Fint å se hvordan det går bedre og bedre I Kina, litt andre veien her i vesten. Nå har UD kommet etter at flyselskapene ikke har så mange reisende og lagt ned ruter,og andre har advart mot karanteneområder i Italia endelig lagt ned advarsel mot å reise dit
Svensk folkehelseinst. ber folk overveie hele Italia.
Jeg ser tallene stiger med samme takt i Spania og Frankrike for tiden, begynner også å stige med døde og alvorlig/kritisk.
Her hjemme blir det oppfordret til dugnad mot smittespredning, men det er folkehelseinstituttet, burde kanskje kommet ennå høyere opp ifra.
Ble mjndre tilfeller i Korea i dag også og Italia skal vel ikke ha mange dager mere slik før de da ligger på topp.
En får,se men Italienerene regnet jo med økning en stund til før det skulle roe seg.
Kan se ut til at mange Norske ikke tar det så alvorlig når det gjelder smitterisiko og har det skjer ikke meg og ikke farlig som motto.Det er facebookgrupper som oppfordrer til kollenfest i skogen selv om hensikten med lukkede arenaer skulle være smittereduserende. Slikt synes jeg er relativt ansvarsløst da våres helsevesenet kan få nok utfordringer fremover, det vet ingen noe om enda.Ser ellers våre naboer i sør DK har lave tall men kanskje en litt annen holdning til reiser hvor det er smitter og smitterisiko.
Fra meteren