Coronavirus 2020

Wood1958

anmeno skrev: 06 mar 2020, 15:26 Denne undersøkelsen viser at tør luft er influensaens beste venn, det kan kanskje forklare hvorfor det ikke er mange tilfeller i Thailand.

Netatmo måleren min i Norge viser 39%, den i Thailand står nå på 80%.

https://www.ghp-news.com/2019-new-study ... st-friend/
De rangerer bra befolkningsmesig på Island men mange teorier også temperaturmessig , vi får vel bare la det stå til.
Selv begynner jeg å like utviklingen i dette annerledeslandet.
Intet kan vel være mere annerledes enn å få det militære i egen karantene og samtidig ha et helsedirektorat som har fått fullmakt til å rekvirere hoteller,som karantener. :D
2020-03-06 15.46.43.png
2020-03-06 15.46.15.png
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

God nyhet at Norge ligger på smittetoppen i verden

https://www.aftenposten.no/norge/i/XgAM ... -god-nyhet
🌞
Wood1958

Phay skrev: 06 mar 2020, 16:11 God nyhet at Norge ligger på smittetoppen i verden

https://www.aftenposten.no/norge/i/XgAM ... -god-nyhet
nei vi er vel kanskje ikke på topp med smittebevisthet, men skulle vi hatt den graden vi nå kanskje bør ha ellers i et vinterland med snufser og isolering ble det stusselig.
SomLao

Arild Holtet skrev: 06 mar 2020, 11:40 Det er dessverre mennesker her ute på landsbygda, og i de små landsbyene rundt oss som er døde av viruset. Dessverre også døde i byen Lopburi der jeg tar mine faste helseprøver hver 60 dag.

A.H.
Og dette er du sikker på, Arild ? I så fall er jo underrapporteringen på et helt grotesk høyt nivå.
Lamong

Den reelle dødelighet er litt høyere enn vanlig influensa, men dødelighet for de med lungeproblemer, de som er under behandling for kreft og andre sykdommer, og de som har lav motstand mot sykdommer er høy. De som er i risikogruppen for influensa blir for det meste beskyttet med vaksine, mot corona tar det minst et år før vaksinen blir klar. Blir smitten slik som influensaen vanligvis er så kan Norge spare mye utbetalinger for pensjoner og trygdeytelser i fremtiden... God konservativ politikk og gjøre minst mulig!
Wood1958

Lamong skrev: 06 mar 2020, 22:45 Den reelle dødelighet er litt høyere enn vanlig influensa, men dødelighet for de med lungeproblemer, de som er under behandling for kreft og andre sykdommer, og de som har lav motstand mot sykdommer er høy. De som er i risikogruppen for influensa blir for det meste beskyttet med vaksine, mot corona tar det minst et år før vaksinen blir klar. Blir smitten slik som influensaen vanligvis er så kan Norge spare mye utbetalinger for pensjoner og trygdeytelser i fremtiden... God konservativ politikk og gjøre minst mulig!
Tror ikke en skal se vekk ifra tiltak heller. Ser jo tall Korea vs italia, eller Iran vs Italia . spesielt Iran etter de skiftet til Kina style. dødligheten har falt med nesten 2/3.
Nå synes det som vestlig strategi sinke utbredelse ta en pandemi og vente på medisin. Asiamodell går på bekjempelse og utrydde virus.
på lik linje med at vi vaksinerer oss mot malaria , kolerea. tuberkulose. slik har mange land ikke råd til å gjøre så de har dermed en annen tilnærmelse til andre og smittsomme sykdommer tror jeg, da kan det kanskje virke merkelig for de at vi lar det flyte.
det vi ikke dør av i Norge er det mange andre som dør av i verden.Selv i Europa-
Kina har nå stort sett nivå døde daglig lik Italia og 10 ganger flere syke.og er igang med å skal starte sin industri opp igjen.Men det kostet sikkert penger det også.. legger inn et utdrag fra teamet til WHO som var i Kina 14 dager og studerte tiltak.
Fra samme rapport og fyren jeg la inn sitat om veien til suksess og meteren
2020-03-06 16.46.42.png
2020-03-06 23.52.39.png
Wood1958

Fint å se hvordan det går bedre og bedre I Kina, litt andre veien her i vesten. Nå har UD kommet etter at flyselskapene ikke har så mange reisende og lagt ned ruter,og andre har advart mot karanteneområder i Italia endelig lagt ned advarsel mot å reise dit
Svensk folkehelseinst. ber folk overveie hele Italia.
Jeg ser tallene stiger med samme takt i Spania og Frankrike for tiden, begynner også å stige med døde og alvorlig/kritisk.
Her hjemme blir det oppfordret til dugnad mot smittespredning, men det er folkehelseinstituttet, burde kanskje kommet ennå høyere opp ifra.
Ble mjndre tilfeller i Korea i dag også og Italia skal vel ikke ha mange dager mere slik før de da ligger på topp.
En får,se men Italienerene regnet jo med økning en stund til før det skulle roe seg.
Kan se ut til at mange Norske ikke tar det så alvorlig når det gjelder smitterisiko og har det skjer ikke meg og ikke farlig som motto.Det er facebookgrupper som oppfordrer til kollenfest i skogen selv om hensikten med lukkede arenaer skulle være smittereduserende. Slikt synes jeg er relativt ansvarsløst da våres helsevesenet kan få nok utfordringer fremover, det vet ingen noe om enda.Ser ellers våre naboer i sør DK har lave tall men kanskje en litt annen holdning til reiser hvor det er smitter og smitterisiko.
Fra meteren
2020-03-07 02.13.42.png
2020-03-07 02.14.35.png
Wood1958

Og hiver på denne selv om det er et sidespor og jeg selv har dratt litt politikk inn i det.
Det kan være kostbart det vi driver med nå og kanskje vi ikke får noen masker hver , på den annen side får kanskje vi hjerteklaffer og slikt så vi ikke trenger masker , og det kan være nyttig til mye annet også
Også astmamedisin samt medisin for diabetes.
Når det nå også kom om fly med flyktninger inn så kan det tenkes at på sikt er vi tjent med ro i Tyrkia også , da får vi kanskje råd til litt mere helsekroner derifra senere.
Fra en fondside for 3 dager siden
2020-03-07 03.52.32.png
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

på cnn kritiseres helse myndighetene
der er kun 1600 som har blitt testet
men foreksempel sydkorea har testet 180 000
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958

riflefish skrev: 07 mar 2020, 13:15 på cnn kritiseres helse myndighetene
der er kun 1600 som har blitt testet
men foreksempel sydkorea har testet 180 000
Ja det er nok forskjeller på Asiamodellen og vesten, nå er jo helseforsikring viktig i US mange skipper både det og fks medisiner til diabetes pga økonmi.Men nå har jo også den sittende skrota Obamacare.
Nå har flere forsikringselskaper der innført koronaattest for å ha forsikring. Så det blir nok flere,som må teste seg.
Var ellers 2 nye tilfeller på mønstring til Pence der.
Sånn om å se på,det,som forbruksvare så brukte fks fattige Belarus 5000 kit og fikk 2 tilfeller.
Erna gav WHO 10 mill for en uke siden. Med vårt trygdesystem så skal vi ikke ha mange i karantene sykmeldt før millionene løper fort.
Korea hadde som mål 220 000 men utvidet. Det synes på statistikken i dag. Men sparer seg nok inn
Sist redigert av Wood1958 den 07 mar 2020, 14:30, redigert 2 ganger totalt.
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»