[size=125]Velkommen til Asianet.no[/size]

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

Thailands økonomi , og valuta svingninger

Wood1958
x 357

12 aug 2019, 11:44

riflefish skrev:
12 aug 2019, 10:54
så lenge kjøpelystene asiater legger igjen
så mye som de gjør,
vel pensjonist plasser er på svingene,
men på kjøpesentra går det som hakka møkk
av kinesere og asiater
ingen bryr seg i dette landet om
pensjonister,
ser det ut til
hvor mange det er hadde vert fint og vite
åkke som,
thailand går som hakka møkk på valuta inn
eksport industrien ( også landbruk) lider
men ingen bryr seg om den dyre bathen
for folk som har sett ( 6,5 mot nok),
må vel gå i tempel og be?
om det hjelper🙄🙄🙄
Ja det er nok forskjellige motiver ute å går for hvorfor turister kommer til Thailand.
For vestlige så kan jo også Asiatisk mat være en faktor. Nå vet jeg ikke hvor høyt opp Thaimat rangerer for en annen Asiat,men leste en gang at Kinesisk mat var mere å anse som det franske kjøkken(I asia).I så fall så merkes vel heller ikke så mye av Thaispisestedene denne turistflommen.
Regner med at på lik linje med oss ,har også både kinesere og indere sin jungeltelegraf.
0 x
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway
x 2977

12 aug 2019, 14:01

De siste turene til Bangkok, så er det Kinesere, Indiere og Arabere som har dominert mellomklasse hotellene alla 4/5 stjernes thaistyle vurdering. Ett av hotellene hadde nå laget til frokost for de vanlige og en oppgradert en, der vi ikke så en Kineser eller Indier, men Araberene kostet på seg litt ekstra luksus med en oppgradering.

Kunne skrevet side opp ogside ned om oppførselen til nyetablerte Kinesere og Indiere, men skal ikke rangere mine opplevelser på generaliserende opplevelser
4 x
Brukeravatar
riflefish
Sted: Bang pu
x 2158

13 aug 2019, 10:39

Phay skrev:
12 aug 2019, 14:01
De siste turene til Bangkok, så er det Kinesere, Indiere og Arabere som har dominert mellomklasse hotellene alla 4/5 stjernes thaistyle vurdering. Ett av hotellene hadde nå laget til frokost for de vanlige og en oppgradert en, der vi ikke så en Kineser eller Indier, men Araberene kostet på seg litt ekstra luksus med en oppgradering.

Kunne skrevet side opp ogside ned om oppførselen til nyetablerte Kinesere og Indiere, men skal ikke rangere mine opplevelser på generaliserende opplevelser
vel du nevner kinesere
ja det er mange kulturer på det kontinentet
som i india,
og de har nok en noe annen «oppførsel»
en vanlige nordmenn,
jeg var på et 5 stjerners hotel forleden
og tok tidlig frokost,
der satt en gruppe kinesere og « åt»
på en noe merklig måte,
skravla m mat i munn og drakk curvosier
det sto to flasker på bordet😂
vel de hadde det i vertfall « morro»
men de fleste andre gjestene hadde
flyttet seg så langt unna dette « teatralske
kina frokosten»
mye forskellige « skikker» i den store verden
🙄
2 x
if you want a friend,
get a dog ,
because you cant trust humans
Utpåtur
x 236

19 aug 2019, 12:32

BNP faller - og det skylder mindre kinesiske turister og mindre vekst i Kina - kan vel spores til Trump dette også:

https://aksjelive.e24.no/article/kJyMyX

De satte også nettopp ned styringsrenten:

https://aksjelive.e24.no/article/rAeaa0
1 x
Brukeravatar
tdr
Sted: Norge
x 1523
Kontakt:

01 okt 2019, 12:47

Leder i thai sentralbank sier at valutaspekulasjon med THB har minsket etter at sentralbanken satt inn tiltak for å fraråde utenlandske investorer å plasserer kortsiktige fond i Thailand. Dette har resultert i at negative fond forlater landet.

Det har vært klager blant eksportører av varer og tjenester i Thailand om at baht er alt for sterk.

Baht speculation on downtrend, says central bank governor
Speculation of the baht has slowed down after the central bank imposed measures to discourage foreign investors form parking their short-term funds in Thailand, said Central Bank Governor Veerathai Santiprabhob at the Bank of Thailand’s Symposium 2019 today.

