Vår kompetanse er vel som "foregangsland "ut på upløyd mark.
Det er det jo for andre også , men motsatt Iran som har snudd litt utvikling og lytter til WHO har 15 døde hitil i dag igjen ser det værre ut i Italia.
Og de som beslutter EU synes vist det også er farlig for tiden.
Fra meteren og vg
Coronavirus 2020
En kan undres om den siste tweet kan gjelde oss?
Ser også han begynner med store bokstaver.
Samtig roste han i en annen tweet den Svenske statsminiter for å ha tatt kontakt og rådført seg.
Men ser at kollenfesten er avlyst for publikum men samtidig går Oslopolitiet ut og forteller at de selvfølgelig ikke kan nekte folk å dra i marka.
Flott atmdet blir litt fokus på smitte. Og de har så sannelig også etablert etter"hastevedtak"et partytelt utenfor hovedstadebs legevakt hvor en kan ha drive in test .Etter å ha fått kunsultasjon og time på tlf med lege.
Fra WHO sin leder på twitter.
Samtig roste han i en annen tweet den Svenske statsminiter for å ha tatt kontakt og rådført seg.
Men ser at kollenfesten er avlyst for publikum men samtidig går Oslopolitiet ut og forteller at de selvfølgelig ikke kan nekte folk å dra i marka.
Flott atmdet blir litt fokus på smitte. Og de har så sannelig også etablert etter"hastevedtak"et partytelt utenfor hovedstadebs legevakt hvor en kan ha drive in test .Etter å ha fått kunsultasjon og time på tlf med lege.
Kan se ut som at det ikke bare er folkehelseinstituttet som har en annen mening enn helseministeren.
Selv i Bærum som jo er kjernevelgere for hans parti gikk de idag imot ministeren og stengte en skole pga en elev med virus. Mens i en annen by ble det ikke stengt.
Forsvaret har ellers fått en soldat med virus , så det kan være den første store karanten vi får blir en militærleir.
Jeg undres litt på hva det står i rapportene til den Kinesiske ambassadøren om forholdene.herifra.
Som i Kina så blir det sikkert store forskjeller regionalt i vesten også, Italia er vel værre pt en Wuhan. Og europa samlet i forhold til folketall er snart på nivå hvor Kineserene planla nye sykehus.Ser også at WHO har satt opp dødsraten, noe Trump nekter for kan være sant.Han sier det er mange som sikkert ikke kommer med da de er milde uoppdagede tilfeller og henviser til fks influensatall. Men det er vel kanskje mange uoppdagede tilfeller der også.Ser jo tallene begynner å stige i US også.
Samtidig stiger tall over hele Europa og noen flere kommer på sykehus, kriterier for det er sikkert også forskjellige.Det er over 25 år siden landet vårt sin hovedstad fikk turistrelatert næring som største skatteinntekt, så kanskje tiltak med smittedempende effekter kan komme etterhvert når de ser konsekvenser med tall. En får jo håpe det. Fra min båt ser jeg hver sommer inn på,cruisehavna og ser i Amerikanske medier at minst 1 av rederiene nå har kuttet Asia og kjører Caribien som seilingsområde.Kanskje blir det både nasjonale tiltak etterhvert og også i EU regi.
Vår helseminister er vel også valgt inn i dette europaparlamentet men sikkert ikke på samme kurs som sin Italienske kollega for tiden.
Fra meteren
Selv i Bærum som jo er kjernevelgere for hans parti gikk de idag imot ministeren og stengte en skole pga en elev med virus. Mens i en annen by ble det ikke stengt.
Forsvaret har ellers fått en soldat med virus , så det kan være den første store karanten vi får blir en militærleir.
Jeg undres litt på hva det står i rapportene til den Kinesiske ambassadøren om forholdene.herifra.
Som i Kina så blir det sikkert store forskjeller regionalt i vesten også, Italia er vel værre pt en Wuhan. Og europa samlet i forhold til folketall er snart på nivå hvor Kineserene planla nye sykehus.Ser også at WHO har satt opp dødsraten, noe Trump nekter for kan være sant.Han sier det er mange som sikkert ikke kommer med da de er milde uoppdagede tilfeller og henviser til fks influensatall. Men det er vel kanskje mange uoppdagede tilfeller der også.Ser jo tallene begynner å stige i US også.
