det var trafikk som på en tidlig søndagsmorgen
på sjukehuset blei alle testa alle bruker maske og visir
merklig st ikke visir er mere brukt
Coronavirus 2020
Visir kan skape turbulense på utsiden, og undertrykk på innsiden vekselvis, så eneste som hjelper er å være langt nok unna folk!
Samme med maske, der dårlige masker aldri tetter godt nok, og i tillegg lager bakteriebomber rett foran munnen og nesa, som man sprer videre når man rører og retter på masken. Om man er smittet, så sies det at det kan beskytte andre, men jeg har mine tvil, når jeg ser den i bruk på folk! Bare å se på statsministeren her i landet! Selv ikke han greier å bruke en maske korrekt.
Samme med maske, der dårlige masker aldri tetter godt nok, og i tillegg lager bakteriebomber rett foran munnen og nesa, som man sprer videre når man rører og retter på masken. Om man er smittet, så sies det at det kan beskytte andre, men jeg har mine tvil, når jeg ser den i bruk på folk! Bare å se på statsministeren her i landet! Selv ikke han greier å bruke en maske korrekt.
Sist redigert av Phay den 25 mar 2020, 08:04, redigert 1 gang totalt.
Var allikevel fint å se du fikk en positiv sosial effekt av å bruke den, Leste et intervju hermhjemme fra. En viktig grunn for at vi ikke skulle bruke var vist manglende kunnskap om å sette masken på.. Noe helsepersonnell hadde?Phay skrev: ↑25 mar 2020, 06:54 Visir kan skape turbulense på utsiden, og undertrykk på innsiden vekselvis, så eneste som hjelper er å være kangt nok unna folk!
Samme med maske, der dårlige masker aldri tetter godt nok, og i tillegg lager bakteriebomber rett foran munnen og nesa, som man sprer videre når man rører og retter på masken. Om man er smittet, så sirs det at det kan beskytte andre, men jeg har mine tvil, når jeg ser den i bruk på folk! Bare å se på statsministeren her i landet! Selv ikke han greier å bruke en maske korrekt.
uansett! folk tar detta alvorlig
da nå jeg ser inni bkk mener jeg
95% bruker maske!
bare 3 i heisen,
avstand på venterom på sjukehuset
( fikk orna medisiner ) men der begynner det og minke ? på noen,
( intilvidre?,)
i følge farmasøyten
da nå jeg ser inni bkk mener jeg
95% bruker maske!
bare 3 i heisen,
avstand på venterom på sjukehuset
( fikk orna medisiner ) men der begynner det og minke ? på noen,
( intilvidre?,)
i følge farmasøyten
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. 
-
torbus
I Norge er det fortsatt få med maske (ser noen, men stort sett asiater), men det er mange som bruker skjerf til å dekke munn og nese nå.
Vi anbefales rett og slette ikke til å bruke maske fordi de færreste av oss er i stand til å bruke den riktig. Vi tar den på feil, vi tar den av feil, vi tar borti den fordi det klør, for å rette på den, eller som en refleks. Noen bretter den til og med opp eller ned når de spiser, for så å sette den på plass igjen.
Maska blir dermed en potensiell smittebombe, og hver gang vi berører den, blir også fingra våre en potensiell smittebombe.
Det er for øvrig ikke bare vi i vesten som bruker maska feil. I Thailand er det bare å se rundt seg.
Eventuelt se på bildene fra pressekonferansen med PM i går.
Ifølge en av de siste postene til Barrows, er det nå påbudt å bruke maske på offentlig transport i Thailand. I hvert fall i Bangkok.
Det forundrer meg derfor at thailandske nyheter og populære Facebook-sider ikke flommer over av instruksjonsvideoer om korrekt bruk, men de tar det kanskje som en selvfølge at det er enkelt? Faren er at det blir en falsk trygghetsfaktor.
Men de siste dagene viser vel hvor vanskelig dette er. Etter 8 dager i mer eller mindre karantene, syntes også nordmenn nok var nok, inntok Aker Brygge, de samme stedene som alle andre i marka, og tro til såpass på bar at Oslo mistet skjenkebevillingen - selv om Osloborgere hadde blitt advart om at det kunne bli resultatet noen timer tidligere, hvis vi ikke skjerpa oss.
