Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

hvor går turen etter thailand

Brukeravatar
RobertX
Sted: Hua Hin, Thailand
x 1559

06 sep 2019, 05:08

Skatteavtalen med Spania er nok en vits i forhold til hva vi har med Thailand. Er nok en avtale med EU som gir skattefradrag for betalt skatt. Fordelen med avtalen med Thailand er at vi får fradrag for beskattiget inntekt, og ikke selve skatten. Så for min del betalte jeg ca 15.000 kr i skatt til Thailand for 2018, og fikk igjen 59.000 kr fra Norge pga innntektsfradraget der. Netto ca 44000 kr. Så skatteavtalen med Thailand gjør det et par hakk mer attraktivt, selv om kursen er ganske dårlig i forhold til tidligere.

Når jeg får nytt skattetrekk der Thai skatten er tatt høyde for har jeg ca 30.000 kr netto å leve for i Thailand pr måned. Selv med dårlig kurs er det en fin slump å leve på.

Akkurat nå har jeg det fint her. Så jeg har ikke akkurat pakket koffertene og de står i gangen klare til utreise :lol:

Jeg klarer meg nok fint her selv om det går ned mot 2,5 i kurs.
0 x
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
riflefish
Sted: Bang pu
x 1934

06 sep 2019, 05:40

chelsea skrev:
06 sep 2019, 04:46
spania har skatte avtale med norge
vel, nå er ikke spania noe naboland til thailand da🙄
men singapoore og malaysia har,
0 x
if you want a friend, get a dog , because you cant trust anyone here ;)
MrDemongas
x 222

06 sep 2019, 08:14

Hva med Pakistan, da? Norsk-pakistanere som reiser hjem i aftensolen er vist fritatt for skatt, men om dette bare er rykter, det kan jo være.
Billig, kebab over alt og god flyforbindelse med Norge. Også kort reiseveg til Thailand om man savner sumtam og BKKs natteliv.
0 x
olek
x 142

06 sep 2019, 21:37

Vi skal arbeide i Norge noen år til, så blir det å finne et sted uten brøytekanter å nyte vinterhalvåret. Thailand er et flott ferieland så bahtkursen bekymrer oss overhode ikke sånn sett, men å kjøpe noe der har aldri vært alternativ for oss. Siden kona er fra Filippinene så er det der vi kikker litt først, alternativt Vietnam hvor hun også har forankring. Planlegger noen lengre opphold rundt på Filippinene de nærmeste årene for å se hvor vi trives, bygda er ikke noe alternativ, så CDO skal prøves, der er det en del gode ferdigstilte prosjekter både når det kommer til condominium og hus med land. Ei venninne av kona har akkurat kjøpt hus i en forstad der, 24/7 security, 4-5 soverom, to etg. Trivdes godt i Dumaguete så det skal også sjekkes ut nærmere, bakdelen der er at så vidt jeg vet ikke er noe moderne nytt å få tak i, det kan være vi ligger litt på vent der og melder interesse om det prosjekteres noe nytt med god standard i rimelig avstand fra boulevarden. Tilgang til bysentrum og helsevesen er blant kriteriene og det kan være andre steder som overrasker oss positivt. Vi har god tid.
2 x
chelsea
Sted: Bangkok
x 374

07 sep 2019, 08:43

olek skrev:
06 sep 2019, 21:37
Vi skal arbeide i Norge noen år til, så blir det å finne et sted uten brøytekanter å nyte vinterhalvåret. Thailand er et flott ferieland så bahtkursen bekymrer oss overhode ikke sånn sett, men å kjøpe noe der har aldri vært alternativ for oss. Siden kona er fra Filippinene så er det der vi kikker litt først, alternativt Vietnam hvor hun også har forankring. Planlegger noen lengre opphold rundt på Filippinene de nærmeste årene for å se hvor vi trives, bygda er ikke noe alternativ, så CDO skal prøves, der er det en del gode ferdigstilte prosjekter både når det kommer til condominium og hus med land. Ei venninne av kona har akkurat kjøpt hus i en forstad der, 24/7 security, 4-5 soverom, to etg. Trivdes godt i Dumaguete så det skal også sjekkes ut nærmere, bakdelen der er at så vidt jeg vet ikke er noe moderne nytt å få tak i, det kan være vi ligger litt på vent der og melder interesse om det prosjekteres noe nytt med god standard i rimelig avstand fra boulevarden. Tilgang til bysentrum og helsevesen er blant kriteriene og det kan være andre steder som overrasker oss positivt. Vi har god tid.
phil er ikke som thail det er hart å bo i philpine, nesten ikke noe virker der borte, der legger dem seg kl 8 opp igjen kl 05 med kakling av fiting haner mye fattigdom der masse tiggende unger mye scam lykke til
0 x
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway
x 2752

