Tallgrunnlag, dødsrate alder,osv,var nå engang basert på tall fra bare Kina i en utbruddsfase, en av årsakene Amerikanerene har gitt for sine såkalt reiserestriksjoner var muligheten til "advekat legehjelp" En annen er,evalueringene de tok etter noe meslingutbrudd (tror det var det)
Flere og flere,blir friske, hvem vet kanskje han på Fillipinene også hadde klart,seg med intensivbehandling, jeg har ingen forutsetning for å,si noe , ikke lege og vet ikke hva som er årsak.
Vet igrunn heller ikke noe om influensa(vanlig type)som har lave tall på statistikk, for alt jeg vet er dødligheten forskjellig fra sted,til sted,der også.
Og om det har hvert mangel på kapasitet til å håndtere disse pusteproblemer , som jo bare 20 prosent får, og det nå kanskje er muligheter til å få hjelp for med nye sykehus, kan jo tallene bli vesentlig bedre også.Ser ikke bort fra faktorer,som evalueringer av behandlinger også kan få betydning.
Som før nevnt så har det vært andre fks sars og mers det er sammenliknet med, vesentlig farligere, men da sett over lamg tid
Ikke kommer det,frem heller om det fks er,statistikk fra kun noen få,steder med mangel på Fks legehjelp, og hvor folk bor tett som i fks Kina)
Så jeg velger å avente dødlighet osv,
Fremover går det på statistikkene på komplikasjoner også , nå nede i 13 %
Og spredningsfaktor kan også være vesentlig forskjellig etterhvert hvor almenkunnskap om spredning ved hoste kan være forskjellig.(hygiene ved fks matlagning)