Coronavirus 2020

Wood1958

Anurak skrev: 02 mar 2020, 21:04 25 smitta i Noreg nå, stiger kjapt.
Ikke bare her og det ser ut til at realitetene av effekten med tiltak kommer sigende, Og Trump må kanskje ha hjelp fremover av sine ikke alltid beste venner, så som journalister og vitenskapsfolk.
Nå er jo Norske astmatikere, diabetikere og folk med hjertelidelser priviligerte med vårt helsevesen, i langt høyere grad enn i noen annen nasjon.
Dette,er nå den mest utsatte gruppen og det er mange. Mange av tiltakene utenfor Norge går også ut på å beskytte de.
Jeg leser om Italienere som bes holde,seg inne om de er over 65 de neste uker, også i England gis det råd om at de over 60 skal ungå tette folkemasser. Samtidig er det henvendelser rundt omkring ifra om at folk skal tenke smittespredning med henvisning til hensynet av de utsatte.
Savner slikt herfra hvor vi får beskjed om at dette tåler vi.
Det er jo også en stor utsatt gruppe i fks Asia, så selv om de vanligvis ikke blir tatt,så mye hensyn til . Blir det heldigvis de som gårbest ut med vestens krav om at virus skal vekk for at lendene skal være atraktive å ha noe med å gjøre fra verdenssamfunnet. Dette mens vi paradoksalt selv desverre ser ut til å være villige til å ofre de uten tiltak.
Samtidig ser det ut til at slike omstendigheter ikke skal taes hensyn til, vi tåler dette og skal selvfølgelig kunne reise rundt og være,smittebærere , uten hensyn til hva det medfører for andre. Jeg synes det blir mye inkonsekvens. På lik linje med at det samme viruset som er farlig andre steder og en ikke kan omgåes mennesker med det, er komplett ufarlig i massemønstringer når Trump har valgmøter.
Det fikk han direkte spørsmål om og bekreftet,at var trygt.Ja det ikke lett å bll klok på.
På lik linje med vårt såkalt føre var prinsipp.
Det kan være at de andre med sine føre var prinsipp også lytter til WHO og har under overveielse at det ennå ikke fra WHO sin side vil kalle det sesongbetont og følger utviklingen da det sprer seg i trakter hvor influensasesongen også er på hell. Og,at det ikke er medisiner eller vaksiner tilgjengelig Men hensynet til utsatte nevnes ofte også.
Så hvem vet kanskje skal vi igang med massetest for å utryde selv senere, men en får jo håpe det beste og at vi slipper slikt.

Fra meteren
2020-03-03 00.03.13.png
Wood1958

Blir også intresant å se hvordan Kineserene selv reagerer etterhvert, jeg leste i The Bejinger om at det står 2 Russiske fly i karantene der,
Et fly kom i går og hadde vistnok en kinesisk turist med seg fra Iran som var positiv, i dag kom det vist et fly med en som hostet og hadde symptoner fra Roma via Moskva. Etter den ryddesjauen de har hatt blitt nødt til å ta så
er det kanskje ikke så stor lyst til å se på,det som ufarlig?
Kineserene friskemelder og det kom noen flere friskemeldet fra Italia så stabile tall samlet.
En får håpe det kommer flere friske fra Italia og Iran jeg vet ikke om hvodan de gjør om de har karantene eller om de vlir testet.
Så ellers Australia ikke sparte på testkit heller . De hadde brukt 10 000 kit får å finne 33 positive.
Fra meteren
Screenshot_2020-03-03-01-52-24.png
Wood1958

Eu høyner farenivået,
Både US og England åpner for å,stenge skoler å byer.
Vi skal ikke slikt men la det yngle å,se på,det,som hysteri.
Det blir spennende å,se hvordan vi i så fall blir sett på av andre.
England lager lover Kinastyle,
Australia børster støv av noen gamle lover,som ikke er langt unna,
Trump sin nye stab tar,en usving nå .
Skal igang med produksjon av 1 million testkit.
Ser samme bilder,fra Iran som Kina med desifinsering av gater osv.
Vet ikke etterhvert da hvordan andre vil se på vår foregangslandsmodell..
Bør vi endre kurs selv om viruset kanskje ikke er,så farlig?

https://londonlovesbusiness.com/eu-has- ... e-to-high/
https://www.abc.net.au/news/2020-03-03/ ... h/12019982
https://www.politico.com/news/2020/03/0 ... nce-119051
2020-03-03 02.28.47.png
2020-03-03 09.43.51.png
2020-03-03 09.41.11.png
Wood1958

Oppdatering fra tidligere inlegg
Jeg trodde at dette helsepersonalet som kom fra strøk med smitte skulle være hjemmekarantene, nå har helsedirektøren klargjort.
Det skal de ikke, de skal bare ikke gå på jobb i 14 dager, og henviste til at tiltaket var fordi de var endel av viktige funksjoner blandt oss samtidig ber de om at det også vurderes for de som har samfunnsviktige funksjoner.
Vi har også fått litt flere,på listen også en til fra øyeavdelingen på Ullevål., Ligger visst oså et cruisekip med mulig 2 smittede.
De har vist nær kontakt med en smittet i Tyskland.
Nå har man vel allerede fått se smittspredning på slike skip.
Så jeg er litt forundret over at de 2 pågjeldene er satt i karantene på skipet.Vet da ikke om de andre eventuelt får gå på land.
Senere skal en evenuelt vurdere hvodan de skal håndtere sitationen, så det er jo flott att de har planer om å vurdere senere.
Kanskje som Svenskene en karantenstasjon på slike steder kunne begrense tenker jeg til en får svar på prøver . Sånn i bedre føre var tenkning,
Tenker på han oljearbeideren Phay skrev om. Nok av de i karantene kan kanskje påvirke etterhvert.
Fra VG og Dagbladet
2020-03-03 11.52.49.png
2020-03-03 11.51.53.png
Sist redigert av Wood1958 den 03 mar 2020, 12:18, redigert 2 ganger totalt.
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Fortsatt ifølge diverse smitte eksperter rundt omkring i verden, og min venninde synes dette nå går over alle støvelskaft. Men det må jo bare gå sin skeve gang uansett, og forhåpentligvis få bremset det inntil man har kontroll på hva som virker best for de som blir hardest rammet, og man også får tilbang på vaksiner til de som er i faresonen.

