Coronavirus 2020

Wood1958

riflefish skrev: 25 mar 2020, 14:55 thailand innfører untagstilstand
«state of emergency»
mao utagslover blir iverksatt
dette er ett hakk høyere en portforbud
og brudd på unntagsliven medørerboptil 2 års fengsel

https://www.dagbladet.no/studio/siste-n ... ?post=3003

kilde

https://www.prachachat.net/politics/news-437517

oversatt m google
Det er nok et hakk høyere, men det er vel hva andre andre land har gjort også, uten å erklære state of emergency først ville det kanskje blitt vanskelig å innføre tiltak senere. nå er det åpnet for å innføre fks tiltak for på begrense og bruke de midler som skal til for å ikke ha folk reisende rundt omkring som sprer smitte.eventuelt sette områder med mye spredning i karantene.Fint du fikk ordnet medisin i tide. Det er å håpe det ikke blir langvarig.
MrDemongas

janet skrev: 25 mar 2020, 18:31 i følge det jeg har lest så stenges grensene nesten helt, sjø-luft-vei,
thai borgere slipper inn
diplomater slipper inn
utlendinger med arbeidstillatelse slipper inn
andre slipper ikke inn

det vil bl si at
haugen med utlendinger som er gift her og som har bodd her i årevis på sk pensjonistvisum ikke slipper inn
haugen med utlendinger som bor her men som jobber i andre land, flyvere, sjømenn, offshore arbeidere ikke slipper inn

kjipe tider
Norwegians (siste?)fly lander vel om et par timer i bkk. Håper de kommer seg gjennom security og kan reise "hjem" til dit det måtte være. Men jeg har mine tvil om akkurat det.
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

MrDemongas skrev: 25 mar 2020, 14:09 Jeg har familie i dette øyeblikk som er på vei med Norwegian til bkk. En thaidame og en nordmann. Begge har papir på at de er friske (?), men hvordan forholder det seg at thaidama får slippe inn, mens norsk-falangen, i følge tilgjengelig info, ikke får entre...?
We live in intæræsting times.
Hva er planen hans? Han vet jo at grensa er steng!
🌞
Wood1958

MrDemongas skrev: 25 mar 2020, 21:49 Norwegians (siste?)fly lander vel om et par timer i bkk. Håper de kommer seg gjennom security og kan reise "hjem" til dit det måtte være. Men jeg har mine tvil om akkurat det.
Det er bare å krysse fingre å håpe det beste, sitter etterhvert mange rundt omkring på flyplasser å venter på å komme hjem-og kanskje ikke så mange ledige plasser på flyet tilbake. Sier tvi tvi for de og ønsker lykke til
Brukeravatar
Phay

Wood1958 skrev: 25 mar 2020, 23:16 Det er bare å krysse fingre å håpe det beste, sitter etterhvert mange rundt omkring på flyplasser å venter på å komme hjem-og kanskje ikke så mange ledige plasser på flyet tilbake. Sier tvi tvi for de og ønsker lykke til
Norwegian slapp han jo inn på flyet, så de har vel god kapasitet hjem igjen tenker jeg.

Slipper de inn folk på årsvisum? Elite visa?
🌞
Wood1958

Phay skrev: 25 mar 2020, 23:40 Norwegian slapp han jo inn på flyet, så de har vel god kapasitet hjem igjen tenker jeg.

Slipper de inn folk på årsvisum? Elite visa?
En får håpe det om han ikke kommer inn . men han er kanskje ikke den eneste på flyet i så fall og det er nok noen som allerede har plass på flyet tilbake også. men håper det beste, (at hen kommer inn og videre til hvor han skal)Hva slags visa de slipper inn virker det som Janet svarte på men jeg vet ikke.
MrDemongas

Phay skrev: 25 mar 2020, 22:56 Hva er planen hans? Han vet jo at grensa er steng!
Jeg vet ikke. Han er i en slags villfarelse, vil jeg tro. En pensjonist på nærmere søtti som tror han er nesten førti. Om han klarer å prate/betale seg forbi kontrollen... ja da er hatten av. Jeg er i :roll: modus....
Håper at det går greit, men jeg har en uggabuggafølelse. Det kan fort bli 2-3 uker i isolason, er jeg redd. Eller "Return To Sender"...
Brukeravatar
Phay

MrDemongas skrev: 26 mar 2020, 00:19 Jeg vet ikke. Han er i en slags villfarelse, vil jeg tro. En pensjonist på nærmere søtti som tror han er nesten førti. Om han klarer å prate/betale seg forbi kontrollen... ja da er hatten av. Jeg er i :roll: modus....
Håper at det går greit, men jeg har en uggabuggafølelse. Det kan fort bli 2-3 uker i isolason, er jeg redd. Eller "Return To Sender"...
Han har jo hverken reiseforsikrig eller noe som gjelder korona, om han ikke har kjøpt en tilleggforsikring. Jeg holder jo på med å finne forsikring nå, men alle har en 14 og 30 dagers karantene før en får startet de. Har reiseforsikring, men den gjelder ikke pandemier som er underlagt statlig kontroll.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

en for følge med på engelske nyheter
endel nå på bangkok post og the nation
khadot english føler jeg ligger noe etter,
jegvfår merklige e-poster og line meldinger
og fb meldinger
som fanden meg bare føkker opp i en vansklig tid!
jeg vil ikke skrev noe her hva jeg syntes og tror! nå
folk for selv vurdere men sørg for og ha
propan ivertfall,
så for folk nå tilpasse seg situasjonen
og føle myndighetenes pålegg!
kan vel avslutte med og si
at ser at busselskapene ikke lenger selger
billetter,
jeg skal ivertfall ikke bevege meg utenfor
husets gjerder!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar