Jeg ble testet for corona i går og fikk svar i dag. Ikke noe corona på meg.MrDemongas skrev: ↑06 mai 2020, 22:04 Samme dritten her, og jeg har ikke vært i LOS siden i fjor sommer. Jeg tror jeg må ta en test...
Skulle til fastlege med noe ikke relatert, men har hostet og harket stort sett siden jeg kom hjem fra Thailand. Fikk melding om å teste meg. Ringte den lokale bedriftshelsetjenesten som organiserer dette her i byen. Beskjed om å komme til sted for test et klokkeslett som bare var halvannen time unna. Da hadde de tid. Testen ble gjennomført uten at jeg gikk ut av bilen. Kjørte med fronten inn i et telt og 3-4 stk i beskyttelsesdrakter var aktive ser. Registrerte at de byttet hansker på prøvetaker før det var min tur. Dobbelsjekk av navn og personnummer. Sa at jeg ikke tenkte jukse på prøven. Litt ubehagelig med prøvetaking ganske langt ned i halsen og i neseboret.
Det så ut til at de hadde tett frekvens på testing, flere biler i kø bak meg og noe kø da jeg ankom. Antar 5 minutter mellom hver prøve.
Prøvesvar allerede i dag var raskere enn forventet, de sa to dager. Fikk svar på SMS. Vel, jeg har ikke smitte så kanskje jeg slipper inn til fastlegen nå. Til tross for få registrerte smittede lokalt vil jeg fortsatt holde meg i god sosial avstand til andre. Registrerer alt for mange som jeg synes tar lite hensyn. Kjenner ikke for at jeg ønsker ta unødvendig risiko.