Så har vi fått våres første offisielle smittede, men er vel 2 selv om den andre er på Italiensk liste.Ble vist tatt ut i en rutinesjekk ved ankomst Norge, og svar på prøven kom i dag. Virker litt sen gang i det i forhold til andre land. var vist en som kom fra et utsatt sted i Kina uten nærmere bekrivelse.
Tyskerene sier de må forberede seg på epedemi, da de nå med 16 stk sier de ikke har kapasitet til å spore kilder mere?
Kanskje bare en pen måte å være realist på tror jeg uten å vite..Var det terror eller noe mere farlig så var det nok mere resurser.
Ellers har San Fransisco allerede meldt:state of emergency :uten noen smittede.og Trumph skal holde en pressekonferanse om en drøy times tid.
Da har vel dagens tall fra Kina kommet så legger ut til den tid. Også litt om testresultater sånn om muligheter til å være smittet, vi har nå hatt fri flyt av folk hit og dit lenge
Fra metern.
Coronavirus 2020
Ikke vet jeg om andre fulgte pressekonferansen , men det var vist i noen medier nevnt før at han ikke likte de siste som kom med fra cruisebåten og noen skulle vekk.
Ser nå at Azar bedyrdet at han ikke var fjernet og Trumph som sa at nå var det visepresident Pence som er ansvarlig.
Det har også vært admininstrerende direktør fra CDC som har vært i pressen den senere tid.
Redfield var til stede men det var den administrerende direktør som hadde ordet, og ikke mye smil mellom de når seansen var over.
Fint å betryggende for mange å høre hvordan de har kontroll, jeg har nevnt svakheter med for privatpersoner med å teste seg og å behandle seg med privat sykehusvesen.
Så litt ironi ble det vel når det under pressekonferansen dukket det første tilfelle i Amerika uten reisehistorie. Samtidig har det kommet mange flere i Europa i dag med røtter i Italia, En i Spania kom tilbake fra Italia for ca 3 uker siden. Så kan ha vært mange der i det turistlamdet.
I
HongKong var det vel også rimelig åpent til Kina i begynnelsen men de har da rimelig kontroll. Dukket en opp der i dag å er den yngste de har fått. 16 År gammel student. Ser ut til at de styrer utviklingen bra i Asia utenom Korea men de kan kanskje få kontroll der også, får håpe det.
Kikket litt tilbake det har nå vært flere dager med fallende tall fra Kina. Ligger vel på ca 23 Januar og de første friskemeldte kom 31 Januar, så en skal kanskje forberede,seg på noen uker med hoste å slikt.En får se. Samlet sett går tallene i riktig retning
Fra metern Så kom det flere,friske fra Kina mens jeg skrev
Currently Infected Patients 46,554 så ca 12000 mindre enn på det værste, ca 1 uke
Ser nå at Azar bedyrdet at han ikke var fjernet og Trumph som sa at nå var det visepresident Pence som er ansvarlig.
Det har også vært admininstrerende direktør fra CDC som har vært i pressen den senere tid.
Redfield var til stede men det var den administrerende direktør som hadde ordet, og ikke mye smil mellom de når seansen var over.
Fint å betryggende for mange å høre hvordan de har kontroll, jeg har nevnt svakheter med for privatpersoner med å teste seg og å behandle seg med privat sykehusvesen.
Så litt ironi ble det vel når det under pressekonferansen dukket det første tilfelle i Amerika uten reisehistorie. Samtidig har det kommet mange flere i Europa i dag med røtter i Italia, En i Spania kom tilbake fra Italia for ca 3 uker siden. Så kan ha vært mange der i det turistlamdet.
I
HongKong var det vel også rimelig åpent til Kina i begynnelsen men de har da rimelig kontroll. Dukket en opp der i dag å er den yngste de har fått. 16 År gammel student. Ser ut til at de styrer utviklingen bra i Asia utenom Korea men de kan kanskje få kontroll der også, får håpe det.
Kikket litt tilbake det har nå vært flere dager med fallende tall fra Kina. Ligger vel på ca 23 Januar og de første friskemeldte kom 31 Januar, så en skal kanskje forberede,seg på noen uker med hoste å slikt.En får se. Samlet sett går tallene i riktig retning
Fra metern Så kom det flere,friske fra Kina mens jeg skrev
Currently Infected Patients 46,554 så ca 12000 mindre enn på det værste, ca 1 uke
Ser sånn sett ut til at det blir verden utenfor Kina sin tur,det tok sånn sett 3 uker til det flatet ut på kurven der.samt at det kom flere,friskemeldte en syke
Kan virke som det er Iran, Italia og Spania som peker seg ut som de plassene som det sprer seg fra I Europa nå om dagen.
Og kanskje blir ikke helsedirektøren lyttet til i når jeg leser om dette hotellet i karantene.
Han bekymrerseg mere om årets influensa.En ting som Trump også var inne på i sin tale.
Han ble ellers,spurt om de hadde planer klare så de kunne sette inn tiltak som i Kina, på dette svarte han at de hadde planer så de kunne trffe tiltak i mye større omfang, hva nå enn det betyr.
Det har vært mangt og meget om "mørketall " i Kina. Hvor mange det er eller blir i US med de prisene for å teste seg kan en kun gjette på.
På lik linje med Europeeres vaner med å gå på jobben med et "snev av influensa"
Smitte som sprer,seg i land hvor mange av Europas pensjonister ofte er kan kanskje også bety noe etterhvert, de er vel i den sårbare gruppen.
Når det gjelder tester av oss og de som kommer hit. Har en foretatt ca 100 siden det begynte i Kina. Så vi skal ikke se vekk ifra at det vandrer en og annen smittebærer her heller, å kanskje noen drar med seg smitte hjem til hvor en kommer fra.
En får håpe kurven etterhvert flater ut og går nedover også utenfor Kina.
Fra Metern
Kan virke som det er Iran, Italia og Spania som peker seg ut som de plassene som det sprer seg fra I Europa nå om dagen.
Og kanskje blir ikke helsedirektøren lyttet til i når jeg leser om dette hotellet i karantene.
Han bekymrerseg mere om årets influensa.En ting som Trump også var inne på i sin tale.
Han ble ellers,spurt om de hadde planer klare så de kunne sette inn tiltak som i Kina, på dette svarte han at de hadde planer så de kunne trffe tiltak i mye større omfang, hva nå enn det betyr.
Det har vært mangt og meget om "mørketall " i Kina. Hvor mange det er eller blir i US med de prisene for å teste seg kan en kun gjette på.
På lik linje med Europeeres vaner med å gå på jobben med et "snev av influensa"
Smitte som sprer,seg i land hvor mange av Europas pensjonister ofte er kan kanskje også bety noe etterhvert, de er vel i den sårbare gruppen.
Når det gjelder tester av oss og de som kommer hit. Har en foretatt ca 100 siden det begynte i Kina. Så vi skal ikke se vekk ifra at det vandrer en og annen smittebærer her heller, å kanskje noen drar med seg smitte hjem til hvor en kommer fra.
En får håpe kurven etterhvert flater ut og går nedover også utenfor Kina.
Fra Metern
Sist redigert av Wood1958 den 27 feb 2020, 12:17, redigert 1 gang totalt.
Ja det er jo utrolig, tyskera blandet tidlig inn G7
Nå jobber de med andre forsyningslinjer selv om tallene går ned
En vesentlig faktor i Amerikansk valgkamp er helsesektor i år
Hvorfor er det stort sett lite tiltak mot land som er mere handelspartnere med US kontra China.
Men det er tanker jeg gjør meg.
Det er jo forsåvidt ikke så ille tall.
Trumpen kom nettop hjem fra India og har gjort store handelsavtaler.
