Coronavirus 2020

Svar
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Svar fra min venninde.

«Hi! 🙂 So far it doesn't seem like any issue for healthy people - actually influensa is more to be worried about! So I wouldn't be too concerned about it - just a new virus so lots of media hype 😉 Have a wonderful time in Thailand 🙂 I just got home from a week+ of working in Bangladesh and afterwards a weekend in Bangkok - only difference is less chinese around! 🙂 🙂»
🌞
Wood1958

RobertX skrev: 05 feb 2020, 06:11 Jeg holder en knapp på norsk helsevesen uansett i forhol til Filippinene. Mulig Thailand er bedre enn Norge om man har penger til å bruke Bumrungrad Hospital og de andre super-sykehusene.

Livet er farlig uansett, og et lite Corona virus bør ikke skremne oss fra gledene ved livet.
Sånn statistisk ikke holdbart seg selv. Så er dødeligheten like stor.med helsevesen..tenk på de som bor litt utenfor allfarvei her.
Ikke for det selv våre byer er jo landsbyer i forhold til mye av byer.
Wood1958

Nå eskalerte US og gav reiseråd klasse 4 dvs si som til Irak eller Afghanistan
Hvordan ville vi sett på kinesere
Om de gav samme reiseråd til sine folk når influensasesongen er i vesten?
Evakuerte sine folk
Resten av asia fulgte blindt etter.?
Men asiaterne reiste seg imellom.
De har litt erfaringer med slikt og jeg er imponert over hva Kina gjorde.
Men som sagt jeg synes månelandingen på Mongstad er liten i forhold
Wood1958

Så kom dagens tall frea dette verdensmeteret som ref til Who.
Hvem en skal holde en knapp på vet ikke jeg Robert, de som vil offentligjøre tallene og opplyse, wHo sier vel nå at det har vært flere vestlige land som ikke er så villige til opplysninger.
Her sier vi fks noe til pressen om han vi henta pga personvern.
Likefullt ikke mere dødelig enn det er og ikke mindre dødelig enn det er. Når Kineserene har sett vestens reaksjon er jeg lei for at jeg ikke kan kinesisk og de ikke har åpen presse.Mange Thaiere sier ting tong farrang og jeg undres hva Kinesere sier i denne saken ?
Men men vi tenker forskjellig de og oss vær til våre samfunnsnormer😊
Og ting synes på statistikk så får en tolke de som en vil
2020-02-05 11.20.10.png
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

[mention]Wood1958[/mention]

Bare for å gjenta, hun jeg fikk svar fra, har vært i de værste områdene med epedemier de siste årene, og jeg tror hun ver hva hun snakker om. Forsker på ebola, sars hun har vært der!
🌞
Wood1958

Phay skrev: 05 feb 2020, 12:10 @Wood1958

Bare for å gjenta, hun jeg fikk svar fra, har vært i de værste områdene med epedemier de siste årene, og jeg tror hun ver hva hun snakker om. Forsker på ebola, sars hun har vært der!
Ja det virker som rimelige resonomanger,ogmvurderinger fra henne, jeg tenker også,at selv om det er kolera og,annen skit rundt omkring , lamgt farligere som du nevner ebolautbrudd. Verden reagerer ikke som i dette tilfelle.
Synes det har vært,slett,grunnlag for reaksjoner, mener omstendigheter rundt rapporten som hvorfor døde de ? Og omfanget (17døde)Nå har nå har vi utrykket facefaktor om asiater og det blir jo kanskje noe å tenke på når verden går back to normal, sånn hvilke grunner de oppgir for at det blir trygt å fly til kina fks .og takk for din utlegg av svar fra henne
Wood1958

Glemte denne
Nå er det jo kommet frem at det har sengeplasser på intensivavdelingene som skapte,de høye døstall.Når ,det kommer frem at tallene fra resten av Kina utenfor wuhan er på nivå med vår influensa , Så,skal,det sikkert non kaffekopperr til føre noen krise på folk og utryddelse kommer på tale.
Regner med at det der som her er større,fødseltall selv om en får håpe,de,finner medisin.
Nå dør vel,slike influensaepedimeier ut også av å til. Så,en får,se. Når vi nå også,er innom Ebola så er det jo langt værre, men selv om det er et utbrudd i fks congo så,evakuerer vi da ikke resten av Afrika.og erklærer komtinentet som like farlig som en krigssone?
2020-02-05 14.33.23.png
Wood1958

Sånn ut ifra hva som ser ut til å dukke opp bør kanskje også slike ting nedjusteres.De begynner å få litt mere statistikk og overblikk over sykdomsforløp.
Statistikken over nye tilfeller vil vel kanskje også da falle, om noen ringer legen og sier de har feber så kommer det kanskje ikke en ambulanse og et eget smitteisolat venter med fullt legeteam. Kanskje en får beskjed om å ta sofaen å se det litt an noen dager.jeg ser ikke helt vekk ifra det.

2020-02-05 16.04.54.png
2020-02-05 16.04.54.png (12.13 kiB) Vist 2530 ganger
Wood1958

Fant en tidslinje fra utbrudd til tallene som førte til alle disse vedtakene og Kina farlig som en krigssone.
Den er fra første dødsfall frem til de 27 som laget grunnlag for statistikk.
I Norge har jo vi mellom 700 og 900 i året som dør .influensaperioden er mest i en kort sesong om vinteren. Så jeg ser ikke vekk fra 2 i døgnet i den perioden.Men har ikke tall.kun min gjetning.
Så ville vært like mange i samme tidslinje her.Nå er jo de litt flere. Sånn 1.4 miĺiard og det blir andre perspektiver på utbrudd.
Regna litt på forholdstall befolkning.
5 millioner Nordmenn mot 1.4 milliard.
Utbrudd ca 800 i Kina
Det hadde blitt et influensautbrudd på hele 3 og en halv person i Norge.
Undres på hva vi ville tenkt om asiater om de sendte fly og evakuerte.og sammenlignet med like farlig som i krigssoner.
Stakkars oss som har en halv million med influensa i året.
Får jo håpe de ikke svarer med samme mynt mot vesten etterpå

https://www.aljazeera.com/news/2020/01/ ... 54884.html
Wood1958

Sånn om alder , de døde er jo som Robert sier også eldre, samtidg har de underliggende sykdommer som diabetes og bla hjertesykdommer.
Detter jo i mange tilfeller vi helbreder så jeg vet ikke hvordan slikt kommer til å spille inn etterhvert.
Også forskjeller i de forskjellige provinser.. men så,at nå er nivået på såkalt kritiske pasienter ned i 12%, og hva slikt vlir etter et par dage med surstoff, fks vet en jo ikke.
Fra meteren
2020-02-05 23.59.02.png
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»