Coronavirus 2020

Wood1958

anmeno skrev: 12 mar 2020, 04:55 Jeg mistenker at det er flere som er smittet i Thailand ifølge denne artikkelen så er det 1903 personer som blir overvåket på sykehus i Thailand, jeg blir ikke overrasket om mange av disse har Corona https://www.bangkokpost.com/thailand/g ... cxrecs_s
Sikkert mange som har men ikke utvikler sykdom også. men stadigvekk vil være smittespredere.I går ble det så mange etterhvert i Sverige som de ikke vet hvor har smitte fra, så nå skal det vist begrenses med test. Kun de som blir syke og kommer til legen med symptoner blir kanskje testa der også i fremtiden (se da samtidig denne fra WHO sine tanker om å overføre testing til vår vestlige verden ).Men det var før melding kom om Amerikanerens tiltak.
En får se i morgen hvordan verden reager.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
Kontakt:

Arild Holtet skrev: 12 mar 2020, 04:24 Den 2 mars skrev Bangkok Post at Thailand hadde 1 nytt tilfelle av coronaviruset, og totalt bare 43 tilfeller av thaier som er smittet.

https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... tal-now-43

A.H.
Det offisielle tallet for Thailand nå er 70 personer smittet og en død. Landet var tidlig ute med munnkurv til sykehus som rapporterte status. Dette er jo med på at man tviler på tallmaterialet som presenteres.

Den store mengden med kinesere som fortsatt reiste til og fra Thailand i tidligere fase gjør jo at mange i landet har vært veldig eksponert for potensiell smitte i mye større grad enn land som har verre antall syke.

Begynner å føles som langt bak i tid da jeg kommenterte tiltak i Hua Hin som rengjøring med håndsprit på sentre, butikker og marked. Ved inngangene til det populære Hua Hin Night Market sto til og med politi og sørget for at besøkende vasket hender. Det varte ikke mange dager før både dispensere og politi var borte derfra.

Dispensere står jo fortsatt på kjøpesentre, men der ser det dessverre ut som thaier i liten grad benytter seg av håndvask når de ankommer eller forlater. Samtidig litt vanvittig å se de bruker munnbind men bryr seg ikke om å vaske hender i det hele tatt.

Tenker på immigrasjonsoffiser på Suvarnabhumi som er smittet; hvor mange pass har han tatt i før smitte ble oppdaget? Smittepotensialet fra bare den ene personen er stort!
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Kontakt:

Utvidet screening settes i gang på Suvarnabhumi.

2B7B9C81-0458-4F1F-8023-56184B865B59.jpeg
Arild Holtet

[mod=Moderator]Flyttet innlegg[/mod]
Flyttet dette innlegget med noen svar hit da det hører mer hjemme under tråden her enn tdr sine erfaringer og tanker i tråden Thailand 2020.

Leste en artikkel i dag, som skrev at Norge hadde flest coronatilfeller i forhold til foketallet.

tdr vil avvente å reise til Thailand. Men jeg har ikke tenkt meg til Norge.

A.H.
anmeno

Arild Holtet skrev: 12 mar 2020, 09:20 Leste en artikkel i dag, som skrev at Norge hadde flest coronatilfeller i forhold til foketallet.

tdr vil avvente å reise til Thailand. Men jeg har ikke tenkt meg til Norge.

A.H.
Vi er pr. i dag på tredje plass, men hvis utviklingen fortsetter som den har gjort så er vi snart i ledelsen....

Tar kanskje litt tid å ta igjen Italia men Sør korea som i dag har andreplassen passerer vi nok om et par dager.
Arild Holtet

anmeno skrev: 12 mar 2020, 09:28 Vi er pr. i dag på tredje plass, men hvis utviklingen fortsetter som den har gjort så er vi snart i ledelsen....

Tar kanskje litt tid å ta igjen Italia men Sør korea som i dag har andreplassen passerer vi nok om et par dager.
Leste i dag at Norge er nummer 1 etter folketallet. Men glemsk so jeg er så husker jeg ikke hvor.

A.H.
Arild Holtet

Vel den som leter den finner, og Norge ligger nå på verdenstoppen.

https://www.aftenposten.no/meninger/deb ... heidi-berg

Men tiltakene i Shang rammet økonomien hardt, men etter KUN 5 uker var det full aktivitet.

Men denne fra VG er betenkende: I beste utfallet kunne det kreve 15 millioner døsfall.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Xg ... v-covid-19

A.H.

Anurak

De skal vel diskutere dette og sette opp noen planutvalg uti neste uke for å ta dette videre.
gunners

Norge er nå registrert med totalt 629 coronasmittede, hvilket tilsvarer 3.plass blant verdens land per million innbyggere.

På første plass ligger Italia med 206 smittede per million innbyggere, på 2.plass ligger Sør-Korea med 151 smittede per million.

Det klart høyeste antall smittede finnes jo i Kina, men med en befolkning på 1,4 milliarder blir det kun 56 smittede per million.

Forleden dag ankom et fullastet Ryan air fly med nordmenn fra Nord-Italia og landet på Torp flyplass. Derifra reiste de så hjem uten noen

form for coronakontroll. Det kan virke som flyplassen, i motsetning til Gardermoen, manglet utstyr til å kontrollere reisende for

coronavirus. Statsministeren har tidligere bedt norske bedrifter om å produsere alle former for smittevernutstyr, spesielt til sykehusene,

da dette har vært mangelvarer.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Kontakt:

Anurak skrev: 12 mar 2020, 10:15 De skal vel diskutere dette og sette opp noen planutvalg uti neste uke for å ta dette videre.
Ser nå ut som det skal annonseres noen alvorlige tiltak i løpet av dagen.

Varsler de mest inngripende tiltakene Norge har hatt i fredstid
Regjeringen vil senere i dag innføre tiltak som er de mest inngripende den norske befolkning har opplevd i fredstid.

– Nå sitter beredskapsrådet og diskuterer tiltak som kommer til å bli de mest inngripende Norges befolkning har opplevd i fredstid. Det må vi være forberedt på. Det er helt nødvendig å bruke strenge og effektive tiltak for å hindre smittespredning i Norge, sier helseminister Bent Høie torsdag morgen.

Beskjeden kommer etter et møte med Beredskapsutvalget for biologiske hendelser der også statsminister Erna Solberg var til stede.

– Vi er nødt til å trykke på en større knapp, men det må gjøres på riktig tidspunkt. Det er inngripende i folks hverdag og for hvordan samfunnet vårt fungere. Da er vi også nødt til å passe på timingen. Det er denne fasen vi nå har kommet til, sier Solberg.
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»