Uansett så går Songkran som planlagt med noen modifikasjoner! Les mer i artikkelen til Richard Barrow under.

🌞
Wood1958

Phay skrev: 03 mar 2020, 12:15 Fortsatt ifølge diverse smitte eksperter rundt omkring i verden, og min venninde synes dette nå går over alle støvelskaft. Men det må jo bare gå sin skeve gang uansett, og forhåpentligvis få bremset det inntil man har kontroll på hva som virker best for de som blir hardest rammet, og man også får tilbang på vaksiner til de som er i faresonen.

Uansett så går Songkran som planlagt med noen modifikasjoner! Les mer i artikkelen til Richard Barrow under.

Helt enig der,det går vilt for seg , men bør vi forholde oss til at det er idioti eller hvordan andre reagerer?
Brukeravatar
Phay

Wood1958 skrev: 03 mar 2020, 12:25 Helt enig der, går er vilt , men bør vi forholde oss til at det er idioti eller hvordan andre reagerer??
Jeg personelig har nå valgt å ikke reise hjem før jeg ser hvordan det utvikler seg, har jo ikke lyst til hverken isolering eller å smitt min mor på snart 80 år. Hadde ikke tatt lett på det om jeg skulle ha smittet henne med viruset, og hun hadde blitt alvorlig syk.

Ellers så forventer jeg at det blir restriksjoner med de som får lov å reise på jobb i Nordsjøen etterhvert, og har allerede hørt om en som fikk beskjed om å bare bli i Thailand inntil nærmere beskjed blir gitt. For mitt vedkommende som er freelance, har ikke hørt noen ting. Planen var nå å være her i to måneder uansett, og kanskje 3, men nå kan det fort bli Juni før jeg kommer hjemover også. Vi får bare se.

Her i Thailand så er det lite hysteri, foruten på Makro i Saraburi, der de målte temperatur på alle som skulle inn, og kikket overfladisk på alle, samt at alle fikk beskjed om å bruke sprit på hendene som var satt ut. Det er det første jeg har sett så langt av noen tiltak overhode foruten idiotiet vedrørende masker, noe jeg ikke bruker overhode. Men blir det krav om det, så må man vel?
🌞
Wood1958

Phay skrev: 03 mar 2020, 12:35 Jeg personelig har nå valgt å ikke reise hjem før jeg ser hvordan det utvikler seg, har jo ikke lyst til hverken isolering eller å smitt min mor på snart 80 år. Hadde ikke tatt lett på det om jeg skulle ha smittet henne med viruset, og hun hadde blitt alvorlig syk.

Ellers så forventer jeg at det blir restriksjoner med de som får lov å reise på jobb i Nordsjøen etterhvert, og har allerede hørt om en som fikk beskjed om å bare bli i Thailand inntil nærmere beskjed blir gitt. For mitt vedkommende som er freelance, har ikke hørt noen ting. Planen var nå å være her i to måneder uansett, og kanskje 3, men nå kan det fort bli Juni før jeg kommer hjemover også. Vi får bare se.

Her i Thailand så er det lite hysteri, foruten på Makro i Saraburi, der de målte temperatur på alle som skulle inn, og kikket overfladisk på alle, samt at alle fikk beskjed om å bruke sprit på hendene som var satt ut. Det er det første jeg har sett så langt av noen tiltak overhode foruten idiotiet vedrørende masker, noe jeg ikke bruker overhode. Men blir det krav om det, så må man vel?
ja jeg misunner deg. min kjære vil se an sitt besøk for tiden.
Sikkert fint å bli i Thailand, ser ellers nå at SAS innskrenker til fra Italia.vet kke hvor lenge., ser fra andre steder de amerikanske har fks lagt ned til Italia for 2 mnd.
Nå kan det være slik som små tiltak (sprit på hendene kan være spredningsdempene. ikke vet jeg
Samtidig regner Italinerene med topp om en drøy uke, så en får se og du får nyte songkran
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

helse ministri i thailand har utferdiget varsel
om 14 dagers karantene fra 15 land
blandt annet tyskland men ser ut til det er mye usikkerhet,
min datter har planlagt ankomst på torsdag fra berlin!
kona ringte nå til thai airways de sier at mye forandrer seg men det vil bli screeningundersøkelser på flyplassen
jeg skal ikke spre rykter!
men det står i bkk post om 8 land
hva tiltakene blir avgjøres fortløpende
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay

Wood1958 skrev: 03 mar 2020, 12:41 ja jeg misunner deg. min kjære vil se an sitt besøk for tiden.
Sikkert fint å bli i Thailand, ser ellers nå at SAS innskrenker til fra Italia.vet kke hvor lenge., ser fra andre steder de amerikanske har fks lagt ned til Italia for 2 mnd.
Nå kan det være slik som små tiltak (sprit på hendene kan være spredningsdempene. ikke vet jeg
Samtidig regner Italinerene med topp om en drøy uke, så en får se og du får nyte songkran
Din kone/kjæreste er i Thailand?

Sas innskrenker pga etterspørsel så jeg om jeg ikke tar feil, og ikke pga viruspredningen?

Nyte Songkran? Hvordan er det mulig? :? :P :lol:
🌞
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»