Thailands økonomi , og valuta svingninger

Svar
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

nå er noe på gang ,
ser ut til at myndightene nå begynner og
jobbe effektift,!
noe må gjøres for og øke eksporten

«The ministry first needs to evaluate the possibility that the global economic downturn will spill over into the Thai economy and then determine measures to alleviate the effects, he said after a meeting with ministry officials on Friday.

Link URL: https://www.bangkokpost.com/business/17 ... ai-economy
Vedlegg
20523409-7266-4313-89E1-F309FC181CD0.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Kolami

vel..skal de også trykke mer penger? hehe..Quantitative easing bare ett annet utrykk for forfalskning for å trykke mer penger..men Thailand er ikke alene.--alle sentralbanker gjør det..også Norge..de øker pengemengden..neppe effektivt..det er en ny finanskrise rundt hjørnet..
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

Kolami skrev: 02 aug 2019, 16:53 vel..skal de også trykke mer penger? hehe..Quantitative easing bare ett annet utrykk for forfalskning for å trykke mer penger..men Thailand er ikke alene.--alle sentralbanker gjør det..også Norge..de øker pengemengden..neppe effektivt..det er en ny finanskrise rundt hjørnet..
på wall street kalles det « helicopter money»
penger som drysser ned fra himmelen

https://youtu.be/8BXInn-pgsg

ps vansklig og bruke youtube linken
med smarttelefon?
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Kolami

skletttrtretrtr
Sist redigert av Kolami den 05 aug 2019, 15:49, redigert 1 gang totalt.
Kolami

Utpåtur skrev: 04 aug 2019, 11:46 "helicopter money" er å gi penger direkte til innbyggerne - det er ingen som har gjort dette enda - det man gjør er "trykke" penger og så låne dem ut billig - så sette opp renta og skvise dem - ref Norge nå.
hehe..ja..jeg så at nordmenn har ca 3550 milliarder i gjeld idag..stakkars folk.blir neppe noen helikopterdropp der tenker jeg...
..jeg føler jeg at jeg får mye billig hus og leiligheter i fremtiden med gullet jeg har ;)

https://www.nettavisen.no/okonomi/ssb-h ... 22645.html

Jeg sjekket meg selv i gjeldsregisteret..4000 nok i minus hehe..pga jeg bruke kredittkortet for å bestille flyreise...
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Kolami skrev: 05 aug 2019, 15:43 hehe..ja..jeg så at nordmenn har ca 3550 milliarder i gjeld idag..stakkars folk.blir neppe noen helikopterdropp der tenker jeg...
..jeg føler jeg at jeg får mye billig hus og leiligheter i fremtiden med gullet jeg har ;)

https://www.nettavisen.no/okonomi/ssb-h ... 22645.html

Jeg sjekket meg selv i gjeldsregisteret..4000 nok i minus hehe..pga jeg bruke kredittkortet for å bestille flyreise...
Deilig å være gjeldsfri ikke sant? Har bestemt meg for å aldri mer ha gjeld, for jeg har ikke bruk for så mye fremover, og leiligheten jeg sitter på her i Norge, får være min investering for fremtiden.
🌞
MrDemongas

Utpåtur skrev: 04 aug 2019, 11:46 "helicopter money" er å gi penger direkte til innbyggerne - det er ingen som har gjort dette enda - det man gjør er "trykke" penger og så låne dem ut billig - så sette opp renta og skvise dem - ref Norge nå.
Joda... I japan har dette skjedd. En, eller flere gavmilde krøsuser (kanskje myndighetene, men ingen vet hvem), de har utallige ganger lagt ut konvolutter med ganske store beløp i Yen med besked/brev om at finneren kan beholde pengene og bruke dem.
Det rare er at japanerne sporenstreks oppsøker nærmeste politistasjon og rapporterer funnet og leverer pengene fra seg.
Man spekulerer i at myndigheter eller institusjoner forsøker å få befolkningen til å slakke litt på reima og øke forbruket, men til ingen nytte.

Men Japan er noe for seg selv. Helt for seg selv! :roll:
Kolami

Phay skrev: 05 aug 2019, 18:57 Deilig å være gjeldsfri ikke sant? Har bestemt meg for å aldri mer ha gjeld, for jeg har ikke bruk for så mye fremover, og leiligheten jeg sitter på her i Norge, får være min investering for fremtiden.
Jeg trodde ikke at det skulle gi så stor frihet må jeg si og ikke minst lettelse..jeg kvittet meg med leiligheten også..så ikke noen grunn til å ha den..betaler jo på det også i forbindelse med utgifter..også sies det at prisen på boliger har gått ned siden 2014 i Norge..jeg fulgte enn ett råd og solgte på topp..litt sprøtt? men det betaler seg kanskje..vi får se..jeg er lei av betale mye for å være safe...så jeg kvittet meg med alt og investerer heller..en liten annen A4 norsk hverdag med andre ord..men jeg har mye mer frihet for hvordan jeg kan styre økonomien nå enn tidligere..alle skulle ha sin del av kaka får jeg fikk noen smuler av min egen formue..latterlig..
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Kolami skrev: 06 aug 2019, 08:59 Jeg trodde ikke at det skulle gi så stor frihet må jeg si og ikke minst lettelse..jeg kvittet meg med leiligheten også..så ikke noen grunn til å ha den..betaler jo på det også i forbindelse med utgifter..også sies det at prisen på boliger har gått ned siden 2014 i Norge..jeg fulgte enn ett råd og solgte på topp..litt sprøtt? men det betaler seg kanskje..vi får se..jeg er lei av betale mye for å være safe...så jeg kvittet meg med alt og investerer heller..en liten annen A4 norsk hverdag med andre ord..men jeg har mye mer frihet for hvordan jeg kan styre økonomien nå enn tidligere..alle skulle ha sin del av kaka får jeg fikk noen smuler av min egen formue..latterlig..
Jeg leier ut leiligheten her i Norge, og det går veldig bra når man har pliktoppfyllende leieboer. Så det betaler alle utgifter jeg har ved den årlig, og sitter igjen med en liten slump. Fin sikkerhet å ha for fremtiden.
🌞
Kolami

MrDemongas skrev: 05 aug 2019, 19:12 Joda... I japan har dette skjedd. En, eller flere gavmilde krøsuser (kanskje myndighetene, men ingen vet hvem), de har utallige ganger lagt ut konvolutter med ganske store beløp i Yen med besked/brev om at finneren kan beholde pengene og bruke dem.
Det rare er at japanerne sporenstreks oppsøker nærmeste politistasjon og rapporterer funnet og leverer pengene fra seg.
Man spekulerer i at myndigheter eller institusjoner forsøker å få befolkningen til å slakke litt på reima og øke forbruket, men til ingen nytte.

Men Japan er noe for seg selv. Helt for seg selv! :roll:
De lykkes i noe grad..men sliter enda...det var jo ren gambling ifølge det jeg har lest..det var aller siste utvei den gangen--og nå har de ingen virkemidler igjen.. ;)
Svar

Gå tilbake til «Økonomi og næringsliv»