Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

Coronavirus 2020

Brukeravatar
riflefish
Sted: Bang pu
x 2705

26 mar 2020, 18:28

Forsvarssjefen. som nå har ansvaret for corona kommdr ned en utalelse
mulig jeg misfoster med han sier viterligen
st det kan være mellom 7000 og 10000
smittede,?!?
https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... ence-chief
Vedlegg
CAC77107-7B6A-422E-AC2F-51F4825FB16E.jpeg
1 x
Vi er sammenkobla som mennesker. Vi er deler av ett stort system. Vi er systemet. Markedet gjenspeiler dette. Når vi kjenner frykt, går børsen ned. Når vi fylles av håp, går børsen opp.
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway
x 4040

26 mar 2020, 18:54

Høyst sannsynelig mer! Norge så opererte de med med 22 000 uregistrerte personer i forrige uke på landsbasis.

Fant denne nå

Totalt er nærmere 3000 mennesker bekreftet smittet av koronaviruset i Norge.

Folkehelseinstituttet mener imidlertid at mørketallene er store, og at det derfor kan være mellom 7120 og 23.140 som faktisk er smittet. Onsdag var 230 av dem innlagt ved norske sykehus. 14 hadde dødd av sykdommen.
https://www.bt.no/innenriks/i/4qA7d9/hv ... r-etterpaa
1 x
🌞
janet
x 141

26 mar 2020, 19:05

her er beskrevet en del baht som sikkert kunne ha vært delvis brukt til å dekke opp
helsehjelp til ubemidlede thaier

http://www.thainytt.no/index.php?id=703 ... er-baht-pa
0 x
Brukeravatar
e-golf
x 44

26 mar 2020, 20:46

Phay skrev:
26 mar 2020, 18:54
Høyst sannsynelig mer! Norge så opererte de med med 22 000 uregistrerte personer i forrige uke på landsbasis.

Fant denne nå

https://www.bt.no/innenriks/i/4qA7d9/hv ... r-etterpaa
40% av fastlegene rapporterte om ca. 20-30.000 smittede av cov sars 2(Ingen link og ingen testede) Fra artikkelen du linket til "Man ser det er store nasjonale forskjeller, noe som delvis skyldes tidsforløp og delvis ulike rutiner i ulike land". Det er vanskelig å si ut fra tallene på smittede, døde og friske om viruset er farlig eller ikke. Ikke bare rapporterer nasjonene, men også regioner og det enkelte sykehus og helseregioner forskjellige tall ut fra deres egen forståelse av hvordan dette skal rapporteres. Det er ingen samordnet forståelse av viruset og det forårsaker panikken tror jeg. Ut fra tallene i Norge er det 0,1-1,0% som dør, mens nord i italia (med sine resistente bakterier og gammel befolkning) er 7% som dør. Viruset er sikkert(kanskje) farlig nok, men håper det blir på samme nivå som svineinfluensaen for 10 år siden.
1 x
Wood1958
x 794

26 mar 2020, 22:49

e-golf skrev:
26 mar 2020, 20:46
40% av fastlegene rapporterte om ca. 20-30.000 smittede av cov sars 2(Ingen link og ingen testede) Fra artikkelen du linket til "Man ser det er store nasjonale forskjeller, noe som delvis skyldes tidsforløp og delvis ulike rutiner i ulike land". Det er vanskelig å si ut fra tallene på smittede, døde og friske om viruset er farlig eller ikke. Ikke bare rapporterer nasjonene, men også regioner og det enkelte sykehus og helseregioner forskjellige tall ut fra deres egen forståelse av hvordan dette skal rapporteres. Det er ingen samordnet forståelse av viruset og det forårsaker panikken tror jeg. Ut fra tallene i Norge er det 0,1-1,0% som dør, mens nord i italia (med sine resistente bakterier og gammel befolkning) er 7% som dør. Viruset er sikkert(kanskje) farlig nok, men håper det blir på samme nivå som svineinfluensaen for 10 år siden.
Det er nok mye politikk ute å går også, men jeg tror ikke G20 kom på banen for 0,1- 1% døde eller noen resistente bakterier og eldre befolkning i Italia, Når karantene nr 2 kom og folk stakk sørover så er det større spredning etterhvert, og mange steder nå i den nedre halvdel av Italia som har begynt å få mange tilfeller Den nordre halvdel regnes for den velstående og er bedre utstyrt med helsevesen.Politisk er også Italia delt i 2 da de rike i den nordre halvdel ikke vil betale skatt for å bedre levekårene for de som bor lengre sør.Oversikten jeg la inn rett etter det ble karantene i hele italia ser ikke like pen ut i dag ifølge sidene til sivilforsvaret og de daglige pressemeldingene.
Frankrike skal også å gå igang med massetesting, det forventes en sterk økning i de Franske tall da det nå kun er de som dør på sykehusene de har ennå ikke fått med tallene fra eldrehjem.
Fra dagens møte i G20 og Italiensk pressemelding, og om Frankrikes massetesting som jo WHO anbefaler

https://www.politico.eu/article/g20-cor ... e-economy/

https://www.connexionfrance.com/French- ... the-attack
2020-03-26 22.47.29.png
2 x
Brukeravatar
e-golf
x 44

