde mot andre stater i US. I Europa ca 700 mill innbyggere og ca 300 Nord,Amerika alikevel er dette ca 3'/4 av bare Kina , så jeg holder da muligheten åpen for at de kan ha håndert spredning bedre og også hatt store variasjoner med tall. som i vesten Samt med en ensidig samlet felles strategi også hatt mere sucse.i forhold til vesten
Nå åpnes grenser ser Sveits åpner til Norditalia. men skal også åpne til andre . Det blir vel da ikke så store forsjkell fra når det var åpent til Canada fra US men sperret til andre land som kunne reise til Canada.Tyskland blir vel åpent for de fleste i EU,Så kan alle møtes der.
ellers link til schengen og pressemeldinger om hvordan de åpner seg imellom i EU, Tall fra Meteren.
.

https://www.schengenvisainfo.com/news/n ... e-country/
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
https://www.schengenvisainfo.com/news/s ... ng-points/
https://www.schengenvisainfo.com/news/
De siste opplysninger på jobben i dag (PU bolig) er at ved undersøkelser rundt skjult smitte i samfunnet, gjort i Norge og Europa kan det se ut som at det er en sannsynlighet for at viruset ikke er så smittsomt som først antatt, noe som høres bra ut i utgangspunktet, men det betyr også at det er mer farlig en først antatt, da en større andel av smittede blir alvorlig syke, havner på sykehus og at en større andel av smittede dør. Så vask hender, host i armkroken og prøv å unngå større folkestimer med fremmede folk.
MrDemongas

Da har jeg misforstått. Jeg trodde jeg skulle hoste i almuen. :oops:
CAT

Reiser ned selv om UD fraråder, at reiseforsikringen ikke dekker corona er greit, men det burde fungert som vanlig på alle andre tilfeller/saker. Mer redd for å bli matforgiftet enn at jeg skulle få covid. Det er forenklet av forsikringsselskapene å skylde på UD.
Korter ned turen til 8-9 dg. Så får jeg heller bruke resten av ferien hjemme i hagen. (Karantene).
Får bare håpe Thailand ikke forlenger innreiseforbudet med en mnd til.
Lucifer is back :evil: :twisted:
Wood1958

CAT skrev: 19 mai 2020, 16:34 Reiser ned selv om UD fraråder, at reiseforsikringen ikke dekker corona er greit, men det burde fungert som vanlig på alle andre tilfeller/saker. Mer redd for å bli matforgiftet enn at jeg skulle få covid. Det er forenklet av forsikringsselskapene å skylde på UD.
Korter ned turen til 8-9 dg. Så får jeg heller bruke resten av ferien hjemme i hagen. (Karantene).
Får bare håpe Thailand ikke forlenger innreiseforbudet med en mnd til.
Følg gjerne opp med priser på test og legeattest osv om det forlanges. jeg så at i fks Østerike kostet det 190 euro for test på flyplassen.
Health certificate required on entry, stating that the traveller does not have coronavirus; those without a certificate must self-isolate for 14 days. Testing is available at Vienna airport for €190.
https://www.theguardian.com/travel/2020 ... n-measures
CAT

Wood1958 skrev: 19 mai 2020, 16:43 Følg gjerne opp med priser på test og legeattest osv om det forlanges. jeg så at i fks Østerike kostet det 190 euro for test på flyplassen.

Har kontaktet volvat i dag, og bestilt en time. håper jeg da får en corona test og helseattest. skal ta det før avreise hvis det påkreves.( Får ikke ta en corona test hvis du ikke har hatt symptomer eller har en j.. god grunn). men regner med jeg får det hvis jeg vil da jeg nærmest har fastlegen min der. Blir å følge med å oppdateringer. kontakte ambassaden i oslo får å få informasjon blir nok også gjøre.
dritt å lande på suvarnabhumi og ikke komme inn pga mangler på documetasjon som kunne vært enkelt fikset hjemme.
Og en oppfordring til dere på forumet også. fortsett og del viktig informasjon.
Er egentlig blitt singel, men skal ned å prøve å redde stumpene og se om det er liv laga. ehh tviler men jeg må prøve.
Blir ikke no heisa tur uansett.

https://www.theguardian.com/travel/2020 ... n-measures
Wood1958

CAT skrev: 19 mai 2020, 17:48
Håper det går seg til på volvat, om ikke så ligger denne på nett også til 970 kr

https://www.aleris.no/medisinsk-senter/korona-test/

Slik jeg forstår har du bilett, nevner det da jeg så en storie om en som måtte ha test for å kjøpe bilett, etterpå måtte han ha en ny test når han skulle dra pga den måtte være ny.
Kanskje en ide å høre med Thaiambassade først om hvor ny/gammel den kan være, ikke godt å vite hva som kommer heller, Blir det krav om 2 ukers karantene i TH , så er det ikke bra med 9 dagers tur.Ser også at noen steder hvor det er pålagt karantene så er det ikke billige hoteller(FKS noen steder Kina)hvor en må være i pålagt karantene.
Så det blir å følge med og oppdatere seg, mye forandrer seg fort.Men håper det ordner seg så både koronasituasjon og forhold går seg til.
CAT

Wood1958 skrev: 19 mai 2020, 19:31 Håper det går seg til på volvat, om ikke så ligger denne på nett også til 970 kr

https://www.aleris.no/medisinsk-senter/korona-test/

Slik jeg forstår har du bilett, nevner det da jeg så en storie om en som måtte ha test for å kjøpe bilett, etterpå måtte han ha en ny test når han skulle dra pga den måtte være ny.
Kanskje en ide å høre med Thaiambassade først om hvor ny/gammel den kan være, ikke godt å vite hva som kommer heller, Blir det krav om 2 ukers karantene i TH , så er det ikke bra med 9 dagers tur.Ser også at noen steder hvor det er pålagt karantene så er det ikke billige hoteller(FKS noen steder Kina)hvor en må være i pålagt karantene.
Så det blir å følge med og oppdatere seg, mye forandrer seg fort.Men håper det ordner seg så både koronasituasjon og forhold går seg til.
Ja, blir å holde seg oppdatert. Blir det formye styr blir jeg hjemme.
Blir litt dumt å sitte i karantene i 14dg på en 9 dg tur. Og så 10 når jeg kommer hjem;)
Har fått tilbud om jobb hele juli, så det hadde vel vært det lureste. Det er inni en tunnel også, så da slipper jeg også det dårlige sommerværet på utsiden.;)
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Nå har jeg sett dette også 👏😂👽

Det her begynner å bli en farse på hva som kan tjenes penger på. Stay the F home sier jeg om dette tiltaket er nødvendig for å spise ute!

🌞
Wood1958

Samtidig har det skjedd mye med maske og maskebruk som jeg trodde var umulig for noen få mnd siden.
Bilder fra Kina . Nå også i New York av folk som blir antastet av politi for ikke å bruke maske.Regelrett dratt av undergrunnsbane.
Påbud om å bruke mere og mere offentlig i vestlig verden.
Nå blir det på fly også.
Påbudt fra du går ombord til du går av.
Så hvem vet hva normen blir .?
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

presidenten i usa har tatt omstritt malaria medisin
sideeffekt mister hår

https://www.bbc.com/news/51980731
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»