[size=125]Velkommen til Asianet.no[/size]

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

Internasjonalt førerkort.

apekatt1
x 48

12 jan 2020, 06:49

Phay skrev:
11 jan 2020, 18:02
Jeg mener det er 90 dager!

Note: Although International Driving Licences are valid for up to one year after arrival in Thailand, after three months many comprehensive insurance policies are made void if still driving on a foreign licence. Licence holders may only drive the category of vehicle for which their licence is valid.

Google search nøkkelord "international driver license valid thailand months" ser jeg flere kilder opplyser 3 måneder og ikke 2.

Jeg leste på linken din:
"You can use an International Driving Permit as a tourist, but if you’ve been in the country for 60 days or more then you are supposed to get a Thai driving license"

Men det står "supposed", altså ikke MÅ. Og jeg har non im 90 dager visum fra thai ambassaden i Norge.

Vel vel... Jeg starter løpet i morgen, har bare vært i Thailand i 40 dager nå. Det blir sikkert litt hit og dit for å fikse papirene, jeg har bostedsbevis fra immigration, to helseattester fra det lokale sykehuset, internasjonalt førerkort, norsk førerkort, pass, Bath og god tid 👍😄

Hvis dette ikke holder skal jeg rapportere hva mer biltilsynet i Sisaket vil ha.

🙈🙉🙊
Apekatt1
3 x
apekatt1
x 48

13 jan 2020, 13:43

apekatt1 skrev:
12 jan 2020, 06:49

Vel vel... Jeg starter løpet i morgen, har bare vært i Thailand i 40 dager nå. Det blir sikkert litt hit og dit for å fikse papirene, jeg har bostedsbevis fra immigration, to helseattester fra det lokale sykehuset, internasjonalt førerkort, norsk førerkort, pass, Bath og god tid 👍😄

Hvis dette ikke holder skal jeg rapportere hva mer biltilsynet i Sisaket vil ha.

🙈🙉🙊
Apekatt1
Da har jeg fått thai Lappen for MC og bil. Ovenfornevnte papirer holdt, jeg måtte bare kopiere noen av dem. Kostnaden for hele greia i Sisaket var 310 thb på biltilsynet. Helseattester fra det lokale sykehuset og bostedsbevis fra immigration var gratis.

Her på bygda er de hjelpsomme og hyggelige 👍

Mvh
Apekatt1
4 x
Brukeravatar
sikry
x 682

13 jan 2020, 14:22

apekatt1 skrev:
13 jan 2020, 13:43
Da har jeg fått thai Lappen for MC og bil. Ovenfornevnte papirer holdt, jeg måtte bare kopiere noen av dem. Kostnaden for hele greia i Sisaket var 310 thb på biltilsynet. Helseattester fra det lokale sykehuset og bostedsbevis fra immigration var gratis.

Her på bygda er de hjelpsomme og hyggelige 👍

Mvh
Apekatt1
Brukte 100% samme fremgangsmåte som du har beskrevet ovenfor for 12.år siden , inkludert Baht. og god tid. :)
2 x
Svar

Gå tilbake til «Generelt»