Greit at det er OK å få seg litt luft, ta seg en tur i marka eller sykle seg en tur, men det virker som om en del unge og middelaldrende fortsatt tenker at dette ikke kommer til å ramme dem. En rar tanke. De fleste kjenner noen som kan dø av dette, både unge med sykdommer og gamle, og ingen er vel tjent med at samfunnet fortsetter å bli stengt ned i mange måneder, noe som fort kan bli resultatet hvis vi ikke gjør en felles innsats nå.
Vi anbefales rett og slette ikke til å bruke maske fordi de færreste av oss er i stand til å bruke den riktig. Vi tar den på feil, vi tar den av feil, vi tar borti den fordi det klør, for å rette på den, eller som en refleks. Noen bretter den til og med opp eller ned når de spiser, for så å sette den på plass igjen.
Maska blir dermed en potensiell smittebombe, og hver gang vi berører den, blir også fingra våre en potensiell smittebombe.
Det er for øvrig ikke bare vi i vesten som bruker maska feil. I Thailand er det bare å se rundt seg.
Eventuelt se på bildene fra pressekonferansen med PM i går.
Ifølge en av de siste postene til Barrows, er det nå påbudt å bruke maske på offentlig transport i Thailand. I hvert fall i Bangkok.
Det forundrer meg derfor at thailandske nyheter og populære Facebook-sider ikke flommer over av instruksjonsvideoer om korrekt bruk, men de tar det kanskje som en selvfølge at det er enkelt? Faren er at det blir en falsk trygghetsfaktor.
Men de siste dagene viser vel hvor vanskelig dette er. Etter 8 dager i mer eller mindre karantene, syntes også nordmenn nok var nok, inntok Aker Brygge, de samme stedene som alle andre i marka, og tro til såpass på bar at Oslo mistet skjenkebevillingen - selv om Osloborgere hadde blitt advart om at det kunne bli resultatet noen timer tidligere, hvis vi ikke skjerpa oss.
Greit at det er OK å få seg litt luft, ta seg en tur i marka eller sykle seg en tur, men det virker som om en del unge og middelaldrende fortsatt tenker at dette ikke kommer til å ramme dem. En rar tanke. De fleste kjenner noen som kan dø av dette, både unge med sykdommer og gamle, og ingen er vel tjent med at samfunnet fortsetter å bli stengt ned i mange måneder, noe som fort kan bli resultatet hvis vi ikke gjør en felles innsats nå.
Kina må betale for koronavirusets fatale spredning og dødsfall. Artikkelen er hentet fra Nettavisen.
https://www.nettavisen.no/nyheter/kina- ... C__Ec4rcH4
https://www.nettavisen.no/nyheter/kina- ... C__Ec4rcH4
Diskusjonen rundt masker er interessant, ser jo ikle ut til at fagfolk er enige om effekten av den.
Selv brukte jeg maske under flyreisen fra Bangkok via Dubai til Oslo. Og også siste strekningen i Norge. Følte en viss beskyttelse. Klarte unngå ta meg til ansiktet og var fornøyd med at i salgspakken var det en tube håndsprit. Perfekt under reise. Når det gjelder å ta seg til ansiktet tok jeg meg mer til ansiktet da jeg kom hjem og hadde tatt den av. Fikk en følelse av kløende maske de første timene den ikke satt på.
Når det gjelder masker har de jo ulik beskyttelse og brukers håndtering betyr mye.
Fant denne screenshot på Twitter som viser ulik beskyttelse på forskjellige masker. Helt tydelig at mange bruker maske med liten eller ingen effekt mot virus.
Synes jeg ser mange av den siste typen.
Selv brukte jeg maske under flyreisen fra Bangkok via Dubai til Oslo. Og også siste strekningen i Norge. Følte en viss beskyttelse. Klarte unngå ta meg til ansiktet og var fornøyd med at i salgspakken var det en tube håndsprit. Perfekt under reise. Når det gjelder å ta seg til ansiktet tok jeg meg mer til ansiktet da jeg kom hjem og hadde tatt den av. Fikk en følelse av kløende maske de første timene den ikke satt på.
Når det gjelder masker har de jo ulik beskyttelse og brukers håndtering betyr mye.
Fant denne screenshot på Twitter som viser ulik beskyttelse på forskjellige masker. Helt tydelig at mange bruker maske med liten eller ingen effekt mot virus.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
N95 maska er vel ok, (3M)tdr skrev: ↑25 mar 2020, 10:12 Diskusjonen rundt masker er interessant, ser jo ikle ut til at fagfolk er enige om effekten av den.
20200325_095705.jpg
og den erjo testet?!,
Sist redigert av riflefish den 25 mar 2020, 11:24, redigert 1 gang totalt.
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv.