Så er det igjen uenigheter om tall, nå er det vist noe mellom Hubeiprovimsen og de høyere opp en de.
Så det blir vel litt korigering senere. Men de samlete tall ser nå bedre ut selv om de er mere spredt. Karantene i Italia. Det er store tall i forhold til smittede der Men ser det er mange mellom 80 og 90 år.Samtidig er det vist en cancerklinikk som er en fellesnevner for mange tilfeller der.
Og i Amerikansk presse blir det noen steder fremlagt som værre enn Wuhan , men som vanlig årsaker og alder nevnes ikke så mye. Det ser ellers ut til at flere og flere i Amerika ikke tror de går fri nå, så det er debatt om å få mere penger til utstyr.
De har vist ikke mere enn 30 millioner masker på lager og trenger fks 300 millioner .Ser ut til at tillit til fks noen politikere som sier det går bra er minkende.
Det går det vel langsomt bedre i Kina så nå er det Iran som ikke forteller. Men de stoles jo ikke på hva de sier uansett .Stygge tall der også.
Men de mente karantene av byer hørte første verdenskrig til.Så,de skulle ikke inføre det.
Ser ut til at karantene kan bli en ny sak. Var en Italiener som hadde smitte på Gran Kanari så nå er hotellet med 1000 gjester i karantene, forløpig på ubestemt tid.
Samtidig så har det vel dukket opp tilfeller rundt omkring i 5 andre land i Europa i dag. Alle med smitte fra Italia. Som jo har sin karantene.
Også en i Algeri som forlot Italia for over en uke siden. De siste flere tilfeller den senere tid i Canada stammer fra en kvinne som kom fra Iran.
Da ser jeg ikke vekk ifra at det kan ha kommet mange flere fra de 2 lendene så kanskje litt sent å stenge av..
De,første,Amerikanske studenter forlater Italia og jeg tror det var Ukrainia som snakket om å sende fly å hente.
Snakker litt med min kjære og jeg synes de takler slike ting bedre andre steder.Ikke bare Asia.(tenker fks steder med kolera)
Og selv om ikke WHO vil erklære pandemi ser det ut til at flere og flere oppfordrer,til å foberede seg på det.
En får se hvordan det utvikler seg, men tror EU er enige om å holde grensene åpne .Amerikanerene blir i endel medier oppfordret seg til en dagligdag som kan bli "disruption to everydays life"
Positivt allikel at det også går ned med antall alvorlige/kritisk
Grønne land er såkalte,friskemeldte, så ser ut til at Vietnam lykkes bra uten å bli isolert.
https://www.reuters.com/article/us-chin ... SKBN20J1Y4
Korrigering med de siste friskemeldte fra Kina