I Phuket blir de arrestert om man ikke bruker maske,gunners skrev: ↑07 apr 2020, 21:25 Litt merkelig dette med bruk av masker i Norge. Pga høy alder var jeg innom mitt faste apotek og fikk kjøpt ansiktsmasker.
Hun som ekspederte meg sa at disse er av bedre kvalitet enn de de tidligere hadde solgt. Apoteket ble utsolgt samme dag
og har siden ikke vært i stand til å skaffe flere. Markedet er mao tomt.
Har også lest at sykehus og sykehjem i lang tid manglet nødvendig smittervernutstyr. På de siste tre ukene har jeg kun vært
to turer utendørs. Idet ene tilfellet handlet jeg medisiner på apotek, og den andre ganger kjøpte jeg lesestoff.
På begge turene benyttet jeg ansiktsmasker. Påstår ikke at disse er perfekte, men mener at de reduserer risikoen for smitte.
Så aldri andre med masker. På apoteket hevdet en av de ansatte at masker var bortkastet. Jeg spurte da om myndighetene
hadde pålagt dem om å si dette siden det hadde vært stor mangel på smittevernutstyr ii det offentlige helsevesenet til
de ansatte. Og hvorfor benyttet svært mange innbyggere i andre land ansiktsmasker. Dessuten hadde WHO anbefalt bruk av
dem. Fikk intet svar. På mine to turer var det mange som smilte da de så meg med maske, en blunket til meg, og en spurte
om jeg var smittet. Slikt biter ikke på meg.
I min høye alder gjør jeg det jeg kan for å sikre meg.
PHUKET: A French tourist was arrested in Patong area of Kathu district on Tuesday for not wearing a face mask.
https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... -in-phuket