27 mar 2020, 00:14

Wood1958 skrev:
26 mar 2020, 22:49
Det er nok mye politikk ute å går også, men jeg tror ikke G20 kom på banen for 0,1- 1% døde eller noen resistente bakterier og eldre befolkning i Italia, Når karantene nr 2 kom og folk stakk sørover så er det større spredning etterhvert, og mange steder nå i den nedre halvdel av Italia som har begynt å få mange tilfeller Den nordre halvdel regnes for den velstående og er bedre utstyrt med helsevesen.Politisk er også Italia delt i 2 da de rike i den nordre halvdel ikke vil betale skatt for å bedre levekårene for de som bor lengre sør.Oversikten jeg la inn rett etter det ble karantene i hele italia ser ikke like pen ut i dag ifølge sidene til sivilforsvaret og de daglige pressemeldingene.
Frankrike skal også å gå igang med massetesting, det forventes en sterk økning i de Franske tall da det nå kun er de som dør på sykehusene de har ennå ikke fått med tallene fra eldrehjem.
Fra dagens møte i G20 og Italiensk pressemelding, og om Frankrikes massetesting som jo WHO anbefaler

https://www.politico.eu/article/g20-cor ... e-economy/

https://www.connexionfrance.com/French- ... the-attack

2020-03-26 22.47.29.png
Jeg tror ikke G20 kommer på banen om det er 20% som dør. G20 er jo et økonomisk samarbeid eller møte, og menneskeliv spiller liten rolle (tror jeg da). Sykdomstilfellene og dødeligheten er underrapportert i de fleste land, men tror ikke dette blir så ille (kan jeg si som slipper å være ute:). Det er annonsert i media at G20 er skal sprøyte inn 50.000 milliarder kroner i internasjonal økonomi(usd 5.000 millioner som journalistene i E24 kaller det), men det er jo summen av allerede annonserte innsprøytinger. Internasjonal økonomi er ikke mere enn summen av nasjonale økonomier (såvidt jeg vet). For å summere opp tror jeg ikke det blir ille (For oss som bor i Norge). Vi var tidlig ute med tiltak, selv om det var i seneste laget:)
1 x
Brukeravatar
e-golf
x 44

27 mar 2020, 00:34

..Frankrike skal også å gå igang med massetesting..
Håper de får til dette. Desverre er det lite testutstyr så tipper dette er bare tull! Hvordan skal de klare å teste folk når de mangler testutstyr?
0 x
Brukeravatar
Phay
x 4040

27 mar 2020, 00:51

Tror de fleste land må innse til slutt, at man må akseptere døde, og kjøre igang samfunnet igjen.

Det er en hårfin balanse mellom følelser, panikk og fornuft!

Vi gjør oss forferdelig sårbare som samfunn om slike pandemier får styre økonomiene rett i grus. Hva er smertegrensen for folk flest?
0 x
🌞
Brukeravatar
e-golf
x 44

27 mar 2020, 01:04

Phay skrev:
27 mar 2020, 00:51

Det er en hårfin balanse mellom følelser, panikk og fornuft!

Hva er smertegrensen for folk flest?
Smertegrensen er fysisk så langt. Vi har tross alt minst 3 pandeimier vi kan bevise. Noen påstår at vi ca. 4 pandemier hvert hundre år.

Beklager mye unødvendige ord (adverb, artikler og sånne greier)
0 x
Brukeravatar
Phay
x 4040

27 mar 2020, 01:14

e-golf skrev:
27 mar 2020, 01:04
Smertegrensen er fysisk så langt. Vi har tross alt minst 3 pandeimier vi kan bevise. Noen påstår at vi ca. 4 pandemier hvert hundre år.

Beklager mye unødvendige ord (adverb, artikler og sånne greier)
Så langt i forrige århundre hadde vi

Spanske syken
Asia syken
Hong Kong syken
Hiv

I tillegg hadde vi flere sykdommer på dyr. Hva gjør alle rottene nå? Spiser de hverandre?
0 x
🌞
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»