Samtidig stiger tall over hele Europa og noen flere kommer på sykehus, kriterier for det er sikkert også forskjellige.Det er over 25 år siden landet vårt sin hovedstad fikk turistrelatert næring som største skatteinntekt, så kanskje tiltak med smittedempende effekter kan komme etterhvert når de ser konsekvenser med tall. En får jo håpe det. Fra min båt ser jeg hver sommer inn på,cruisehavna og ser i Amerikanske medier at minst 1 av rederiene nå har kuttet Asia og kjører Caribien som seilingsområde.Kanskje blir det både nasjonale tiltak etterhvert og også i EU regi.
Vår helseminister er vel også valgt inn i dette europaparlamentet men sikkert ikke på samme kurs som sin Italienske kollega for tiden.
Fra meteren
Akkurat nå er jeg glad jeg er i Thailand..jeg trodde aldri jeg skulle si det..Jeg vet ikke hvordan de opptrer i Norge, men jeg ser at thaier tar ett stort ansvar i Bangkok btw..resten av thailand kan sikkert andre svare for..Jeg regner med at norsk mentalitet som at "det gjelder ikke meg/oss" har kommet til nytte i altfor mange episoder i Norge uten å slå ut..men når man først får knyttneven så er det for sent...
Det som er artig btw er at jeg begynte med alle anbefalinger for viruset allerede tidlig i min tid i Thailand...rett og slett for å være friskest som mulig..bra at thaier endelig følger etter..litt i overkant mye masker brukes i Bangkok..mange er for forurensing btw..ikke så godt å si hvem som bruker maske for hva..
Det skal lages masker for millioner i Bangkok. 3 stk gratis på beboer som kan vaskes. Neppe om jeg vil bruke. Tøystykker som jeg ikke vet hva inneholder som faktisk kan gjøre ting verre..puste ned masse "skit" kan være vel så skadelig..men kanskje greit for de som ikke har "bath" til å kjøpe seg masker ellers..Har Norge samme mulighet eller har de outsourcet ut alt av produksjon i Norge?
Hva med mat? Godt at thailand er selvforsynt...jeg ser gode tider i Thailand i krisetider..Jeg kan ikke si det samme om Norge er jeg redd for hvis dette varer en stund..alle land vil konsentrere seg om seg selv, men ikke Norge da..jeg leste at det skulle lages en luftbro for å hente immigrantene i Tyrkia til Norge....jammen godt jeg kjøper sølv og gull med ekstreme sosialister på stortinget...
https://www.bangkokpost.com/business/18 ... ask-output
Just saying..
Det som er artig btw er at jeg begynte med alle anbefalinger for viruset allerede tidlig i min tid i Thailand...rett og slett for å være friskest som mulig..bra at thaier endelig følger etter..litt i overkant mye masker brukes i Bangkok..mange er for forurensing btw..ikke så godt å si hvem som bruker maske for hva..
Det skal lages masker for millioner i Bangkok. 3 stk gratis på beboer som kan vaskes. Neppe om jeg vil bruke. Tøystykker som jeg ikke vet hva inneholder som faktisk kan gjøre ting verre..puste ned masse "skit" kan være vel så skadelig..men kanskje greit for de som ikke har "bath" til å kjøpe seg masker ellers..Har Norge samme mulighet eller har de outsourcet ut alt av produksjon i Norge?
Just saying..
Selvfølgelig...Norges lederskap konsentrerer seg om kun kommende valg...også immigranter og klima da..alt annet er ikke viktig i deres tankebaner..Wood1958 skrev: ↑06 mar 2020, 00:45 En kan undres om den siste tweet kan gjelde oss?
