DuckDuckGo søkermotor

Her diskutere vi teknikk, elektronikk, dingser, internett mm
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#11

LoYou skrev: 22 sep 2019, 08:25 Sjekk ut NordVPN.com , den bruker jeg - også på mobilen når det er nødvendig.
Har brukt den mye i LOS når jeg vil "være i Norge".
NordVPN har programmer/apper for de fleste enheter - https://nordvpn.com/download/
Koster ca 30 NOK per måned med en 3-års plan.


I tillegg bruker jeg Starpage.com som søkemotor
men fa,,,
jeg klarer ikke alle dissa forklaringene,
forstår « fuck all»
erjo pensjonert ing,
men skallen er proppa🙄😢
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#12

[mention]riflefish[/mention] og eventuelle andre;

Jeg skal forsøke i løpet av uken å lage en god oversikt på bruk av VPN på ulike plattformer og nettlesere i løpet av uken. Skal ta utgangspunkt i det som er fellesnevner for behovene til reisende til Asia.

Tenker ta for meg ulike løsninger som kan brukes på de enkelte enheter, det være seg pc/laptop og mobile enheter. Både Windows, Android, iOS og MacOS. Ser for meg ulike løsninger integrert i nettlesere, apper for installasjon og eksterne leverandører av VPN-tjenester.

Vil forsøke gjøre dette enkelt og lettfattelig.

Holder på med et oppussingsprosjekt så det er litt begrenset med tid og mye maling på fingrene om dagene/kveldene men skal se hva jeg får til.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#13

tdr skrev: 22 sep 2019, 17:06 @riflefish og eventuelle andre;

Jeg skal forsøke i løpet av uken å lage en god oversikt på bruk av VPN på ulike plattformer og nettlesere i løpet av uken. Skal ta utgangspunkt i det som er fellesnevner for behovene til reisende til Asia.

Tenker ta for meg ulike løsninger som kan brukes på de enkelte enheter, det være seg pc/laptop og mobile enheter. Både Windows, Android, iOS og MacOS. Ser for meg ulike løsninger integrert i nettlesere, apper for installasjon og eksterne leverandører av VPN-tjenester.

Vil forsøke gjøre dette enkelt og lettfattelig.

Holder på med et oppussingsprosjekt så det er litt begrenset med tid og mye maling på fingrene om dagene/kveldene men skal se hva jeg får til.
såååå bra!
du er en gentleman😂👍
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#14

Bruker Nord Vpn, men synes den stjeler mye båndbredde til tider.

Kjøpte 3 års abo fra de, som kostet 99 usd.

Fungerer for øyeblikket på HBO, Netflix, Sumo, Nrk og alle nettaviser med beskyttet materiale med tanke på geografisk plassering. Av og til så ramlet Netflix ut, men det ser ut til å være stabilt nå.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#15

Phay skrev: 23 sep 2019, 03:45 Bruker Nord Vpn, men synes den stjeler mye båndbredde til tider.

Kjøpte 3 års abo fra de, som kostet 99 usd.

Fungerer for øyeblikket på HBO, Netflix, Sumo, Nrk og alle nettaviser med beskyttet materiale med tanke på geografisk plassering. Av og til så ramlet Netflix ut, men det ser ut til å være stabilt nå.
kansje et dumt spørsmål?!
men trenger du VPN for og se netflix?
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#16

Bare om du følger Norske netflix utgivelser. Ikke samme rettigheter for Thai Netflix som Norsk. HBO Nordic må du ha vpn
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#17

Phay skrev: 23 sep 2019, 05:57 Bare om du følger Norske netflix utgivelser. Ikke samme rettigheter for Thai Netflix som Norsk. HBO Nordic må du ha vpn
er det noen forskjell på
Netflix filmer i thailand versa norge?
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#18

riflefish skrev: 23 sep 2019, 06:12 er det noen forskjell på
Netflix filmer i thailand versa norge?
Ja, både i utvalg av serier og filmer, også lanserings tidspunkt av de forskjellige seriene og sesongene. Thailand ligger som regel etter når det er snakk om samme serier og filmer.
🌞
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#19

tdr skrev: 21 sep 2019, 20:34 Mener å huske at man kan endre søkested og språk for Google søk i blant annet Chrome. Slik at Google oppfatter det som søk kommer fra Google.no i stedet for Google.co.th

Opera som nettleser har innebygd VPN som gir lett mulighet til endring av lokasjoner og dermed søkeresultat.

Kan se litt nærmere på muligheter i nettlesere når jeg er hjemme på stasjonær plattform.

Har jo registrert noen ganger etter jeg har vært på reise at noen nettlesere fortsatt tror jeg er i Thailand.

Selv har jeg satt opp privat VPN-server på fiberen her hjemme slik at mobile enheter og PC får samme eksterne IP som når jeg er hjemme. Vel, dvs jeg skal sette dette opp på nytt igjen da jeg i går fikk meg en ny router fra Netgate med pfSense. En kraftig brannmur som håndterer mye trafikk og samtidige brukere. Overkill til normalt hjemmebruk? Ja! Men morsomt og litt lærerikt. Og hvis VPN virker som det skal med ny router har jeg noen kjente som ønsker benytte denne.
Ja..jeg kunne nok tweaket litt..men kanskje det var noen andre nye søkermotorer der ute..men det ser ut som it bobla sin tid tok knekken på det som var ser det ut som..ikke mye nytt kan man si...
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#20

Phay skrev: 23 sep 2019, 06:53 Ja, både i utvalg av serier og filmer, også lanserings tidspunkt av de forskjellige seriene og sesongene. Thailand ligger som regel etter når det er snakk om samme serier og filmer.
thanks brother, vsr ikke klar over « slekt»
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Telefoner, mobiler og andre gadgets»