07 sep 2019, 08:57

chelsea skrev:
07 sep 2019, 08:43
phil er ikke som thail det er hart å bo i philpine, nesten ikke noe virker der borte, der legger dem seg kl 8 opp igjen kl 05 med kakling av fiting haner mye fattigdom der masse tiggende unger mye scam lykke til
Phil utvikler seg det også, og du blir nok overrasket om du reiser bortover nå, og ser deg rundt omkring i de større forstedene og byene, men det er mye tigging, og det er mer nød der borte slik jeg opplevde enn i Thailand. Thailand har ikke sult, eller nød i den forstand at normale mennesker ikke greier seg. Fint opplegg med både familie, templer som fungerer som en hjelpende hånd både med mat og husly.

Skal en bo på Phil, så må man menge seg mer med utlendingene, og bosette seg i nærheten eller på turiststedene, for å ha sånn nogenlunde ok fasiliteter, eller på "beste" vestkant, men det koster selv på Phil, som alle andre steder i verden. Vil man menge seg med fiffen, så koster det.

Thailand er og blir verdens beste expat land enn så lenge ja, selv om det begynner å bli dyrere.
4 x
Thaibreak
x 889

07 sep 2019, 14:40

Phay skrev:
07 sep 2019, 08:57

Thailand er og blir verdens beste expat land enn så lenge ja, selv om det begynner å bli dyrere.
Vet ikke om denne er postet før, men det er ganske mange som begynner å bli uenige med oss..

På denne listen ligger Vietnam helt oppe på 2.plass faktisk.

https://forum.thaivisa.com/topic/112206 ... paign=news
2 x
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway
x 2752

07 sep 2019, 14:48

Thaibreak skrev:
07 sep 2019, 14:40
Vet ikke om denne er postet før, men det er ganske mange som begynner å bli uenige med oss..

På denne listen ligger Vietnam helt oppe på 2.plass faktisk.

https://forum.thaivisa.com/topic/112206 ... paign=news
Tror nok det er forslkjellige kriterier ute å går blandt de som kårer disse.

Thailand slår Cambodia, Vietnam og Phil på dette, og ikke er det noe spesielt billigere i Vietnam om man ser på det å leve litt vestlig, og ikke som en lokal.

Syikehus
Infrastruktur
Restauranter
Sikkerhet
Tilgjengelighet (Flyreiser til og fra Thailand)
Maten
Brukbart Internet dekning over hele landet stort sett.

Det spiller også en stor rolle at jeg har dame fra Thailand.
0 x
chelsea
Sted: Bangkok
x 374

07 sep 2019, 15:02

Phay skrev:
07 sep 2019, 14:48
Tror nok det er forslkjellige kriterier ute å går blandt de som kårer disse.

Thailand slår Cambodia, Vietnam og Phil på dette, og ikke er det noe spesielt billigere i Vietnam om man ser på det å leve litt vestlig, og ikke som en lokal.

Syikehus
Infrastruktur
Restauranter
Sikkerhet
Tilgjengelighet (Flyreiser til og fra Thailand)
Maten
Brukbart Internet dekning over hele landet stort sett.

Det spiller også en stor rolle at jeg har dame fra Thailand.
ja den er postet av meg. merke seg at negria er foran italia hmmmmmm ;)
0 x
Svar

Gå tilbake til «Generelt»