2020-03-06 00.12.54.png
2020-03-06 00.37.25.png
de er for « gæli» st sivilforsvaret nærmest er utrangert de hadde i sin tid ) den kalde krigen» ABC tjeneste, nå er fjellanlegg nedlagt utstyr kastet og det er ikkno særlig
sivilforsvar,
dette er politikernes ansvar som ikke har opprettholdt beredskapen ,
sivilforsvaret var i sin tid betydelig og godt organisert,
men bevilgninger slutta fra regjeringens side
« nå står det 100 vis av nedrustning «Bedford» lastebiler uten batterier 50-60 pr gamle, ingen påtar seg ansvaret
sivilforsvar,
dette er politikernes ansvar som ikke har opprettholdt beredskapen ,
sivilforsvaret var i sin tid betydelig og godt organisert,
men bevilgninger slutta fra regjeringens side
« nå står det 100 vis av nedrustning «Bedford» lastebiler uten batterier 50-60 pr gamle, ingen påtar seg ansvaret
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. 
skal en vente til siste stund så må man nok ta til takke med det som er igjen på lager i verdensmarkedet av verneutsyr:noe det kom frem om for litt siden.Mange land har for lenge siden satt eksportrestriksoner på mye.Kolami skrev: ↑06 mar 2020, 04:56 Akkurat nå er jeg glad jeg er i Thailand..jeg trodde aldri jeg skulle si det..Jeg vet ikke hvordan de opptrer i Norge, men jeg ser at thaier tar ett stort ansvar i Bangkok btw..resten av thailand kan sikkert andre svare for..Jeg regner med at norsk mentalitet som at "det gjelder ikke meg/oss" har kommet til nytte i altfor mange episoder i Norge uten å slå ut..men når man først får knyttneven så er det for sent...
Det skal lages masker for millioner i Bangkok. 3 stk gratis på beboer som kan vaskes. Neppe om jeg vil bruke. Tøystykker som jeg ikke vet hva inneholder som faktisk kan gjøre ting verre..puste ned masse "skit" kan være vel så skadelig..men kanskje greit for de som ikke har "bath" til å kjøpe seg masker ellers..Har Norge samme mulighet eller har de outsourcet ut alt av produksjon i Norge?Hva med mat? Godt at thailand er selvforsynt...jeg ser gode tider i Thailand i krisetider..Jeg kan ikke si det samme om Norge er jeg redd for hvis dette varer en stund..alle land vil konsentrere seg om seg selv, men ikke Norge da..jeg leste at det skulle lages en luftbro for å hente immigrantene i Tyrkia til Norge....jammen godt jeg kjøper sølv og gull med ekstreme sosialister på stortinget...
Just saying..
Hvis de nå finner ut at en skal begynne å skanne fks vil de oppdage at Taiwan, som storprodusent stoppet å selge ut for en uke siden.
India har masse medisinproduksjon men har nå sett at de kanskje trenger selv, så de har satt restriksjoner på eksport av medisin
Erna ber Norsk industri trå til .
men kanskje kan det trenges tiltak så de holder seg friske å kan gå på jobb også?.
Men mange Italienere her som turister. Så kanskje ikke så ille som tall kan gi intrykk av,Sikkert politikk der også.
Og i Asia tar nok folk mere ansvar for egen helse når de ikke har vårt helsesystem.En får satse på en mild variant selv om det er masse stygge tall rundt omkring, og som du sier masse :skjer ikke meg mentalitet:Tydligvis blandt politikere også
Som jeg har nevnt tidligere av de tiltak som jeg har sett hos thaiene er overfladiske.
Så vil tiden vise om hva som faktisk er verdt å lære av denne krisen som garantert kommer til å gå utover verdens økonomien i høy grad, der vi til syvende og sist sitter igjen med regninga. Altså den gjevne borger.
Så vil tiden vise om hva som faktisk er verdt å lære av denne krisen som garantert kommer til å gå utover verdens økonomien i høy grad, der vi til syvende og sist sitter igjen med regninga. Altså den gjevne borger.
Ståa fra i dag fra vårt kjære fødeland , synest det begynner å balle på seg.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/G ... onaviruset
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0 ... ldig-stort
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/G ... onaviruset
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0 ... ldig-stort
-
Arild Holtet
Det virker som om regjeringen i Thailand prøver å skjule utbrudd av corona viruset. Noen som er døde ble det sagt at de ikke døde av viruset men forkjølelse. De vil nok ha flere turister og bryr seg over hodet ikke om beskyttelse. Men å lyve og gjemme det bort er helt forkastelig.
A.H.
A.H.