Coronavirus 2020

Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

5 nye dødsfall i Norge idag, og 36 i Sverige.

Det er vel det høyeste tallet så langt for en dag i Norge, og dagen er ikke omme enda. Tror Norge har gjort noe riktig med å gå til så drastiske tiltak.

https://www.worldometers.info/coronavirus/
🌞
JD6620

Vask hender folkens, såpe og vann, beste medisinen vi har pr dags dato
anmeno

Utpåtur skrev: 30 mar 2020, 14:43 Tallene er foreløpig lavere enn ved vanlig influensa som kommer årlig - Norge regner med ca. 1000 døde på en slik - så det er godt over 100 pr.mnd i disse tider som er de mest aktive....så man kan jo lure litt....
Jeg forstår det slik at du mener at dette bare er en vanlig influensa og at dette kun er hysteri....
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

Thaier som ikke akkurat har noe NAV å gå til intervjuet i Bangkok.

Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Wood1958

Ser det det langsomt blir mindre vekst tallene i med smittede i Italia, det er bare å håpe tiltakene hjelper og det blir bedring der og den samme utvikling kommer til andre land også.
Nato har sendt respiratorer. Selv merker jeg det påvirker å lese alle disse dystre tall.Skulle være overkommelig for folk flest å,forstå at det er en ekstraordinær situasjon, så,folk fulgte råd om minst mulig social omgang.
Dette går hurtigere og mere smertefritt over for helsevesen og samfunnet om folk flest tar det seriøst nok.
Fra gårsdagens tall i Italia fra meteren, i dag flere døde enn i går men færre nye smittede, også første dag med fall i antal smittede Lobardioregionen og 2 andre steder ifølge sivilforsvaret.
Screenshot_2020-03-30-11-42-35.png
RobertX
Sted: Cebu City, Filippinene

Økonomiske konsekvenser i Thailand begynner å vise seg.

Over 19 millioner mennesker har søkt om kompensasjon for tap av arbeide (5000 baht i måneden i 3 måneder).
arbledighet.PNG
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Kolami

RobertX skrev: 31 mar 2020, 05:50 Økonomiske konsekvenser i Thailand begynner å vise seg.

Over 19 millioner mennesker har søkt om kompensasjon for tap av arbeide (5000 baht i måneden i 3 måneder).

arbledighet.PNG
jeg har hørt om dette en stund allerede..men det er neppe nok for mange, og tiltaket fungerer ikke hører jeg av mange..men 5000 bath betyr mye når man ikke har noen form for inntekt hvor livsgrunnlaget er ruinert av covid19 tiltakene...de trenger mat og drikke for å overleve..
Kolami

tdr skrev: 30 mar 2020, 21:08 Thaier som ikke akkurat har noe NAV å gå til intervjuet i Bangkok.

Jeg må si meg heldig..jeg bor i ett condoområde hvor mange har fortsatt en jobb å til..men det er flere som har måtte stenge pga tiltakene som er her fortsatt...småbedriftene i Bangkok lider..disse virksomhetene sies som regel å aldri komme tilbake..er det først blitt vekk kommer ikke folk tilbake med det første..pengehastigheten har sunket kraftig og folk bruker mindre i Thailand helt klart....noe som er døden for alle disse virksomhetene..det blir etterhvert ulønnsomt å starte opp fordi man ikke har nok kunder til å dekke utgiftene..og mange kunder har jo blitt rammet selv..så alle sparer og da går det til helsiken i en gjeldsdrevet økonomi..norge som thailand..
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

det må være svært liten flytrafikk for tiden

jeg bor rett under innflyging til flyplassen

flyene passerte hver 2 -3 minutt i en høyde

ca 2000 fot hørte lyden da jeg var ute ikke

støy heller,

da jeg går hundetur ser og hører jeg ikke et

omtrent,

mao så må turismen og foretningsfly

nærmest ha stoppet,!

det blir harde tak for thailand om

krisa vedvarer😢
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Reinkarnert Pelle

riflefish skrev: 31 mar 2020, 07:30 Vi er sammenkobla som mennesker. Vi er deler av ett stort system. Vi er systemet. Markedet gjenspeiler dette. Når vi kjenner frykt, går børsen ned. Når vi fylles av håp, går børsen opp.
Liker signaturen din !

Vi henger nok alle i sammen, dette er også vist basert på forskning med "vitenskapelige" måle instrumenter.

Og det er vel ikke bare "børsen" som går ned når vi frykter men også immunforsvaret.

For noen ser det ut som en "Corona infeksjon" kan oppleves lettere en en "vanlig influensa"

Skal ikke være "tøff i kjeften" for alt jeg vet kan det være at jeg "gisper etter luft" i morgen eller så.

Og i mine tanker er det heller ikke mye bevissthet, det er så mye variabler til alt.
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»