“Lately, foreign capital flows have turned into negative as funds leave the country,” he said. Slide of local bond yields closer to the level in US has also made Thai bonds less attractive, he said.
3 x
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Kolami
x 661

01 okt 2019, 17:10

tdr skrev:
01 okt 2019, 12:47
Leder i thai sentralbank sier at valutaspekulasjon med THB har minsket etter at sentralbanken satt inn tiltak for å fraråde utenlandske investorer å plasserer kortsiktige fond i Thailand. Dette har resultert i at negative fond forlater landet.

Det har vært klager blant eksportører av varer og tjenester i Thailand om at baht er alt for sterk.

Baht speculation on downtrend, says central bank governor
Jeg tror ikke det er fond det er snakk om, men feks midler utenlandske spekulanter har i Thailand...feks så har du en aksjebeholdning i truemove..

..på engelsk sier man fund eller funds som kan oppfattes som fond..noe som er noe helt annet....man kan ikke flytte fond som du sikter til, feks globale indeksfond fra dnb nor..i dette tilfellet er det snakk om midler og kapital...

..det kan såklart vært ett hedgefond eller andre private spekulative fond som spekularer, men fund og funds brukes om midler, kapital og beholdninger..så må man se det i sammenheng..

..at de fraråder menes vel at de vil konfiskere eller fryse beholdninger som brukes til manipulasjon...men slike tiltak har jo alle børser eller banker i bunn og grunn..

.men de kan ikke stoppe spekulanter fra å kjøpe og selge bath eller statsobligasjoner..det går ikke....blir som å si at spekulanter ikke skal spekulere i den norske kronen..så jeg vetta faen hva han prater om..egentlig tull i grunn..

det han egentlig sier til slutt er at spekulantenene rømmer, og jeg vet ikke om det er en bra ting hehe ...blir som si at spekulantene rømmer oslo børs som neppe er en bra ting..det er jo det som holder børsen oppe..hvis folk forsvinner så går jo investeringene ned som alldeles ikke er bra..thailand er på en farlig sti om dagen..så vi får se hvordan teflonøkonomien fungerer når prisene går opp..noe som jeg har vært inne på tidligere..prisene øker og da er man på vei inn en krise..
3 x
Kolami
x 661

22 okt 2019, 07:59

Bloomberg hadde nylig en kåring over verdens lands pensjonsystemer. Norge kom på sjetteplass, som kan sammenlignes med å tape skirenn i kollen. Og Thailand btw, kom omtrent helt sist. Godt jobba av Thailand hehe. Den ene dagen sier Bloomberg at thailand er omtrent som ett i land og i neste setning har de ett minimum av sosiale tjenester sammenlignet med andre land..også pensjonen kjenner vi jo nå til i landet...Det er vel knapt en person i Isaan som ikke får en overføring fra utlandet kan det tenkes..stakkars thaier, de forstår ikke at de gjør deres kongentil en av verdens rikeste, og eliten til regionens rikeste.

https://www.bloomberg.com/news/articles ... emium-asia
2 x
Brukeravatar
riflefish
Sted: Bang pu
x 2158

22 okt 2019, 09:41

Kolami skrev:
22 okt 2019, 07:59
Bloomberg hadde nylig en kåring over verdens lands pensjonsystemer. Norge kom på sjetteplass, som kan sammenlignes med å tape skirenn i kollen. Og Thailand btw, kom omtrent helt sist. Godt jobba av Thailand hehe. Den ene dagen sier Bloomberg at thailand er omtrent som ett i land og i neste setning har de ett minimum av sosiale tjenester sammenlignet med andre land..også pensjonen kjenner vi jo nå til i landet...Det er vel knapt en person i Isaan som ikke får en overføring fra utlandet kan det tenkes..stakkars thaier, de forstår ikke at de gjør deres kongentil en av verdens rikeste, og eliten til regionens rikeste.

https://www.bloomberg.com/news/articles ... emium-asia
Vel at det er « bedre» pensjon i Danmark og Sverige betviler jeg,
0 x
if you want a friend,
get a dog ,
because you cant trust humans
Brukeravatar
sikry
x 668

22 okt 2019, 10:42

riflefish skrev:
Dette var vell heller en kåring over lands forskjellige pensjonssystemer. ;)
2 x
Kolami
x 661

24 okt 2019, 00:07

riflefish skrev:
bedre enn danmark..danmark har ikke alderspensjon mener jeg.. :lol:
0 x
Svar

Gå tilbake til «Økonomi og næringsliv»