[size=125]Velkommen til Asianet.no[/size]

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

Utbyggingen av Suvarnabhumi, Bangkoks hovedflyplass

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
Svar
Brukeravatar
tdr
Innlegg: 1153
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
x 1523
Kontakt:

#1

25 sep 2019, 20:36

Flyplasser finner jeg alltid interessante, det er med stor fascinasjon jeg ser på alt fra arkitektur, folk og flyene i seg selv. Blir imponert av logistikken som skal til både med tanke på folk, bagasje og fly. Det er enorme antall mennesker som skal til for å løse alle oppgavene. Arkitektene som står bak slike prosjekter har virkelige mange og spennende utfordringer.


Suvarnabhumi feirer 13 år i drift 26.-28. september 2019






Dagens hovedterminal på Suvarnabhumi ble offisielt satt i drift i 2006 og ble bygd for en kapasitet på 45 millioner passasjerer. Byggingen av den 563000 kvadratmeter store terminalbygningen var den største terminalen som er bygd i en fase. Flyplassen har verdens fjerde største passasjerterminal. Kontrolltårnet er verdens høyeste frittstående kontrolltårn med sine 132,2 meter.

Flyplassen vokste seg raskt over antallet passasjerer den var dimensjonert for og konstruksjonen av ny terminal og andre fasiliteter er godt i gang. I ulike faser er det planlagt total kapasitet på hele 125 millioner passasjerer, 90 internasjonalt og 35 innenlands.


Fase 2

https://www.youtube.com/watch?v=T67il1TuoDg

Pågående utbygging skal gi en økning av kapasiteten til 65 millioner passasjerer og er planlagt åpnet i 2022. Terminalen som blir 216000 kvadratmeter får 28 gater og vil bli knyttet til eksiterende bygg med en underjordisk APM (Automated People Mover).


overview.jpg
Oversikt over fase 2
design.jpg
lookandfeel.jpg
apm.jpg
skisse_1.jpg
1.E.Curtain wall.1.jpg
2.E.SAT-1.2.jpg
kunst.jpg
Kunst skal også på plass

For informasjon om prosjektet, fremdriften og bilder: Progress Of Suvarnabhumi Airport Expansion, Phase 2

Wikipedia: Suvarnabhumi Airport

(Bilder og illustrasjoner fra AOT - Airports of Thailand)
1 x
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 621
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
x 668

#2

26 sep 2019, 05:29

Jeg synes denne nye flyplassen i Beijing var spektakulær.

https://www.vg.no/spesial/c/photo/OpPzV ... ent=row-21
2 x
Brukeravatar
tdr
Innlegg: 1153
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
x 1523
Kontakt:

#3

22 nov 2019, 01:44

Ytterligere utbygging av Suvarnabhumi er godkjent.

Den ny terminalen skal være i drift i 2023 eller 2024 og vil øke kapasiteten på flyplassen til samlet 82 millioner passasjerer årlig. Kostnadene for prosjektet er beregnet til 42 milliarder baht.

Det er også vedtatt en halvering av landingsavgifter for internasjonale charterflyvninger på seks flyplasser som AoT drifter for de neste fem månedene. Målsettingen med å senke avgiften er å øke turismen fra nå til Songkran neste år.


AoT green lights new terminal for Suvarnabhumi to double capacity
The Airports of Thailand has approved a plan to establish a second terminal on the northern part of Suvarnabhumi Airport. The board has also agreed to discount landing fees for international charter flights at six airports under AoT control for the next five months. The AoT controlled airports are Suvarnabhumi, Don Mueang, Phuket, Chiang Mai, Hat Yai and Chiang Rai.

The discount is 50% and gives international airlines half-price landing fees for five months.

The discount is an AOT strategy to boost tourism between now and Songkran next year.

For the new terminal, the AoT will submit plans for the second terminal to the Transport Ministry soon.

Construction cost of the new terminal is estimated at 42 billion baht. It is expected to become operational in 2023 or 2024, to help ease passenger traffic at the current terminal which is already over-capacity.

The new terminal will be able to serve a maximum of 40 million passengers a year. Once opened, Suvarnabhumi will be able to serve a total of 82 million passenger throughput each year.
1 x
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «I lufta»