Mye merkelig igrunn når det allikevel har vært tegn en stund på noe som går over som andre viruser.
Blir brukt politisk for alt det er verdt.
Fiender som en ikke tror skjuler tall,en selv ikke oplyser
Ufarlig som influensa på hjemmebane , mens andre sprer,død og fordervelse mot vesten med sin oppførsel.med samme virus.
Det er utrolig å,se hva som skjer på en mnd pga 27 døde kinesere og 800 smittede
Men se,fks, hvordan denne tikker opp,samtidig,
hmmm,Wood1958 skrev: ↑27 feb 2020, 13:10 Ja det er jo utrolig, tyskera blandet tidlig inn G7
Nå jobber de med andre forsyningslinjer selv om tallene går ned
En vesentlig faktor i Amerikansk valgkamp er helsesektor i år
Hvorfor er det stort sett lite tiltak mot land som er mere handelspartnere med US kontra China.
Men det er tanker jeg gjør meg.
Det er jo forsåvidt ikke så ille tall.
Trumpen kom nettop hjem fra India og har gjort store handelsavtaler.
Mye merkelig igrunn når det allikevel har vært tegn en stund på noe som går over som andre viruser.
Blir brukt politisk for alt det er verdt.
Fiender som en ikke tror skjuler tall,en selv ikke oplyser
Ufarlig som influensa på hjemmebane , mens andre sprer,død og fordervelse mot vesten med sin oppførsel.med samme virus.
Det er utrolig å,se hva som skjer på en mnd pga 27 døde kinesere og 800 smittede
Men se,fks, hvordan denne tikker opp,samtidig,
det er for meg « litt skummelt» og
jump to conclutions»
men en blir jo veldig usikker!
når en leser og hører om viruset,
takk for svar « wood»
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. 
Litt mere om disse såkalte mørketall fra Kina som jo vesten har maset om.
Nå er det som jeg forstår ikke så mange nasjoner som vil ha mange tall på listen.
Og mens Amerikanerene legger ut om sine flotte tiltak dukker bakhistorien om gårsdagens tilfelle opp.
CDC har en praksis hvor de ikke utfører ikke coronatest om vedkomende ikke kan visee til reisehistorikk. Eller kontakt med andre som har reist.
En får jo håpe for,Amerikanerene at denne praksis endres.
Og jeg holder muligheten åpen for at vi kanskje ikke da har reele tall fra den kanten heller.
Fra The Hill
https://thehill.com/policy/healthcare/4 ... a-hospital
Følger opp
Ny pressemelding fra den kant, ser ut til at de er i rute igjen med tiltak neste uke.
https://www.npr.org/sections/health-sho ... paign=news
Nå er det som jeg forstår ikke så mange nasjoner som vil ha mange tall på listen.
Og mens Amerikanerene legger ut om sine flotte tiltak dukker bakhistorien om gårsdagens tilfelle opp.
CDC har en praksis hvor de ikke utfører ikke coronatest om vedkomende ikke kan visee til reisehistorikk. Eller kontakt med andre som har reist.
En får jo håpe for,Amerikanerene at denne praksis endres.
Og jeg holder muligheten åpen for at vi kanskje ikke da har reele tall fra den kanten heller.
Fra The Hill
https://thehill.com/policy/healthcare/4 ... a-hospital
Følger opp
Ny pressemelding fra den kant, ser ut til at de er i rute igjen med tiltak neste uke.
https://www.npr.org/sections/health-sho ... paign=news
Han var nå flink på pressekonferansen da , når han viftet med arket som var liste over land med best beredskap.
Us på top, nevnte også Th blandt de beste.
En måned etter det startet så har de hverken masker til helsepersonell eller testkit som duger
At de samtidig har spekulert i uhell ved et anlegg for bakteriologisk krigsføring .
Ja sikkert betryggende for Amerikanere som har angsten